Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Őszi divat
Életstílus
Lélekhangok - A depresszió jelei

A depresszió jelei

Lélekhangok
Keresd a nőt! - Soha senkinek sem lenne szabad megengednie, hogy lábtörlőként bánjanak vele

Soha senkinek sem lenne szabad megengednie, hogy lábtörlőként bánjanak vele

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Ezeket ne mondd egy szingli nőnek

Ezeket ne mondd egy szingli nőnek

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Milyen hibákat követünk el a társkeresés során?

Milyen hibákat követünk el a társkeresés során?

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Amikor nehéz, akkor fejlődsz!

Amikor nehéz, akkor fejlődsz!

Keresd a nőt!
Stylelife - 6+1 tipp a reptéri idő eltöltésére

6+1 tipp a reptéri idő eltöltésére

Stylelife
Stylenews - 'A művészet hazugság, amely segít felismerni az igazságot.' Idézetek Pablo Picasso-tól

'A művészet hazugság, amely segít felismerni az igazságot.' Idézetek Pablo Picasso-tól

Stylenews
Keresd a nőt! - Valakinek vagy Te kellesz, vagy nem.

Valakinek vagy Te kellesz, vagy nem.

Keresd a nőt!
Stylelife - Ha boldogságra vágysz, hagyd magad mögött az elégedetlenséget

Ha boldogságra vágysz, hagyd magad mögött az elégedetlenséget

Stylelife
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR

  • 2022. március 12.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Flottaman jóvoltából a Jaguar F-Pace vendégeskedett nálunk. A legbrutálisabb Jaguar vezetésekor az első kérdés, ami felmerült bennünk, hogy eddig miért nem? Az elmúlt pár év egyik legkomolyabb vezetési és autózási élményét nyújtó SUV méltatlan módon háttérbe van sorolva, BMW-kel, Mercedesekkel szemben. Aki viszont ezt az autót kipróbálja nem lesz kétsége afelől, hogy ez ugyanaz a liga, ugyanaz a luxus és képesség.

  Megosztás Küldés

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Nem feltétlenül a puszta számadatok felsorolása a célom a leírásban, de azért az 5 liter V8 motor és a hozzá tartozó 550 lóerő és 700Nm nyomaték nem azok a számok, amelyeket véka alá kellene rejteni. Ha ért valaki az autókhoz, ha nem, azért ebből a pár számból ki fog derülni egyértelműen, hogy a Jaguar F-Pace SVR nem egy gyenge játékszer. Azt tudom elképzelni erről az autóról, hogy a 007, miután nyugdíjba vonult, családot alapít, lesz pár gyermeke és ezzel a kocsival fogja hurcolászni őket (és valószínűleg alig várja majd, hogy a gyerekek kiszálljanak a kocsiból, hogy csutkáig nyomja a gázpedált).
Ízig-vérig angol elegancia és luxus, olyan hanggal és erővel, amitől a világon mindenkinek fel fog állni a szőr a karján.

 

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Azon szerencsések közé tartozunk, akiknél megfordult jó pár V8-as autó. Többek között az F-type is, amely ugyanezt a blokkot használja vélhetően, de „csak” 450 lóerővel, a Lexus LC vagy éppen a Ford Mustang. És persze találkoztunk elképesztően sok, bitang erős autóval mostanában, az örök szerelmemmel az Alfa Stelvio QV -vel, vagy csak, hogy az egyik nagy rivális márkából említsek egyet, az Audi RSQ8-cal. Hogy miért sorolom fel mindezt?Nem azért, mert dicsekedni szeretnék, hanem hogy mind közül kiemeljem az F-Pace SVR-t. Volt ugyanis olyan autó, amely sokkal nagyobb szilajsággal falta a kilométereket, mint az Alfa QV és olyan is, amelyikben a luxus új, magasabb dimenziókat öltött, mint a Mercedes S.
De a legjobb egyveleg, az egyik legemlékezetesebb koktél a Jaguar F-Pace SVR.

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Elég hosszú mélyrepülés után, amelyet minőségi hibák, gyenge marketing vagy pontosan nem is tudom mi eredményezett, a Jaguar újra készül feltámadni. Mit készül, ezzel a modellel, illetve a mostani modellekkel Főnix madárként támad fel és célozza azokat, akik nem egy újabb „unalmas” BMW, Mercedes volánja mögött szeretnének ülni. És itt az unalmas egyedül arra vonatkozik, hogy mára szinte tucatautónak számít bizonyos körökben egy német presztízs autó. Úton-útfélen látni belőle párat. Az Alfa ugyan nagyon komoly gép, de nem igazán luxus. A Jaguar viszont az!

Az F-Pace, amelynek alapváltozata is igazán vonzó választás (korábbi tesztünk erről itt olvasható), amelyből a 2021-es modellévben megjelent az új SVR.

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Az SVR nagy mértékben újra lett tervezve. Hatalmas légbeömlőket kapott alul, csodálatos LED-es lámpák díszítik az autót, amelyekben a Jaguar logóját is megtaláljuk. Az óriási lakk fekete hűtőrács bal oldalán természetesen ott van az SVR embléma, ugyanúgy, mint a 22” -es kereken is. Az autó színe is kitűnő választás volt, amelyet olyan mattra fényezett részletek dobtak fel, mint a légbeömlő kerete, az alufelni betétjei, vagy a motorháztetőn is elhelyezett légbeömlők. Tényleg nagyon mutatósak ezek az elemek, amelyeknek egyébként a hatalmas teljesítmény miatt funkcionális szükséglete is van. Ez az autó nem „kamuzik”, amit rajta látunk az nem csak design. Ilyen az autó hátsó felén elhelyezett 4 különálló ágyúcső. Ja bocsánat, ezek kipufogók. Ha valaki ezeket meglátja, esetleg olyan szerencsés, hogy meghallja, pillanatig sem lesz olyan kétsége, hogy az SVR teljesítmény hiányos. És persze itt is találunk egy egyedi SVR logót, ha valaki esetleg elfelejtette volna.

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

A méreteivel kapcsolatban fontos elmondani, hogy az F-Pace középkategóriás autónak van titulálva, mint a Mercedes GLC, vagy a BMW X3, de ezeknél nagyobb. Valahol a GLC/GLE vagy éppen az X3/X5 közé esik, közelebb persze a kisebbekhez.

A belső térben az alapanyagok minősége, a kidolgozás kiváló színvonalon van. Rendkívül szép a bőrözés, finom puha a tapintása. A kormány, ahogy már korábbi tesztekben is említettem, egy mestermű, gyönyörű varrással a belső íven, csakúgy, mint az Alfa esetében, ez is kapott két méretes aluminimum váltófület, illetve SVR feliratot, mint a szintén minőségi módon bőrözött, jó formájú és kézre álló váltókar.

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Két digitális műszeregységet láthat a vezető. A kormány mögöttit és a középkonzolra elhelyezett érintőképernyős, ívelt felületet. Utóbbi felbontása, grafikai megjelenése káprázatos. A menü rendszerben mindent is be lehet állítani, rengeteg az opció, de meglehetősen ügyesen össze van rakva, így nem téved el benne az ember. Az alatt található a klíma vezérlése, amely nem lett erőszakosan digitalizálva, de izgalmas és játékos megoldás, hogy a tekerőgombot befelé is lehet tolni, akkor az ülés hűtés-fűtés vezérelhető vele. Ha magunk felé húzzuk, akkor pedig a ventilátor erőssége szabályozható vele. A váltó jobb és balján elhelyezett gombokkal a hangerő állítható, illetve az üzemmód kapcsolható. Természetesen ez is egy olyan kezelőgomb, amit, ha benyomunk, akkor kiemelkedik, majd ezt követően választhatunk (relatív kevés) üzemmód között. ECO, Normal, Dynamik és havas/síkos útviszony között.
A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Mielőtt ezekre rátérnék, ki szeretném emelni az F-Pace sportüléseit. Az ülés kényelme és pozíciója erősen szubjektív tényező. De szerintem ez a legkényelmesebb sportülés, amelyben valaha ültem. Úgy kényelmes, hogy közben megfelelően tart, illetve meglepően vékony a teljes vastagsága, amely azért csodás, mert így a hátul ülők számára több hely marad. Bár hátul csak 2 felnőtt számára kényelmes az ülés, de ha nem ül be ennél több hátra, akkor meglehetősen tágas hely fogadja itt is az utazókat. Ide is jutott klíma vezérlés, több légbeömlő és USB csatlakozás. A jó elrendezésnek hála méretes, több szintű csomagteret kínál a Jaguar. Nem szükséges itt sem kompromisszumot kötni. 601 literes a tér, amely 1428-ig bővíthető. Nagyon szimpatikus a rengeteg kiegészítő, amelyek segítségével a csomagok rögzíthetőek, vagy éppen azt a célt szolgálják, hogy megóvják a karosszériát, miközben pakolunk.
A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Az autó elindulása is felér egy hangorgiával. Erősen dörgő, nem visszafogott dörmögéssel jár a hatalmas blokk életre keltése. Az igazi csoda pedig akkor következik, ha benyomjuk a gázpedált. Azzal fokozható az élmény, ha a Dynamic üzemmódban tesszük mindezt és közben az összes kipufogó torkát kinyitjuk az üzemmód választó tekerő alatti gomb segítségével. Te szent Úr Isten, csodálatos ez a hang. Elképesztő, ahogy az ötliteres blokk komor mély hangján akadályt nem ismerve a fülünkbe muzsikál. Nem tudom, hogy a környezetvédelmi szabályok miatt ez meddig lesz elérhető, de aki teheti, máris menjen el, vegyen egy F-Pace-t, mert ezt érezni, birtokolni és hallani kell. Beépített rajtautomatika, rengeteg konfigurálási lehetőség és a 8 sebességes automata, amelynek a révén ez a 2,1 tonnás gép 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Mindezt olyan magabiztossággal teszi, hogy pillanatig sincs olyan érzésünk, hogy ne tudnánk uralni. Olyan az érzés, mint az RS Q8-ban, de nem olyan steril a hang. Olyan vad, mint az Alfa Quadrifoglio Verde, de nem olyan nyers és sokkal nagyobb a luxus. Imádtam.

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Jó vezetni a Jaguart gyorsan, akár kézzel váltogatva a karok segítségével, de ugyanolyan kellemes, ha visszafogottan közlekedünk vele. Teljesen két arca van a járműnek, nem egy olyan versenyautó, amely akkor is kemény futóművet kínál, ha nem akarunk éppen úgy közlekedni. Kényelmesen halad át a fekvőrendőrökön, észrevehetetlenek számára az úthibák, szóval nem egy látszatra emelt hasmagasságú autó.

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Ahol persze fájdalompont van, az a fogyasztás. Ha odafigyelünk, akkor ki lehet hozni 11 literes fogyasztást, de én nagyon nehezen tudtam mindezt megtenni. És valljuk meg, balgaság is lenne a jaguár bébit aludni hagyni. Ha viszont küldjük neki, akkor könnyen elfogy 15-16, sőt akár 18 liter is. Sok minden esetben érdemes spórolni, de higgye el mindenki, ez nem az a helyzet. Csodásan megy ez a kocsi.

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

Kevés SVR közlekedik a magyar utakon. Nagy öröm számomra, hogy a Flottaman autóparkjában akad ilyen jármű, és az különösen, hogy a rendelkezésünkre bocsájtották. Hálásak vagyunk érte és abban bízom, hogy lesz jó pár tehetősebb ember, aki nem sajnálja a pénzt, hogy egyedibb legyen és ilyen típusú autót választ. Megéri!

A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - STYLENEWS - Mobility - F Pace teszt, flottaman, Flottaman Jaguar F-Pace teszt, jaguar f pace, Jaguar F Pace SVR teszt,

  • F Pace teszt flottaman Flottaman Jaguar F-Pace teszt jaguar f pace Jaguar F Pace SVR teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt
    • Autó & Motor
    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR
    • Autó & Motor
    Tömegcikk helyett egyediség - Jaguar F-Pace D300 AWD
    Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Amit soha ne tegyél meg senki szerelméért - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amit soha ne tegyél meg senki szerelméért
    • Keresd a nőt!
    Könnyű velem - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Könnyű velem
    • Keresd a nőt!
    Soha ne mondd ezeket egy érzékeny nőnek - Egy 21.századi Nő, divat, életmód, stílus
    Soha ne mondd ezeket egy érzékeny nőnek
    • Egy 21.századi Nő
    A szerelem illúziója
    Nem kényszerítheted, hogy szeressen, ha menni akar, menjen!
    17 dolog, amit fel kéne adnod, hogy végre jobban érezd magad
    A depresszió jelei
    Ha a férfi nem akar szexet
    Amellett dönts, aki a hibáid ellenére is maradni akar
    Valakinek vagy Te kellesz, vagy nem.

    Kapcsolódó cikkek

    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt

    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt

    Tömegcikk helyett egyediség - Jaguar F-Pace D300 AWD

    Tömegcikk helyett egyediség - Jaguar F-Pace D300 AWD

    Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV

    Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV

    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon

    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU