5 dolog, ami miatt utálhatnak a munkatársaid
Hacsak nem home office munkát végzünk folyamatosan, elkerülhetetlen, hogy rendszeresen kapcsolatba kelljen kerülni a kollégáinkkal, függetlenül attól, hogy mi a hivatásunk. Más emberekkel együttműködni sosem egyszerű, főleg akkor, ha nem mi válogathatjuk össze őket kedvünk szerint.
Valószínűleg azonban mindenki tisztában van vele, mennyire meg tudja könnyíteni és szépíteni is a napjainkat, ha jó viszonyt ápolunk a munkatársainkkal. Fontos észben tartani, hogy a többiek is pontosan így vannak ezzel, ezért sorra vettünk 5 dolgot, amik elkerülésével elérheted, hogy ne menj a munkatársaid agyára.
#1 Túlságosan törtető vagy – nyilván szükséges van ambícióra, egészséges önbecsülésre, és célokra, amiket el akarsz érni a karrieredben, azonban nem szabad túlzásba esni. A te fejlődésed és előrelépésed soha se mások kárára történjen, és ne akarj másokat eltaposni csak azért, hogy neked jobb legyen. Valószínűleg ellenkező esetben neked sem lenne szimpatikus valaki, aki ezt csinálja.
#2 Túl sokat panaszkodsz – természetesen néha nagyon jó érzés a csoportos önsajnálat, és a kollégákkal kicsit azon keseregni, hogy mennyi munkátok van, milyen rossz arc a főnökötök, mennyire túlterheltek vagytok, azonban ezt ne nagyon csináld egyedül, és főleg ne folyamatosan. Eléggé zavaró tud lenni, amikor valaki örökké panaszkodik, és a negatív kisugárzásával próbál mérgezni mindenkit. Persze, mesélj a problémáidról másoknak, ha ez segít neked, de nem feltétlenül kell ezekkel traktálni folyamatosan olyan embereket, akiknek alapvetően semmi közük nincsen hozzájuk.
#3 Pletykafészek – ki ne akarná megosztani másokkal, ha valamilyen érdekes sztorit hall az egyik főnökéről, vagy véletlenül megtud valamit az egyik kollégájáról. Viszont nem kell, hogy te legyél az az ember, aki mindig mindenkit szívesen kibeszél, illetve mindenről tud, és ezeket az információkat meg is osztja a többiekkel.
# 4 Potyautas – amikor együtt dolgozol másokkal, az csapatmunka, még akkor is, ha nem egy konkrét feladatot kell éppen megosztanotok. Ha sokat sunnyogsz, és próbálsz kibújni a felelősség, illetve a nem éppen kívánatos munka elvégzése alól, akkor biztos, hogy nem leszel a többiek kedvence, hiszen így a többiek lesznek kénytelenek megcsinálni a te feladatodat is.
# 5 Okostojás- persze, lehet, hogy előfordul, hogy éppen máshogy látsz egy helyzeted, mint a munkatársad, és a te megoldásod esetleg jobb, de nem kell mindig mindenkit felülbírálni, tanácsokat osztogatni, illetve arról beszélni, hogy te mit és miért csinálnál másképp a másik helyében.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez