Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Keresd a nőt! - Tényleg a felelősségvállalás elkerülése, ha a traumáink mögé bújunk?

Tényleg a felelősségvállalás elkerülése, ha a traumáink mögé bújunk?

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Nem érsz annyit, hogy önmagamat hibáztassam azért, mert te nem tudsz engem szeretni

Nem érsz annyit, hogy önmagamat hibáztassam azért, mert te nem tudsz engem szeretni

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Az elköteleződésre képtelen csillagjegyek

Az elköteleződésre képtelen csillagjegyek

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Empata vagyok, és mi biztosan nem leszünk jóban

Empata vagyok, és mi biztosan nem leszünk jóban

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A tükör előtt állva

A tükör előtt állva

Keresd a nőt!
Egészség - Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

Hozd magad lendületbe - A tavaszi fáradtság leküzdése

Egészség
Keresd a nőt! - Attól, hogy mások elutasítanak, te még lehetsz önmagad legjobb támasza

Attól, hogy mások elutasítanak, te még lehetsz önmagad legjobb támasza

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A kisugárzásnak nincs köze a jó megjelenéshez és a szexiséghez sem

A kisugárzásnak nincs köze a jó megjelenéshez és a szexiséghez sem

Keresd a nőt!
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV

Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV

  • 2021. január 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Flottaman – nak köszönhetően egy olyan új autót tesztelhettünk, amely már sajnálatos módon nem elérhető az importőri árlistán. Az első elektromos Skodát. A Citigo pályafutása 2011-ben indult, majd 2017-ben minimális ráncfelvarráson esett át. 2019-ben kizárólag elektromos hajtással kezdték gyártani, de a komoly sikerének ellenére 2020-ban az a döntés született, hogy megszűnik a gyártása.

  Megosztás Küldés

Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

Kevés olyan autó van, amelyet megszűnésekor meg szoktam gyászolni. Legutóbb a Suzuki Jimny esetében éreztem hasonlókat, de abban az esetben el kellett fogadni a tényt, hogy a meghajtás nem volt kellőképpen környezetbarát ahhoz, hogy a legújabb normáknak megfeleljen. A Citigo esetében nyilvánvalóan nem erről van szó, hiszen semmi sem lehet az elektromos hajtásnál környezet kímélőbb. Az okokat próbáltam keresni a tesztelés során, hátha olyan válaszra találok, ami valamilyen módon megnyugtatja a lelkemet. De sajnos rossz hírem van ezzel kapcsolatban: nem bukkantam rá, így az egyetlen ok az lehet, hogy túlságosan jó autó volt. Bizony ennél jobb magyarázatot nem lehet találni, hiszen a Citigo elektromos változata közel és távol a legjobb ár/érték aránnyal rendelkező autó ebben a kategóriában. Előfordul pár hiba, amit ki lehet és ki fogok emelni a következő pár sorban, de meglátásom szerint az elektromos autózás elveinek, elvárásainak jobban megfelelő autó jelenleg nem létezik. Teszteltünk és a következő hónapokban, években bizonyára fogunk rengeteg ilyen meghajtású autót tesztelni, de a következő két kritikus szempontnak nem vagyok biztos, hogy bármelyik jobban meg fog felelni. Ez a két kritérium pedig az ár és a hatótávolság.

Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

A Citigo WLTP szabvány szerint 270, a tesztelés alapján 235-240 kilométer megtételére képes, amelynél egészen biztosan kaphatunk jobbat. Nem minden márka képes erre a legújabb fejlesztésű modellek esetében sem, gondoljunk csak a Mazdára vagy a Hondára, de azért egyre gyakoribb, hogy 3-4 vagy akár 500 kilométert meg lehessen tenni egyetlen feltöltéssel. Ehhez a többlethez viszont jócskán a zsebbe kell nyúlni. Ha nem megyünk messzire és a jelenleg elérhető VW ID 3. 1st edition árát nézzük, akkor 14 millió fölötti árral találkozunk. Ezzel szemben a 7,5 milliós Citigo ára elenyésző, majdnem a fele. Az ID.3 nagyobb? Igen. Komolyabb a hatótávolság? Igen. Az imént említett nagyobb akkumulátoros változaté 350-400km.
De ne felejtsük el a fentiek ellenére, hogy mire való igazán egy elektromos jármű. Ez pedig a városi közlekedés. Még a Tesla hatótávolsága is megkérdőjelezendő, ha mondjuk normál autópálya tempóval akarunk egy Bécs-Budapest távolságot megtenni. Nem vitaindításnak szántam az előbbi kijelentést, tehát gyorsan korrigálok is. Meg lehet tenni ezt a távolságot egy Teslával, de visszafelé azért én nem lennék nyugodt, ha 150-re van állítva a teljes úton a tempomat (és itt nem a gyorshajtási bírságra gondolok).
Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

Meglátásom szerint az elektromos autózás és filozófia az, hogy a nagyvárosok közlekedését, arra a konkrét földrajzi helyre vonatkozó környezetterhelésének csökkentését ezekkel az autókkal lehet a leginkább elérni. Nem arról szól a városi közlekedés, hogy 130-cal közlekedjünk, nem olyan lényeges szempont, hogy 20-40 perc utazás során mekkora a hátsó lábtér vagy milyen hosszú az extralista. Sokkal fontosabb, hogy könnyen tudjunk parkolni, szűkebb helyekre be tudjunk férni és adott esetben ingyenesen tudjunk megállni, vagy akár közlekedni.
Amikor Budapesten közlekedek és figyelem az autóban ülő embereket, az esetek jelentős többségében 1-2 felnőtt embert látok egy autóban. Férfiakat – nőket, akik munkába mennek. Anyukákat, akik 1-2 gyermeküket oviba, iskolába viszik. Ezekhez a távolságokhoz, ehhez a funkcióhoz bőségesen elég egy pici autó. Ha fontos számunkra a következő generáció egészsége, a lakókörnyezetünk életminősége és amennyiben ezt megengedhetjük, érdemes elgondolkodni egy második autóban, amely elektromos. Óva intek ugyanis mindenkit, akinek az jutna az eszébe, hogy egyetlen autónak elektromost vegyen. A Tesla vagy hasonló 500+ km hatótáv esetében lehet más a helyzet, de ahol akad 30-40 millió kocsira, ott ez szerencsére úgy sem komoly probléma.
Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

Visszatérve tehát az alapfeltevésre, a Citigo – és a szinte koppra megegyező VW Up! valamint a hazánkban nem forgalmazott Seat Mii – a legideálisabb és legjobb ár/érték arányú elektromos autó.

Formáját tekintve azt hiszem sokkal jobban hasonlít egy dobozra, mint bármiféle autónak látszó tárgyra. Legömbölyített élei, sarkai miatt viszont egészen emészthető, már-már cukinak is mondható. Lehet a teljes mérete, picisége miatt nekem sokkal jobban bejön, mint például egy KIA Soul. Ez a forma roppant kedvező a fejtér és a csomagtér mérete szempontjából. Eredetileg létezett belőle 3 és 5 ajtós változat, de mire elektromos lett, csak az 5 ajtós maradt belőle.
Ami a belső tervezést dicséri, hogy kiváló elöl a térkínálat. Egyáltalán nem ér össze a két első ülésen utazók válla, a lábtér és a fejtér tökéletes. Remek a kilátás az autóból és kényelmes a vezetési pozíció.
A hátsó utasoknak is marad pont elegendő hely, amennyiben mégis 4 felnőtt utazna a kocsiban.
A csomagtér 250 literes alaphelyzetben, amelyből elfoglal némi helyet az elektromos kábel. Viszont itt jegyezném meg, hogy a 220V-os töltőt életvitelszerűen nem szokta senki magával hurcolászni. Ez jellemzően otthonra való. Az utcai töltőnek pedig külön kis rekesz van kialakítva a csomagtérben.
Tovább a pakolást segíti a kétszintű csomagtérpadló, amelynél szintén jól elrejthető a kábel vagy akár egyéb apró, mozgó tárgy. Lehajtott hátsó üléssel pedig közel 1000 liternyi tároló helyet kapunk.

Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

A Citigo tervezése egyértelműen a praktikumról és a költéségtakarékosságról szólt. A hátsó ablak például nem lehúzható, csupán oldalra kipattintható. Hiányzik a vezetőülésnél a középső légbeömlő, így a vezető csak a bal kezét tudja felmelegíteni. Ez utóbbi talán a leginkább fura és zavaró elem. Különösen azért, mert kormányfűtést sem kapunk az autóban, ami egy elektromos autó esetében még inkább fontos, hiszen ezzel a klímázást és ezzel a többlet áramfogyasztást tudjuk megspórolni.
Spórolós, de nagyon okos megoldás, hogy a központi színes kijelző helyett, egy gyári telefonrögzítőt és egy mögötte elhelyezett USB kimenetet találunk. Ennek segítségével tudunk térképet varázsolni magunknak, hallgatni a kedvenc zenénket stb. A gyári rendszer remekül kommunikál a telefonnal, sőt a Citigo alkalmazás segítségével a telefonunkon keresztül láthatjuk az autó fogyasztását, visszatöltését és minden egyéb rendszerinformációt. Ez zseniális, ahogy megoldották!

Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

Egy nagyon jól funkcionáló automataváltó csatlakozik a 80 lóerős villanymotorhoz.  A hagyományos D fokozaton kívül rendelkezik egy B üzemmóddal is, amelynek segítségével növelhetjük a fékezésből visszanyert energia mértékét. Amennyiben ezt a fokozatot választjuk, az autó jelentősen visszafékez gáz elvételekor. Nem lesz egy pedállal vezethető az autó, mint például ahogyan a Nissan Leaf, de közel hasonló élményre számíthatunk. Kis megszokást igényel ennek a használata, de jelentős többletkilométerekben hálálja meg a sors és az autó az ebbe fektetett energiánkat.
3 üzemmód közül választhatunk. A Normál mellett van egy ECO és egy ECO+ lehetőség. Itt a motor teljesítményét és az egyéb fogyasztók energiahasználatát veszi vissza az autó. Természetesen a Normál a legjobb élményt adó változat, de az ECO még élhető.

Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

Városi vagy akár elővárosi használatra a Citigo hatótávolsága bőségesen elegendő és nem lesz folyamatosan „kilométerparánk”. Külső méretéhez képest lényegesen nagyobb helykínálatot és kényelemet ad. Ára pedig állami támogatással 5 millió forintos nagyságrendű volt, amely még a magyar pénztárca számára is az élhető kategória lehetett. Sajnos ez a kicsi autó nincs már a kínálatban, mert meggyőződésem, hogy túl jó volt és belső konkurenciát jelentett, nem beszélve arról, hogy hasznot sem sokat hozhatott ezzel az árszinttel. Azok, akik még idejében hozzájutottak, szerencsésnek mondhatják magukat és ez várhatóan a minimális értékvesztésen is látszódni fog.

Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV - STYLENEWS - Mobility - citigo elektromos, citigo teszt, citigoe iv, flottaman, skoda citigo e iV teszt, skoda elektromos teszt,

 

  • citigo elektromos citigo teszt citigoe iv flottaman skoda citigo e iV teszt skoda elektromos teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt
    • Autó & Motor
    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR
    • Autó & Motor
    Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV
    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Egy férfi biztonságot nyújt! - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy férfi biztonságot nyújt!
    • Keresd a nőt!
    Szeret még? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeret még?
    • Keresd a nőt!
    Dolgok, amik nekünk nőknek igenis számítanak a szex kérdésében - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Dolgok, amik nekünk nőknek igenis számítanak a szex kérdésében
    • Keresd a nőt!
    Az elköteleződésre képtelen csillagjegyek
    Miért nem kell a nő szeretkezés után?
    Nem érsz annyit, hogy önmagamat hibáztassam azért, mert te nem tudsz engem szeretni
    A szerelem 7 szintje – Te melyik kapcsolódást keresed?
    5 önromboló napi szokás
    A megbocsátás a saját terhed letétele
    3 módszer, hogy hogyan legyél kedves önmagodhoz

    Kapcsolódó cikkek

    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt

    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt

    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR

    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR

    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon

    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU