STYLELIFE / Egészség


Dolgok, amiket ne csinálj lefekvés előtt

  • 2021. november 07.

A jó alvás létfontosságú a mai rohanó világban. A tél így is arra késztet, hogy fáradtabbnak érezd magad, hiszen szinte mindig sötét van. Az átlagos alvás 6-7-8 óra, de ha a lent leírt dolgokat csinálod, ne lepődj meg azon, hogy ennyi alvás mellett is, ugyanúgy fáradtnak érzed magad. Ha egy lehetőséged van ár, próbáld elkerülni ezeket vagy számolj azzal, hogy a következő napon fáradtabb és nyúzottabb leszel, mint szoktál.

olvass tovább

Miért szükséges télen D-vitamint szedni?

  • 2021. november 01.

A D-vitamin elnevezés több, zsírban oldódó vitamint foglal magába, legfontosabb feladata a kalciumháztartás szabályozása, és a csontok ásványosítása. Az őszi és téli időszakban sokkal nehezebben juthatunk hozzá természetesen ehhez a vitaminhoz, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségben vigyük be a szervezetünkbe.

olvass tovább

Diétás mítoszok nyomában – Valóban egészségesebb az édesítő, mint a cukor?

  • 2021. október 25.

Manapság szinte már olyan, minta beleprogramozták volna az agyunkba, ha szeretnénk életmódot váltani és egészségesebben élni, akkor lehetőleg minél előbb búcsút kell mondanunk a lisztnek és a cukornak. Sajnos ezt sok esetben éppen olyan nehéz kivitelezni, mint amilyen egyszerű leírni. Ugyanis a cukor iránti vágyunk csillapíthatatlannak tűnhet, pontosan ezért szoktunk az édesítőszerekhez nyúlni. Kérdés, hogy valóban segítség-e ez, vagy egyszerűen csak önámítás?

olvass tovább

5 esszenciális olaj, amely segít elpusztítani a Candidát

  • 2021. október 21.

A Candida, vagyis élesztőgomba-fertőzés jelei kifejezetten látványosak, azonban mégsem elég különlegesek ahhoz, hogy egyből be tudjuk azonosítani, hogy ezzel a betegséggel van dolgunk. Ugyanis szó lehet akár puffadásról, hüvelyfolyásról, vagy bőrhámlásról is. Ez a fertőzés szinte bárkit érinthet, hiszen a korunkra jellemző túl sok stressz és nem megfelelő minőségű táplálkozás egyaránt hozzájárulhat ahhoz, hogy belső egyensúlyunk felboruljon, és szervezetünk elveszítse ellenálló képességét.

olvass tovább

10 tipp, hogyan tedd a testmozgást rutinná

Te is olyan vagy, aki elkezd edzeni, majd kihagy pár hónapot, utána ismét visszatér, majd megint kihagy egy-két hónapot? Én pont így vagyok a vegán diétákkal. Viszont a jobb egészségi állapot eléréséhez éppolyan elengedhetetlen a rendszeres testmozgás, mint az egészséges táplálkozás, a kielégítő alvás és a fogmosás. És itt a hangsúly a rendszerességen van. Szóval hogyan alakítsd a se veled, se nélküled kapcsolatod a testmozgással egy elkötelezett, komoly kapcsolattá? Kövesd ezt a tíz tippet!

olvass tovább

Egészséges ételek, amelyeket nyugodtan beépíthetsz az étrendedbe

Ahhoz, hogy elérd álmaid alakját, fontos, hogy egészséges ételekre cseréld a korábbi magas zsír- és kalóriatartalmú ennivalóidat. Emellett rengeteget számít, hogy odafigyelj az adagokra, és elegendő gyümölcsöt, joghurtot, zöldséget fogyassz, ráadásul a megfelelő folyadékfogyasztásról és a rendszeres testmozgásról sem szabad megfeledkezni. Most viszont eláruljuk, hogy mit fogyaszthatsz, ami finom is és egészséges is!

olvass tovább

Hiába a karantén kilók, a magyarok nem akarnak diétázni

  • 2021. október 15.

A diéták, a fogyókúrás ételek és táplálékkiegészítők iránt jellemzően tavasszal és nyár elején szokott megugrani az érdeklődés, majd ez a trend egészen a nyári szezon végéig kitart. A tavalyi évben ez érzékelhetően elmaradt a meglehetősen váratlan, a megszokottnál sokkal kevesebb utazást és közösségi programot hozó nyár hatására. 2021-ben növekedni kezdett ez a trend, viszont még messze volt a két évvel ezelőtti adatoktól.

olvass tovább

Mennyi a napi vitamin- és ásványianyag-beviteled?

  • 2021. október 14.

Az ősszel együtt beköszöntött a hűvösebb időjárás, a náthával, megfázással járó betegségek időszaka. Ilyenkor különösen fontos, hogy nagy hangsúlyt fektessünk a megfelelő napi vitamin- és ásványianyag-bevitelre, hiszen szervezetünk, immunrendszerünk így időben fel tud készülni a még hidegebb télre. Gyümölcsöket, zöldségeket inkább nyáron eszünk nagyobb mennyiségben, pedig a hideg időszakban is bőségesen kellene belőlük fogyasztanunk, mikor a megfázás és az influenza is gyakoribb.

olvass tovább