Az egyik szépségkirálynőt kizárták a világszépe versenyből
Megfosztották címétől Mexikó szépségkirálynőjét, mert meghízott, így nem vehet részt a novemberi világszépe versenyen
olvass továbbMegfosztották címétől Mexikó szépségkirálynőjét, mert meghízott, így nem vehet részt a novemberi világszépe versenyen
olvass továbbA divat világa mindig is a nagy drámák színtere volt. Nemcsak trendek, kollekciók, fantasztikus bemutatót jellemzik, hanem a kulisszák mögötti helyezkedések, intrikák, és rengeteg pénz. Háború dúl! -jegyezte meg korábban egy gazdasági elemző, arra utalva, milyen óriási küzdelem folyik egy-egy patinás név, megszerzéséért.
olvass továbbHa közvélemény - kutatást tartanának a világ legkülönbözőbb országaiban élő férfiak között az általuk ismert angol szavakról, a Playboy minden bizonnyal igen előkelő helyezést érne el.
olvass továbbMa 82 éve, hogy megszületett a világ egyik legnagyobb divatikonja, Jacqueline Lee Bouvier Kennedy-Onassis. A néhai First Lady, amerikai nők millióinak állított példát arról, hogy milyen egy művelt, stílusos, divatos, több gyerekes édesanya és feleség.
olvass továbbA francia divattervező alapította a világ legnagyobb divatházát. A Dior mutatta be elsőként félévente az új kollekcióit, és ezzel döntően hozzájárult a francia konfekcióipar fellendüléséhez.
olvass továbbAz eredeti, középkori szoknya nyaktól térdig érő redőzött ruha volt, övvel megkötve, amelyet mindkét nem viselt. Valljuk be, manapság ilyet csak egy kosztümös filmben láthatunk megrökönyödés nélkül.
olvass továbbA női felsőruházat hagyományos darabjai közül több is megújul, ami kihat a mindennapi és az üzleti viseletre, az elegáns és a sportos megjelenésre, a dekoratív és a letisztult stílusra egyaránt. A középpontba a blézer kerül, e köré rendeződnek mind a nőies, mind a sportos modellek. A nagy visszatérők egyike az ingblúz, s hozzá hasonlóan új életre kelnek a chinók és a farmerok is.
olvass továbbAkár tetszik, akár nem, a koponyamotívum az egyik legtöbbet használt ikon, újra és újra megújul. Egy lázadóból lett jelkép, majd egy jelképből kommersszé váló motívum következik.
olvass továbbMelltartó, fűző, harisnyakötő, tanga, avagy egy kis bugyitörténelem a szoknya alatt. Nem csak férfiaknak...
olvass továbbA jégeralsó olyan ronda,mint egy háklis anyós. De legalább melegít,és télvíz idején nem fagy le a kiálló testrészed...
olvass továbbAmikor lekerült a fűző a női testről, még senki sem sejtette, hogy a darázsderék néhány évtized alatt el is tűnik, és a karcsú női forma egyre jobban kezd hasonlítani a férfiak alakjához.
olvass továbbA Puma cipő üzemet hivatalosan 1948-ban jegyeztette Rudolf Dassler, így ma a cég 63 éves fennállását ünnepeli. A Puma krónikájának első fejezete 1924-ben kezdődött: két testvér, Rudolf és Adolf Dassler alapította meg a vállalkozást – Dassler Testvérek cipő üzemét. Az első stopliszerű alkalmatossággal ellátott sportcipőt, már a háború előtt piacra dobták.
olvass továbbRené Lacoste a tenisz világában vált méltán híressé határozottságáról és versenyszelleméről.A Davis-kupa alatt, 1927-ben a francia csapatkapitány krokodilbőr táskát ígért neki, ha döntő győzelmet szerez a csapatnak.
olvass továbbA hagyományos koreai nemzeti viselet (hanbok) évszázadok óta különbözik a szomszédos népekétől, noha előzménye az északi nomád törzsek kaftánviseletéhez hasonló öltözék lehetett, s számos kínai jellegű viseleti darabot is átvettek. A koreai öltözék alapvető jellemvonása, hogy - nemre és származásra való tekintet nélkül - két részből állt.
olvass továbbIdén nyáron is számtalan rafinált szabású és egyedi színvilágú fürdőruhán akadhat meg a kíváncsi női szem. Divattörténeti összeállításunkból ellenben az derül ki: nincs új a nap alatt!
olvass továbbAz ingnek az öltözködésben elfoglalt különleges szerepét számos kultúrtörténeti tény igazolja. Az európai történelmen keresztül mindvégig a politikai hatalom és hovatartozás reprezentálására illetve jelzésre szolgált. Arra,hogy miképpen válhatott véletlenségből politikai szimbólummá az ing,érdekes példát szolgáltat a garibaldisták esete.
olvass továbbPinko-t, a ruházati márkát Pietro Negra és Cristina Rubini alapította az 1980-as évek végén, mostanára 800 üzletben árulják termékeiket világszerte, ami 148 milliós bevételt hozott 2008-ban, ez 8%-os növekedés 2007-hez képest.
olvass továbbLegyen szó társadalmi, gazdasági, sokszor ideológiai változásokról, a divat nem szalasztja el a lehetőséget, hogy reagáljon rájuk. Az ifjúsági szubkultúrák kiváltképpen erős pressziót gyakorolnak a trendeket megszerkesztő cégekre, általában az alternatívból keletkeznek az erős mainstream-vonalak.
olvass továbbSzegedi Kata egyike azon új generációs, fiatal tervezőknek, akik képesek a magyar divatban a XXI. századi, nemzetközi összehasonlításban is piacképes alkotásokra.
olvass továbbKözhelynek tűnik ma már arról beszélni, Alexander McQueen mekkora géniusz volt, hiszen minden instant szakértő ezt a sablonos mondatot szajkózza, ha a divat művészi értékéről van szó.
olvass tovább