Az újrakezdésről
Életünk válságai már egész fiatalon elérnek minket. Kamaszként minden probléma pont ugyanolyan jelentőségű, mint egy atomtámadás drámája, és ahogy öregszünk, úgy emelkednek a tétek.
olvass továbbÉletünk válságai már egész fiatalon elérnek minket. Kamaszként minden probléma pont ugyanolyan jelentőségű, mint egy atomtámadás drámája, és ahogy öregszünk, úgy emelkednek a tétek.
olvass továbbÚgy tartják, hogy az ember életében igenis fontosak az akadályok, a csalódások, a váratlan szituációkból eredő meglepetések, hiszen ezekből lehet csak okulni igazán. A hollywoodi filmek gyönyörteljes befejezéseiben, vagy tökéletes storyline vezetéseiben nem igen találjuk a saját reggeli rutinunkat, vagy érzelmi válságunkat, amivel alapvetően nincs is gond, ezeket a filmeket pont azért szeretjük, mert a lelkünket és a boldogsághormonjainkat újabb magasságokba emelik, és ez jár nekünk.
olvass továbbAz élet változékonyságával együtt jár, hogy kihívásokkal, olykor nehéz fordulatokkal találjuk magunkat szembe, hiszen minden csak egy tapasztalat, az élet ciklusának törvénye szerint, ha már eléggé lent vagyunk, azután csak fölfelé emelkedhetünk. Segítsük ezt a folyamatot tudatosan. Ezzel a három emlékeztetővel, talán könnyebben átvészelhetjük a nehéz időszakokat.
olvass továbbA mai spirikultuszban szokás beleragadni abba a kényelmes kifogásba, hogy „nem baj, minden úgy, lesz ahogy lennie kell!” Valójában, ez csak részben igaz, és ha őszinték vagyunk önmagunkhoz, akkor be kell hogy lássuk, ez egy báránybőrbe bújt kifogás, hogy hogyan hátráljunk ki a felelősség alól. Az életünket mi teremtjük, bár igaz, az Univerzum is jelentősen besegít, de egyszer eljön az pont, amikor pontosan azért koppint a fejünkre, hogy vegyük észre, ne várjuk a sült galambot, ha szeretnénk valamit.
olvass továbbAzt mondják, a bánat színpadiasan jön, de én úgy érzem, inkább hullámokban. A bánat sok arcot ölthet magára, megjelenhet dühként, szomorúságként és félelemként is, de formájától függetlenül nehéz lehet rajta túl lépni. A fájdalom gyakran a veszteség után következő érzelem, ez lehet a szeretett személy elvesztése, kapcsolat / házasság, álom, karrier vagy akár életünk válsága. Nagy veszteség esetén általában a bánat változó intenzitásban és szintekben következik be.
olvass továbbElőfordult már veled, hogy történt valami rossz - baleset, betegség, kapcsolati válság, pénzügyi csőd stb – és egy mindentudó, „beavatott” ismerősöd közölte veled, hogy ezt te teremtetted magadnak? Hogy érezted magad ezek után? Jobb lett? Erőre kaptál? Vagy az amúgy sem könnyű helyzetedet még tetézte egy rakás alkalmatlanságérzés, bűntudat, szégyen és a félelem attól, hogyha valamit rosszul csinálsz akkor majd folyamatosan katasztrófákat fogsz „bevonzani”?
olvass továbbPocsék reggel volt. És nem, ez nem csak annyi volt, amin, majd a reggeli kávém segít. Biztosan mind éreztünk hasonlót. Amikor még ki sem nyitod a szemedet, csak tudatodra ébredsz, és máris rád szakad a keserű valóság.
olvass továbbSokat szoktunk beszélni az életközepi válságról, azonban egyre több huszonéves kénytelen szembesülni vele, hogy ez a szorongató érzés bizony a huszonötödik életéve körül is hatalmába kerítheti. Ilyenkor könnyen legyinthetnénk, hogy mégis mitől lehet frusztrált vagy éppen fáradt ilyen fiatalon az ember, azonban érdemes lenne inkább körüljárni a problémát.
olvass tovább„Férfi és nő… hogyan is érthetné meg egymást. Hiszen mindkettő mást akar. A férfi: a nőt. A nő: a férfit.” – szól Karinthy Frigyes legendás idézete. Sokan valahogy mégis elvárnák a másiktól, hogy telepatikus úton is értsék a gondolatait. Pedig férfi és nő teljesen másképp gondolkozik, másra vágynak. Ettől persze még nem rosszabb vagy jobb egyik fél sem. Csak más. Ám, ha ezeket a különbségeket megismerjük és elfogadjuk, sok kapcsolati válságtól kímélhetjük meg magunkat.
olvass továbbAz elmúlt években dinamikus növekedés volt megfigyelhető a hűtő-fűtő berendezések piacán, amelyet még tovább növelt az energiaválság 2022-es megjelenése. Románia az áfakulcs csökkentésének bevezetésével, a cseh államvezetés környezetvédelmi és megtakarítási programmal kívánja segíteni azokat, akik belevágnak az építkezésbe vagy korszerűsítésbe.
olvass továbbBár jelenleg az energiaválság problémája, és az ezzel összefüggő rezsiárak emelkedése az egyik legégetőbb kérdés a világban, azonban egy a napokban közzétett tanulmány szerint az európaiak legalább ennyire aggódnak a levegőminőség miatt is. Mit tehetünk azért, hogy csökkentsük a vírusok terjedésének kockázatát? Mit tehet a jó minőségű levegő a bőr és a haj szépségéért? Miért fontos a fűtési időszakban kiemelt figyelmet szentelni az otthoni levegőnek?
olvass továbbHogy milyen változásokat hoz az energiaválság a hazai fitneszgépek piacára, azt egyelőre még nem lehet megjósolni. A világ egyik vezető, csúcskategóriás fitneszeszköz gyártója, a Technogym ugyanakkor azzal számol, hogy tovább nőhet az otthoni felhasználásra szánt gépek kereslete – derült ki a márka hazai showroom-jának szerdai megnyitóján.
olvass továbbA világ igazi válsága itt kezdődött el. Ez az az állapot, amihez mindannyiunknak vissza kell találnunk, amit ha kiegyensúlyozunk önmagunkban, akkor a világ is velünk együtt átalakul.
olvass továbbIsmerős lehet az alkotói válság? Vagy talán az, amikor egy problémát már minden irányból körbejártunk és nemhogy a megoldást nem tudjuk, de már lassan a kérdést sem? A kreatív energia meglepetésszerűen érkezik hozzánk ajándékba, vagy talán mégsem? Lehetséges, hogy rossz helyen keressük? Nem megfelelő módszerekkel próbáljuk előcsalogatni? Összegyűjtöttünk 16 tréfás gondolatot, a kreatív energiáról.
olvass továbbA pandémiás válsággal terhelt 2021-es évben is elismerték az ügyfélkiszolgálásban legjobban teljesítő vállalkozásokat. A folyamatosan változó piacon a ClientFirst Consulting több mint 2.500 üzletet tesztelt, átfogó képet adva ezzel a magyar ügyfélkiszolgálás pillanatnyi helyzetéről. A felmérés alapján az elektronikus kiszolgálásban enyhe javulás volt tapasztalható, és a telefonos és a személyes ügyintézés is jól szerepelt. „A próbavásárlások alapján a legfőbb tapasztalatunk az volt, hogy a fogyasztói igények jelentősen megemelkedtek a kiszolgálás minden szintje felé. A pandémia egyik pozitív mellékhatása az elektronikus és online terület fejlődése volt, és aki ebbe időben befektetett, most learathatja a babérokat az elégedett ügyfélkör képében” – mondta Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.
olvass továbbKöztudott, hogy a nők szeretnek vásárolni. Ezzel önmagában nincs is baj, de ha nagyon elengeded a gyeplőt, könnyen financiális válságba kerülhetsz. Íme 10 jel, ami arra utalhat, hogy a boltkórosságod már sokkal inkább kezelendő függőség, mint ártalmatlan kikapcsolódás. Önvizsgálatra fel!
olvass tovább„Férfi és nő… hogyan is érthetné meg egymást. Hiszen mindkettő mást akar. A férfi: a nőt. A nő: a férfit.” – szól Karinthy Frigyes legendás idézete. Sokan valahogy mégis elvárnák a másiktól, hogy telepatikus úton is értsék a gondolatait. Pedig férfi és nő teljesen másképp gondolkozik, másra vágynak. Ettől persze még nem rosszabb vagy jobb egyik fél sem. Csak más. Ám, ha ezeket a különbségeket megismerjük és elfogadjuk, sok kapcsolati válságtól kímélhetjük meg magunkat.
olvass továbbTöbb mint egy évvel a COVID-világjárvány berobbanása után, immár a harmadik hullámot nyögve, a szakemberek figyelme egyre inkább kiterjed a válság másodlagos egészségügyi hatásaira is. A „bent maradás” és az egymástól való elszigeteltség lett az új norma, de mi a helyzet a testi és lelki egészségünkkel? Az alvászavar, a szorongás és a depresszió az első helyen szerepel a COVID járvány következtében kialakuló egészségügyi kockázatok közül. Van már azonban segítség is, ráadásul egy innovatív hazai étrend-kiegészítőket gyártó márkacsalád jóvoltából!
olvass továbbA pandémiás válsággal terhelt 2020-as évben is elismerték az ügyfélkiszolgálásban legjobban teljesítő vállalkozásokat. Az alapvetően átalakuló piacon a ClientFirst Consulting több mint 2.500 üzletet tesztelt, átfogó képet adva ezzel a magyar ügyfélkiszolgálás pillanatnyi helyzetéről. A felmérés alapján az elektronikus kiszolgálásban viszonylag nagy volt a visszaesés, de a telefonos és a személyes ügyintézés az elmúlt évek egyik legjobb eredményét hozta. A program szervezője arra is felhívta a figyelmet, hogy most, a lezárásokkal és korlátozásokkal terhelt időszakban a pontos, szakszerű és kedves ügyintézés nemcsak egy szükséges plusz, hanem egy olyan terület, ami az üzletek életét mentheti meg.
olvass továbbA hazai piacon is egyre nagyobb teret nyer a válságállóság szempontjából kritikus ügyfélkiszolgálás területe. A több mint 1.500 üzletet tesztelő és 6.500 ügyfél véleményét felmérő ClientFirst Consulting kutatása rámutatott, hogy a magyar fogyasztók egyre érzékenyebbek, ami két dolgot jelent: egyrészt sokkal negatívabban értékelik a nem megfelelő bánásmódot, másrészt, ha valahol kiváló kiszolgálással találkoztak, hűségesebbek lesznek. A tanácsadó cég a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” gálán több kategóriában is díjazta azokat a vállalkozásokat, akik kiemelt hangsúlyt fektetnek a fogyasztói élmény javítására.
olvass tovább