Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Érzéseket kelt - BMW M440i xDrive Cabrio

A BMW -ben azt lehet szeretni, hogy soha, egyetlen egyszer sem hoz csalódást. Pontosan azt nyújtja, amit várunk tőle. Szerethetjük, vagy éppen utálhatjuk. Egy viszont szinte teljesen biztos, érzelmeket fog kiváltani belőlünk. Ennek mértéke persze változó, az M440i Cabrio például rengeteget képes kiváltani. Belőlem a szeretem, imádom és odavagyok érte skálán mozgott, mint ahogy a fekete vászon a tetején. Fent is jó, lent is jó vagy talán még jobb!

olvass tovább

A jövőbe szállít – Mercedes-Benz eSprinter

Vannak autógyárak, akik követik a trendet és vannak olyanok, akik megalkotják. A Mercedes mindig is az utóbbiak közé tartozott. A jövőbe látás, a jövő technológiájának az elkészítése azért különösen nehéz, mert a fogyasztói szokásokat jóval előbb kell elképzelni, mint ahogy azok megszületnek. Az eSprinter egyike ezeknek. Egy olyan korszakra készült, amelyiknek még csak a küszöbén vagyunk.

olvass tovább

A divathullámon szörfözve – Brixton 500

Nagy valószínűséggel a social média lehet az oka, mint például a Pinterest vagy az Instagram, hogy egyre divatosabbak a custom bike stílusok. Ilyen a scrambler, cafe racer vagy egyéb módosított motorok. Ha ilyen képeket nézegetünk, nem meglepő, hogy felmerül a vágy egy ilyen járgány birtoklására.

olvass tovább

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima

Szándékosan nem tettem a címbe, hogy cuki, mert akkor egészen biztosan még eggyel többször szerepelne a cikkben ez a szó és nem akartam jobban elcsépelni, mint amennyire muszáj. Pedig a Fiat 500e-ről nem tud más az eszembe jutni első ránézésre. Cuki! Annyira csajos, hogy ezt biztosan nem lehet fokozni. Valami különleges módon eltávolították az előző generáció designjában fellelhető maradék tesztoszteront is.

olvass tovább

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD

El lehet indulni a versenyen, ahol az összes nagy név a startjelzőnél vár és gigantikus marketing kerettel, újabbnál újabb fejlesztésekkel próbálják meggyőzni a vásárlókat arról, hogy az ő járművük a legjobb. De a SsangYong jól tudja, hogy nem érdemes. A koreai autógyártásról már senki nem hiszi, hogy a futottak még kategóriába tartozik, de a SsangYong az európai piacon még nem vetette meg kellőképpen a lábát ahhoz, hogy minden hangszeren játszhasson. Helyette viszont olyan réseket talál, ahol éppen kevés a versenytárs vagy éppen nincsen egy sem.

olvass tovább

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8

Minden autónak a megalkotásakor kell, hogy célja legyen. Máskülönben nem fog megszületni az elképzelés. Az Audi RS Q8 esetében ez nem lehetett más, mint a szerelem. A szerelem, amelyet definiálni ugyan nehéz, de ha megéljük, akkor tudjuk miről is szól. Semmi más célja nem lehet egy 600 lóerős 2,3 tonnás monstrum megalkotásának, mint az, hogy vágyott tárgyakat a legfelső polcra emeljünk. Nekem ezt adta a Q8 legbitangabb kivitele.

olvass tovább

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive

Nagyon félve fogalmazok meg kritikát a Toyotával szemben. Egyszerűen azért, mert a világ legnagyobb autógyára és ha nekem nem tetszik valami benne, az lehet olyan, mintha azt mondanám, hogy mindenki szembe megy az autópályán. A Highlander egyáltalán nem rossz autó, sőt mi több, számos szempontot tudok felsorolni, hogy miért és miben jobb, mint mások. Egyszerűen csak látszik rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak készült.

olvass tovább