DIVAT&STÍLUS / Stílusiskola


Szecessziós, modern álom-Tóth Bori villantása

  • 2011. április 07.

A szigorúbb és merevebb, business-lookra jellemző iránynak vége, a TothBori márka új lendülettel szárnyal a magyar divatsztrádán. A tervezőnő óriási sajtókampány közepette a Millenáris Teátrumban mutatta be múlt szerdán a 2011-es tavaszi-nyári szezonra szánt kollekcióját.

olvass tovább

Az Energie története

  • 2011. március 31.

1989-ben egy álom valósággá válik és ez a valóság egy vállalatot teremt: gyár, de egyben bűvös kocka is, innen indulnak el a világ minden üzletébe a létező összes kék színben a farmerek. A felpák a „baggy” pólók graffiti mintával, mint a metrókocsik és mint Keith Haring, Jean Michel Basquiot, Ramelzee amerikai kortárs művészete.

olvass tovább

A nyakkendő kérdés

  • 2011. március 30.

Sokan temették, és még többen fogják is. Ennek ellenére a nyakkendő továbbra is divat, vagyis a divat szó e ruhadarabra már nem is alkalmazható. A nyakkendő egy ruhadarab, ugyanúgy ahogy egy ing, egy póló, egy nadrág, vagy épp egy boxer. Ebből is láthatjuk, mi már rég a Mars és Föld között utazgatunk, amikor a nyakkendő még mindig köszöni, jól van.

olvass tovább

Escada, bitte!

  • 2011. március 25.

A német divat legalább olyan híres, mint a német békemozgalmak. Viszont van egy márka, mely latin neve ellenére nagyon is német. Ez az Escada, melyet 1976-ban alapított Margaretha és Wolfgang Ley.

olvass tovább

A Lee Copper

  • 2011. március 21.

Lee Cooper. Sokak számára az igazi "európai" márka, maga az "európai" farmer. Egykoron forradalmi újításával a márka védjegye volt egy korszaknak. Ma, a párizsi központból a világ minden tájára szállítják a világ egyik vezető márkáját, s védjegye a kiváló minőségű, tartós ruházattal.

olvass tovább

Feliratos pólóval egy jobb világért

  • 2011. március 21.

Katharine Hamnett az 1980-as évek angol sztártervezője az óriási, fekete feliratos pólóiról híres. Feliratai mindig valamilyen üzenettel bírtak, elsősorban társadalmi- és politikai kérdésekben. Nemrégiben újraindította márkáját, azzal a céllal, hogy a vásárlókat tudatosságra ösztönözze.

olvass tovább

Calvin Klein - A szalonképes botrányhős

  • 2011. március 09.

"Mindig is tudtam, hogy ruhákat akarok tervezni és divatházat létrehozni"- ez a vízió vezette Calvin Kleint munkásosztálybeli környezetéből az előkelő New York-i Fashion Institute of Technology-ig, majd manhattani bemutatóterme megnyitásáig, amely szinte egyik napról a másikra meghozta számára a hírnevet és a gazdagságot.

olvass tovább

A kardigán története

  • 2011. február 18.

A kardigán története a múlt században kezdődött. Az első, kézzel kötött kardigánokat és pulóvereket Angliában állították elő, mégpedig a Cardigan nevű walesi megye vidékén. A kellemes, kényelmes és meleg ruhadarab népszerűségét főként a golfnak és a teniszsportnak köszönhette.

olvass tovább

Donna Karan

  • 2011. február 08.

„minden, amit teszek, a szívem, testem, lelkem ügye” mondja Donna Karan, a nevét viselő nemzetközi cég elnöke és vezető tervezője”. „Számomra a tervezés személyes kifejezése annak, hogy ki vagyok- feleség, anya, művész és üzletember- mindaz a sok szerep, melyet manapság minden nő megpróbál egyensúlyban tartani. De mielőtt bármi más lehetnék, nő vagyok, annak minden komplikációjával, érzésével és érzelmével”.

olvass tovább