Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Dízelkombi király – BMW M340d xDrive Touring

Egy lépés csak a menyország az M340d-től az M3-ig, mondhatnánk leegyszerűsítve. Az M3 nem létezett és valószínűleg nem is fog soha létezni dízel változatban, így a kategória királyának ki is nevezhetjük az M340d-t, amely a paletta legerősebb változata. Ráadásul kombi, így a praktikum is 100%. Mi kell ennél több?

olvass tovább

A kisördög – Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost

Különleges kiautó járt nálunk, amire a kisördög név minden szempontból illik. Tudhatták ezt a felső, vagy éppen alsó erők is, hiszen a rendszámtáblára is a 666-ot írták. És ugyan megjelenése nem ördögi, de abban biztosak lehetünk, hogy néhány gyorsítás során a kisördögöt biztosan kihozza belőlünk.

olvass tovább

Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro

A skandináv mitológia egyik legfontosabb alakja Thor, többek között a mennydörgés és a villámok istene. A Volvo büszkén viseli már egy ideje Thor kalapácsának szimbólumát az első lámpatesteken. Elérkezett tehát az idő, hogy a Volvo is megjelenjen első, tisztán elektromos modelljével, az XC40 Recharge-dzsal. Az események innentől egészen biztosan fel fognak gyorsulni, hiszen a legfrissebb bejelentése az a márkának, hogy 2030-tól kizárólag elektromos meghajtású modelljei lesznek.

olvass tovább

Gyit – E-paci! – Mustang Mach-E

Amikor először hallottam arról, hogy tisztán elektromos Mustang fog megjelenni, azt gondoltam, hogy ez valamiféle szentségtörés. Nyilvánvaló, hogy a Ford legerősebben hangzó márkaneve a Mustang, de azt gondoltam, hogy azért ez már több, mint sok és a marketingesek elvetették a sulykot. Aztán a most eltöltött teszthét után kicsit meg vagyok zavarodva, mert ez az autó jó, sőt nyomokban Mustangot is tartalmaz.

olvass tovább

Luxusbusz a „brigádnak” – Mercedes V300d

Egyértelmű, hogy megjelenése alapján a kisbusz kategória csúcsát jelenti a Mercedes V-osztálya. A márkához méltó finom eleganciát sikerült belecsempészni a külső formatervbe. Így lesz a V-osztály méltó részese a teljes Mercedes famíliának. Ennek ellenére, hogy az a réteg, akinek ezt a modellt szánják, vajon ezt választja-e, az már egy másik kérdés, mert ugyan a belső formatervvel sincs egyáltalán probléma, de a funkció sok esetben háttérbe szorul.

olvass tovább

Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala

A 2021-es év, de inkább az elmúlt két év a plug-in hybrid, röviden PHEV meghajtás évei voltak. Pár kivételtől eltekintve, szinte az összes autógyártó kihozta a maga konnektoros hybrid modelljét. Hihetnénk, hogy véletlen, de természetesen egyáltalán nem az, hiszen súlyos kvóták, bírságok sújtják a túl magas CO2 kibocsájtást.

olvass tovább

Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro

Egyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.

olvass tovább

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R

Az a különleges helyzet adódott, hogy egy olyan autó járt nálunk, amelyik ugyan közúton is közlekedhet, de valójában nem arra való. Rendszáma van, még ködfényszórót is kapott, sőt ránézésre egy ötajtós hatchback, de valójában ezek közül semmire sincs szüksége. A Renault Mégane RS Trophy-R ugyanis egy versenyautó. Egy versenypályára született különlegesség.

olvass tovább

Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line

A Mercedes az új C osztállyal újra értelmezte a középkategóriát. Ezzel Mi vásárlók egyértelműen jól jártunk, a versenytársak pedig pont ennyivel jártak rosszabbul. Ebben a szegmensben vitathatatlan módon a legjobb autót kínálja. Talán az egyetlen probléma, hogy meg is kéri az árát. Nem csoda, hiszen a műszaki tartalom mellé kivételesen szép formavilág és a legmodernebb technológiai eszközök járnak.

olvass tovább