Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Keresd a nőt! - Mindent vagy semmit – avagy az ár, amit a bizalomért fizetsz

Mindent vagy semmit – avagy az ár, amit a bizalomért fizetsz

Keresd a nőt!
Stylelife - Amit nem akarsz látni… mégis irányít: a tudattalan minták ereje

Amit nem akarsz látni… mégis irányít: a tudattalan minták ereje

Stylelife
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Keresd a nőt!
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Gasztronómia - Rusztikusból ragyogó - Így lesznek a hétköznapi hozzávalókból ünnepi fogások

Rusztikusból ragyogó - Így lesznek a hétköznapi hozzávalókból ünnepi fogások

Gasztronómia
Stylenews - Új név, új hely, új célcsoport – PETHIK néven nyit új korszakot a fenntartható márka

Új név, új hely, új célcsoport – PETHIK néven nyit új korszakot a fenntartható márka

Stylenews
Divat & Stílus - Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra

Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra

Divat & Stílus
Stylenews - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Stylenews
Mobility - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Mobility
Rendezvények - Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

Rendezvények
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

  • 2020. november 07.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak márkák, amelyek egybeforrnak a termékkel, úgymond köznevesülnek. Függetlenül attól, hogy a mai napon ki az adott termék gyártója, a termék nevét az első gyártó viszi tovább. Gondoljunk csak a Frigidaire-re, a Rotring tollra vagy éppen a celluxra, de mondhatnám éppen a kukásautót is, amely a KUKA nevű cég által gyártott szemétszállító autóról kapta a nevét. Pontosan ilyen a Jeep márkanév is. Ugyanis az első és méltán híres dzsipet, a II. világháború katonai terepjáróját a Willys-t, a Jeep gyártotta.

  Megosztás Küldés

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Jeep Wrangler, amely 1986 óta van a piacon, ennek a hagyományait folytatja. Ez a gondolat pedig nem csak szavakban, hanem formavilágban, megjelenésben és számos pontján megmutatkozik a negyedig generációs Wrangleren. A Rubicon önmagában egy kuriózum, semmiféle más autóhoz nem hasonlítható. Egy valódi legenda, amely felépítésében, különleges képességei révén valóban versenytárs nélküli. Nem található még csak hasonló képeségekkel bíró jármű sem a piacon.
Az utóbbi kijelentés rendkívül súlyos, így a következőkben igyekszem bebizonyítani, hogy helytálló az állításom.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Wranglert több különböző felszereltség közül választhatjuk, de ebből talán a legizgalmasabb a kifejezetten terepes képeségekre kihegyezett Rubicon. Persze rengeteg, jobbnál jobb terepjáró kapható a piacon és biztos vagyok benne, hogy számos/ vagy éppen számtalan olvasó vágná rá egyből, hogy például a Mercedes G osztály, vagy éppen egy komolyan felszerelt pickup simán hozza azokat a képességeket, amit a Wrangler. A válasz szerintem, hogy igen is meg nem is. Utóbbiak elsősorban nem személyautók, hanem tehergépkocsik, így komfortjukban bár nagyon közel járnak hozzá, de mégsem hasonlíthatóak össze egy ilyen típusú járművel. Nem beszélve a csomagtartó adta korlátok, vagy éppen különbözőségük miatt sem.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

Való igaz, hogy a Mercedes G osztály luxusban sokkal többet ad, mint a Wrangler, de pont a komfort miatt adták fel az alvázas felépítményt a németek. Ez pedig a terepjárók, illetve ezen esetben a Jeep-pel szemben komoly hátrányt jelent. Ez a különbség pedig nem az egyetlen.
Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Wrangler ahogy beülünk, amint vezetjük, érezzük, hogy arra készült, hogy ne legyen egy fikarcnyi félelem sem bennünk, ha az aszfaltcsík vége tér. Sőt nem csak az aszfaltcsík utáni méterek esetén, hanem bármilyen terepviszony mellett azt tegye, ami a dolga. Elvigyen minket a célunkig. El-ké-pesz-tő, hogy mit tud ez a kocsi. Bár pár nap már eltelt azóta, hogy vissza kellett adnom a Fiat importőrnek a járgányt, de még most sem térek magamhoz. Nem tudtunk vele olyan akadályt találni, ahová nem ment volna fel, ahol elakadás közelében lett volna egyáltalán.
Egy okos kis műszer segítségével, amely a középkonzolon elhelyezett infotainement rendszer egyik menü pontjában található, nyomon követhető, hogy a dőlésszöge a karosszériának milyen mértékben közelíti meg a veszélyes/felborulás közeli határpontot. El kell, hogy mondjam, hogy 60-65%-nál közelebb nem sikerült megközelíteni ezt a jelölést. Egyszerűen nem találtunk és ha találtunk volna sem mertünk volna ennyire extrém terepre menni.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

És ha már említettem a középkonzol felső részén elhelyezett 7” -es kijelzőt, akkor érdemes kihangsúlyozni a környékén még pár fontos elemet. De mielőtt ezt tenném, ki kell, hogy emeljem, hogy szinte minden a mai korban megszokott vezetéstámogató és komfort kütyüvel, hárombetűs rövidítések mögé bújtatott kiegészítővel rendelkezik a Wrangler, ami egy hagyományos autóban található. Adaptív tempomat, Apple Carplay, holttérfigyelő, kamerák stb.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A Wranglerben megtaláljuk a felező váltót, a kikapcsolható első és hátsó differenciálzárat, valamint a Sway Bar gomb benyomására kiiktatható stabilizátor rudat, amely hatására a kerekek még nagyobb utat képesek megtenni, így biztosítva azt, hogy szinte minden körülmények között leérjenek és tapadni tudjanak. Döbbenetes, hogy milyen útviszonyokat képes leküzdeni az autó úgy, hogy közben tökéletesen biztonságban vagyunk.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A másik, szintén utánozhatatlan képessége a Wranglernek, a variálhatóság. Feltételezhetnénk, hogy a Lego gyárral közösen alkották meg az autót, ugyanis az játszi könnyedséggel szinte teljesen lebontható. A tető különböző elemei, az ajtók, a csomagtér szinte teljes fedése, sőt még a szélvédő is leszerelhető a kocsiról, ugyanis ezek az elemek egy vázszerkezetre vannak rögzítve. Így, ha az idő és a kedvünk engedi, kihasználva az alvázas felépítés előnyét egy teljesen nyitott autóval is közlekedhetünk. A szereléshez igényes szerszámkészletet kapunk, amely a pótkerék mellett kapott helyet, illetve külön rekeszek vannak kialakítva a leszereléskor felszabaduló csavaroknak is.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

Ami marad, az a hagyományokat őrző hűtőmaszk és a mögötte duruzsoló kétliteres turbómotor, a vízhatlan műszerfal és a kényelmesnek mondható bőrülések. Élmény magasfokon.
Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A motorral kapcsolatban komoly csalódásom volt pozitív értelemben. Ha pár évvel ezelőtt valaki azt mondta volna, hogy egy ilyen méretű terepjárót kétliteres motor hajt, minimum körberöhögöm és közben ujjal mutogatok rá. Valahogyan a fejemben az volt kódolva, hogy minimum egy 5,7 literes HEMI motor legyen benne. Így volt bennem némi aggodalom, hogy mit fog tudni a kétliteres turbó. Hát jelentem mindent tud, amit kell. A nyomaték alapban 400Nm, ami a felező miatt szinte dupla is tud lenni. Emellett van benne 272 lóerő, ami szintén elégséges. A fogyasztási adatok nagyon változóan alakultak, függően attól, hogy hol és milyen viszonyok között autóztunk. Autópályán 9 litert fogyasztott, városban 12,5 körül volt a fogyasztás a sok araszolás miatt, terepen pedig sokat fogyasztott. A teljes teszt alatti átlagunk picivel megállt 14 liter alatt.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

A fenti számok ugyan elsőre soknak tűnnek, de azt kell mondjam, hogy egyáltalán nem azok. Egyrészről az autó nem könnyű, 1863 kg, továbbá tervezésekor nem a légellenállási alaktényező kedvezőbbé tétele volt a fő szempont. További körülmények, amelyek az ECO fogyasztás ellen vannak az összkerék és az automata váltó. Ez utóbbi egyébként kiválóan végzi a dolgát. 
Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

Egyszóval a Wrangler Rubicon egy ízig-vérig terepjáró, egy élményautó, egy mutatós fenevad, egy álomautó és egy csodálatos korszak utolsó Mohikánja. Ahol az autó vasból volt, erőt és tesztoszteront sugárzott. Ahol érték az, hogy tényleg a szabadba, az érintetlen természetbe tudjon minket elvinni és onnan biztonsággal haza is szállítson. Mindezt egy modern köntösbe csomagolva kapjuk, nem feledve az ősöket, a Willyst. Ez utóbbira szép animációban emlékezik meg a Jeep, amikor bekapcsoláskor az eredeti Willys metamorfózison megy keresztül és átalakul Wrangler-ré.  Hasonló élményt adott, mint a már nem forgalmazott Suzuki Jimny, csak nagyban. Minden szempontból.

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - STYLENEWS - Mobility - jeep  wrangler benzines teszt, jeep rubicon, jeep rubikon teszt, jeep teszt, jeep wrangler, jeep wrangler teszt,

  • jeep wrangler benzines teszt jeep rubicon jeep rubikon teszt jeep teszt jeep wrangler jeep wrangler teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Top100: kihagyhatatlan karácsonyi filmek decemberre - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Top100: kihagyhatatlan karácsonyi filmek decemberre
    • Stylenews
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Vajon visszafutsz-e még - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Vajon visszafutsz-e még
    • Keresd a nőt!
    5 kapcsolati játszma, amelyek a nárcisztikus emberek kedvencei
    Nem jó egyedül
    Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra
    Fűszeres italok karácsonyra házilag
    Hogyan nyűgözhetsz le egy nőt
    Top10: home decor ötletek decemberre
    Egyedül is végig tudod táncolni

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU