Ne görcsölj rajta! – dolgok, amelyek miatt feleslegesen aggódsz a ciklusod során

  • 2019. február 08.

Hiába töltjük nőként az életünk tetemes részét menstruációval, mégis rendre merülnek fel újabb és újabb kérdéseink azzal kapcsolatban, hogy mi miért történik. Mert a gondolathoz, hogy kénytelenek vagyunk vele együtt élni, hamar hozzászokunk, azonban amint valami picit is megváltozik, vagy nem úgy megy, ahogyan kellene, hajlamosak vagyunk kétségbe esni, és a legrosszabbra gondolni. Azonban a legjobb tanács, amit ezzel kapcsolatban adhatunk, hogy semmi esetre se ess pánikba, ugyanis számtalan oka lehet annak, ha időnként valami másként történik a menstruációd során.

olvass tovább

Tippek - női napokra

Mi nők vagy semlegesen viszonyulunk vagy a hátunk közepére kívánjuk a havonta jelentkező úgymond női napokat. Senkitől se hallottam még azt, hogy alig várja már. Természetesen figyelemmel kell kísérni a ciklusunkat, vannak már erre nagyon jól használható appok is.

olvass tovább

A mell önvizsgálata

  • 2018. szeptember 06.

Nagyon sokszor lehet hallani, hogy a daganatos megbetegedések gyógyíthatóak, amennyiben idejében felismerik őket. A melleink önvizsgálatát havonta egyszer érdemes végezni, a menstruáció után pár nappal, vagy ha már nincs menstruáció, akkor havonta kinevezni egy napot.

olvass tovább

Kézikönyv férfiaknak: Erre készülj fel, ha menstruál a nőd

  • 2018. január 04.

Előbb vagy utóbb minden férfi szembesül azzal, mivel jár, hogyha a barátnőjénél beköszönt a havibaj, és ezzel együtt a hisztis, sírós, már-már elviselhetetlen énünket is megismerhetik. A jó hír viszont, hogy ezt is meg lehet tanulni kezelni. Sőt, mi most készítettünk egy hasznos listát arról, hogy mit kell tudni egy épp menstruáló nő mindennapjairól, és hogy hogyan lehet ezzel együtt élni.

olvass tovább

A PMS 10 szakasza, amit csak mi nők érthetünk

Bele sem szeretnék gondolni, hogy az életünk fele ezzel megy el. Áldás mindenkire, akinél kevésbé drasztikus a lefolyás, én nem tartozom közétek, ezért megírtam ezt a kis naplót egy hormonális szinten elmebeteg nő két hetéről. Hátha kiderül, hogy nem vagyunk egyedül, és hátha segít egy férfinak is megérteni, hogy ezzel mi sem tudunk mit kezdeni.

olvass tovább

10 lehetetlen gondolat, ami a PMS alatt megfordult a fejemben (és valószínűleg a tiédben is)

Őszintén imádom, hogy nő vagyok, minden előnyével, és hátrányával együtt, és azt kell, hogy mondjam, hogy a PMS (premenstruációs tünetegyüttes) inkább az utóbbiakhoz tartozik. Biztos vagyok benne, hogy minden nőtársam életét nehezítették már meg a hormonjaink által vezérelt hangulatingadozások és utólag lehetetlennek tűnő gondolatok, a szerencsésekét ritkábban, a kevésbé szerencsésekét sűrűbben, kicsit koncentráltabb dózisban.

olvass tovább

6 bevált praktika a Nagyitól!

  • 2016. december 26.

Emlékszel, amikor tiniként csak legyintettél a nagyi jó tanácsait hallva? Ám, ahogy telnek az évek, rájövünk, hogy a nagymamák csak nagyon ritkán tévednek, és bölcsességükkel csupán minket akarnak segíteni, a mi dolgunkat akarják megkönnyíteni. Íme, 6 praktika, amit tőlük tanultunk.

olvass tovább

Hogyan edzzünk azokon a napokon

  • 2015. március 19.

Hölgyeim, felejtsük el a PMS-t indokként használni az edzés kihagyásakor. Ugyan nem ajánlott erős menstruáció idején futni, úszni vagy boxolni, mégis vannak olyan gyakorlatok, amik a PMS tüneteit javítják a ciklusod alatt. Az első két napban – ezek általában a legrosszabbak – akár nyugodtan ki is hagyhatod az edzést. Azonban, ha a menstruációd nem olyan erős és az orvosod is a mozgást javasolja, érdemes átgondolnod a következőket.

olvass tovább