Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Keresd a nőt! - Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Keresd a nőt!
Mobility - Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Mobility
Mommywood - Az anyaság biztos jelei

Az anyaság biztos jelei

Mommywood
Divat & Stílus - Stílusiskola: így lehetsz csinos a téli hétköznapokon

Stílusiskola: így lehetsz csinos a téli hétköznapokon

Divat & Stílus
Stylelife - A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

Stylelife
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.12.15-21.

Mi történik a héten? 2025.12.15-21.

Stylelife
Keresd a nőt! - Minden rosszban, van valami jó

Minden rosszban, van valami jó

Keresd a nőt!
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Keresd a nőt! - Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Gasztronómia - 10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

Gasztronómia
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

  • 2020. július 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Niroval a KIA korrigálta a csorbát, amit a Soul EV nem túl sikeres eladásai produkáltak. Emészthető formájú elektromos autót dobtak piacra ezzel a kivitellel.

  Megosztás Küldés

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,
Első ránézésre is egy élhető, „autó formájú” kocsi és nem egy űrjármű a Niro elektromos változata, amely két különböző akkupakkal rendelhető. Tesztünkben a kisebb, 39kW-os változatot teszteltük, amely méret elsősorban a városi közlekedésre teszi alkalmassá a kocsit. Ennek az állításomnak a legjobb bizonyítékát saját példámon is tapasztaltam a tesztelés során.
Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

Én ugyanis Székesfehérváron lakom és úgy alakult, hogy a tesztelés egyik napján kétszer is Budapestre kellett mennem. Első alkalommal kevésbé spórolósan, 110-120km/h közötti tempóban tettem meg az utat. Ennél a sebességnél a Niro átlagosan 15,8kW-ot fogyaszt. Másodszori budapesti utamon már óvatos voltam, 90 és 100km/h közötti tempóban haladtam, majd a városi közlekedés során is figyeltem a sebességre és a gyorsításokra. Ennek ellenére nap végére 65km töltöttség maradt az 58km hosszú távhoz hazáig. Nem lehetetlen, de azért nagy nyugalmat nem ad a 10km-nél kevesebb érték. Éppen ezért 80-as tempóban vágtam neki az útnak.

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

Az utazás rengeteg időt adott arra, hogy megtapasztaljam az elektromos autózás negatív oldalát. Klíma és mindenféle „szükségtelen” elektromos berendezés használata nélkül sikerült 13,2kW-ra szorítani a fogyasztást. Ami önmagéban egy csodálatos érték. Pontosan láttam már útközben, hogy nem lesz probléma a hazajutással, mivel egyre több kilométert spóroltam a komputer által kalkulálthoz képest. Nagyobb félelmet okozott a 90-es tempóban (nyilván tempomattal) haladó kamionok fénykürtje, dudája, akik sorra értek utol. Mivel előzni nem akartak, ezért minimális távolságra közelítettek meg és erőteljesen rá akartak venni, hogy legalább azon a tempón haladjak, amelyen ők szeretnének.

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

A fenti történet csupán annak bizonyítéka, hogy életszerű lehet, hogy valaki egy nap alatt 300km-nél többet megy. Általános, univerzális használatra tehát a mid-range nem biztos, hogy elegendő, annak ellenére, hogy meg lehet vele csinálni a műszaki adatlap szerinti 273km távolságot. Városban viszont tökéletes társunk lehet.
A Niro EV egy átlagos formájú crossover, semmiféle futurisztikus hókuszpókusz nincsen benne. Minimális különbségekkel rendelkezik a hagyományos motorral felszerelt, vagy a hibrid és plug-in hibrid változatokhoz képest.

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

Megvan benne a vezetést támogató rendszerek teljes arzenálja, mindenféle hárombetűs rövidítéssel. Képes a második szintű önvezetésre az adaptív tempomat, a sávtartó automatika és a vészfékasszisztens segítségével. Központi kijelzője a KIA-nál megszokott menürendszerrel és telefon kitükrözési funkcióval rendelkezik.

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

Sebességváltóval természetesen nem rendelkezik, így a kormány mögötti +/- fülekkel a lassításkori visszatöltés erősségét tudjuk állítani. A 3-as, azaz a legerősebb fokozatban ez azt eredményezi, hogy majdnem egy pedállal tudunk vezetni, hiszen a gázelvételkor erőteljes lassításba kezd az autó. Könnyen megszokható funkció, amely még kényelmesebbé teszi a vezetést, ráadásul további megtakarítást eredményez a kilowattoknál
Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

Az utastér a Niroban megszokott tágas, kényelmes. Számos pakolórekesszel, igazi családbarát cross-over felépítésű gépkocsi. Szerethető a könnyű vezethetősége és a funkcionalitása. A csomagtere az EV-nek szintén teljesértékű.
Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

Kívülről is csupán néhány jel árulkodik arról, hogy nem egy sima Niróban ülünk. A hűtőrács helyett teli műanyag fedi a gépkocsi orrát, mely a különbségek közül a leginkább észrevehető. Ennek bal oldalán található az elektromos csatlakozó. A töltési sebessége a mid-rangnek nem túl hatékony nagyon lassan tölti az akkumulátort. Így hiába választunk 22kW-os oszlopot, a Type 2 csatlakozón keresztül az invertere nem képes ekkora energiafelvételre. Utolsó, szinte nullára való lemerülésemet követően több, mint 9 óra volt a teljes feltöltési idő (otthoni hálózatról egy ilyen energiafelvétel közel 2 nap lenne).

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

A konklúzióm az, hogy a 1,2M Ft körüli felárat mindenképpen megéri a nagyobb kapacitású változat. Persze az az összeg nem kevés, de a 11-12,5M Ft közötti sávban ez csupán 10% körüli többletkiadás, amely teljesértékű és nagyobb teljesítményű autóvá teszi a Nirot. Bár a teljesítmény hiányzott legkevésbé a tesztelt modellből, ugyanis ennek a gyorsulása is fantasztikus volt.
Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

Nehéz időszak lesz a KIA-nál, hogy az új állami támogatási rendszer alapján a 11M Ft feletti vételárral rendelkező elektromos autók támogatása mindössze 0,5M Ft, ez alatt pedig 2,5M Ft. A Niro EV árszintje alapján a belépő és most, újonnan megjelenő, kifejezetten a támogatási rendszer kihasználását célzó City Star modell esetében érhető el 11 millió forint alatti vételár. A 64kW-os változat 13M Ft-os alapára ezt sajnos nem teszi lehetővé. Szóval marad a városi támogatás és az alapváltozatú mid-range azoknak, akik a jelentős ártámogatást meg szeretnék kapni.

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range - STYLENEWS - Mobility - kia mid range teszt, kia niro, kia niro ev, kia niro ev mid range teszt, kia niro mid range, kia teszt, niro elektromos, niro teszt,

  • kia mid range teszt kia niro kia niro ev kia niro ev mid range teszt kia niro mid range kia teszt niro elektromos niro teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum
    • Autó & Motor
    Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite
    • Autó & Motor
    A kakukktojás – Kia Stinger GT 2021
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor - Stylelife, divat, életmód, stílus
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor
    • Stylelife
    Mások talán nem tudják, de mindezeket a szorongásaid miatt teszed - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mások talán nem tudják, de mindezeket a szorongásaid miatt teszed
    • Keresd a nőt!
    Tippek, hogyan ne agyalj
    Így előzd meg a karácsonyi plusz kilókat!
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra
    Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra
    Hogyan nyűgözhetsz le egy nőt
    Top10: home decor ötletek decemberre
    Minden rosszban, van valami jó

    Kapcsolódó cikkek

    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

    Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

    Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite

    Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite

    A kakukktojás – Kia Stinger GT 2021

    A kakukktojás – Kia Stinger GT 2021

    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)

    All in one - KIA Niro Plug-in hibrid (Niro PHEV)

    Nagyban utazik – Kia Sorento 2.2 CRDI GT Line

    Nagyban utazik – Kia Sorento 2.2 CRDI GT Line


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU