Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Keresd a nőt! - Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Igazi boldogságra csak egyenrangú kapcsolatban lelhetünk

Igazi boldogságra csak egyenrangú kapcsolatban lelhetünk

Keresd a nőt!
Stylelife - 4 dolog, amire csak a lelked emlékszik

4 dolog, amire csak a lelked emlékszik

Stylelife
Keresd a nőt! - Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Keresd a nőt!
Szépség - Ragyogj nyáron! Hozd ki a legtöbbet bőrápolásodból a napsütéses hónapokban!

Ragyogj nyáron! Hozd ki a legtöbbet bőrápolásodból a napsütéses hónapokban!

Szépség
Keresd a nőt! - Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Fájdalom elől az alkoholba - Keresem még az utat a gyógyulásom felé

Fájdalom elől az alkoholba - Keresem még az utat a gyógyulásom felé

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A nő első számú érzelmi szükséglete: a biztonságérzet

A nő első számú érzelmi szükséglete: a biztonságérzet

Keresd a nőt!
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power

  • 2023. május 17.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Nissan Qashqai első generációja megalapozta a crossover kategóriát. A második széria a minőségben lépett előre nagyot. A most futó harmadik generáció szintén nyomot fog hagyni a járműiparban, hiszen a hybrid hajtást értelmezi újra. Azt szoktuk mondani, hogy a plug-in hybrideket tekinthetjük a tisztán elektromos autózás előszobájának, de az e-Power, egy olyan kiskaput nyitott meg, amely után ez az állítás már nem teljesen érvényes.

  Tetszik
1
  Megosztás Küldés

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

Többször jár már nálunk a harmadik generációs Qashqai. Több, különböző felszereltségi szintet próbáltunk már ki és adtuk számon a tapasztalatunkat róla. Ezek az írások itt és itt érhetőek el. Ezen modellek felszereltségükben és a meghajtott kerekek számában tértek el egymástól, hiszen összkerekes és első kerék meghajtású modellekről volt szó. Az egyik közülük manuális, a másik automata váltóval rendelkezett. A motor viszont mind a két esetben ugyanaz az 1,3 literes mild-hybrid rendszerű, 158 lóerős erőforrás volt. Ha kritika érheti a Nissant a modellel kapcsolatban, akkor ez talán egyedül a szűk motorkínálat lehetne, amit el lehetne mondani. De ez sem teljesen állja meg a helyét, mert az árlista utolsó sorában megtaláljuk az e-Powert, amely erőforrást jelenleg a Qashqai továbbá az X-Trail vásárlók élvezhetnek.

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

A mostani tesztünkben annak jártunk utána, hogy mit is tud ez a meghajtási rendszer, miben más, mint amit eddig megszokhattunk és annak is, hogy kinek ajánljuk igazán?

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

Az e-Power lényege, hogy a kerekeket kizárólag a villanymotor hajtja. Felmerülhet ugyan, hogy ez az elképzelés nem egyedülálló és nem forradalmi újdonság, hiszen a range-extender meghajtási rendszer valami hasonló koncepción alapul. A lényeg pontosan ez, hasonló, de megoldásában más. Utóbbi esetben ugyanis egy elektromos járműről van szó, amely megfelelően nagy akkumulátorral rendelkezett ahhoz, hogy tisztán elektromos üzemmódban közlekedjen. Külső áramforrásról ezt a bizonyos akkumulátort tölteni kellett. A benzinmotor pedig kvázi egy biztonsági megoldás, amely arra szolgált, hogy az úgynevezett kilométer szorongást megszűntesse, hiszen, ha „minden kötél szakadt” a kis benzinmotor generátorként képes volt az akksi töltésére.
Az e-Power esetében viszont nem erről van szó és bár részmegoldásai hasonlíthatóak az iménti rövid leiratban vázolt megoldáshoz, de a technika itt más. Az e-Power ugyanis az akkumulátor méretét tekintve sokkal kisebb mérettel gazdálkodik, mindössze 1,97kW a kapacitása. Ebből is látszik, hogy a meghajtás esetében ez úgymond egy „puffer tartálynak” sokkal inkább tekinthető. Hogyan is néz tehát ki a rendszer?

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

A benzinmotor kizárólag az elektromos motor folyamatos energiaellátásáért felel. Egyszóval itt nem kell, nem lehet külső áramforrásról áramot felvennie az autónak. Ebből a szempontból lényegesen kényelmesebb és ilyen formában a teljes hybrid meghajtáshoz hasonlít leginkább. Ez a technikai megoldás egyáltalán nem mellékes, hiszen a plug-in hybrid vagy a teljesen elektromos járművel való közlekedés rengeteg odafigyeléssel, macerával jár. Az elektromos autóknál nem is kell magyarázni, hiszen, ha a tulajdonos nem tölti rendszeresen, nem figyel oda erre, akkor nem megy sehová. A PHEV autóknál persze nincsen ilyen probléma, hiszen benzines üzemmódban bármeddig, gond nélkül tud üzemelni, de elektromotor nélkül sem a teljesítménye nem maximális, sem a környezetvédelmi szempontjai, amelyek vélhetően motivációt jelentettek a drágább beszerzési érték esetében.
Az e-Power tehát nem jelent ilyen szempontból napi szintű gondoskodást, hiszen a háromhengeres 1,5 literes turbó benzinmotor tölti az akkumulátort egy generátoron keresztül. Ezután pedig az akkumulátor hajtja a 190 lóerős teljesítményt és 330Nm maximális nyomatékot leadni képes villanymotort.

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

Az E-Power rendszer természetesen arról is gondoskodik, hogy ne vesszen el fölöslegesen energia. A fékezés, lassulás során keletkező energiát visszatáplálja az akkumulátorba.
Az előzőekben röviden leírt folyamat eredménye, hogy alacsony sebességű haladás, rövidebb távok esetében tisztán elektromosan is képes működni az autó. Leginkább a városi forgalomban tapasztalhatunk ilyet, de természetesen automatikusan, a vezető külső beavatkozása nélkül vált, ki-be kapcsolva a benzinmotort.

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

Nagyon fontos előnyének tartom, hogy ezek a motorindítások, illetve maga a motor járása is rendkívül csendes, szinte észrevehetetlen. Ez utóbbi pedig szöges ellentétben áll a full-hybridek Atkinson-ciklusú motorjának kellemetlenül zajos működésével. Utóbbival összehasonlítva a másik fontos, lényeges különbség, a vezetési élmény. Az e-Power rendszerű meghajtás ugyanis sokkal közelebb áll az elektromos autózás vezetési élményéhez, mintsem a hybrides közlekedéshez, hiszen kizárólag elektromos motor hajtja a kerekeket.
Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

Fontos kérdés, hogy milyen fogyasztásra számíthatunk?

Érdemes kiemelni, hogy a kis méretű akkumulátor miatt a Qashqai lényegesen könnyebb, mint a hybrid autók többsége és természetesen összehasonlíthatatlanul kevesebb, mint egy tisztán elektromos gépkocsi. A 4,4 méter hosszú crossover mindössze 1700kg-ot nyom, amely a fogyasztási adatokban gyorsan visszaköszön. Autópályán 7 -7,3, országúton 5,8 - 6,2, városban pedig 5 - 5,2 -es fogyasztással kalkulálhatunk az e-Power esetében.

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

A fogyasztási adatokból is látható, hogy a Nissan Qashqai e-Power ugyanarra a területre a leginkább ideális, amelyre a hybrid autókat is kitalálták. A városi közlekedés során elképesztő kedvező fogyasztási adatokat lehet vele produkálni, biztos vagyok benne, hogy nagyobb odafigyeléssel négyessel kezdődő átlagfogyasztás is elérhető. Városon kívül, nagyobb sebesség esetében viszont a háromhengeres benzines már egy átlagos hagyományos benzines erőforrás fogyasztási adatait fogja produkálni. Termesztésesen ott sem lesz kiugró eredmény, de a város-autópálya között észrevehető a különbség.

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

A Qashqai a városi crossover kategória alapítója. A most tesztelt erőforrás egyértelműen erre a terepre készült és itt hoz újdonságot, jobbat, valami mást. Maga a karosszéria, térkínálat, ahogyan azt a korábbi tesztek során megírtam kifejezetten jó, minőségi és méltó utódja az előző generációknak. Az e-Power pedig más hybridekhez képest csendességével, egyszerű kezelésével és dinamikájával elfogadható árazásával megfontolandó alternatíva.

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - STYLENEWS - Mobility - 2023 qashqai e power teszt, nissan qashqai, nissan qashqai teszt, qashqai e power,

  • 2023 qashqai e power teszt nissan qashqai nissan qashqai teszt qashqai e power

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Tetszik
1
  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power
    • Autó & Motor
    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t
    • Autó & Motor
    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Ha a szeretet valódi, akkor is hűséges maradsz, amikor nehéz szeretni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha a szeretet valódi, akkor is hűséges maradsz, amikor nehéz szeretni
    • Keresd a nőt!
    Gondolkodom, tehát vagyok. - Mindent az Ikrek jegyűekről - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gondolkodom, tehát vagyok. - Mindent az Ikrek jegyűekről
    • Keresd a nőt!
    Igazi boldogságra csak egyenrangú kapcsolatban lelhetünk - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Igazi boldogságra csak egyenrangú kapcsolatban lelhetünk
    • Keresd a nőt!
    Engedd el vagy állj ki magadért! Hogyan találhatod meg a középutat?
    A boldogság egy választás
    4 dolog, amire csak a lelked emlékszik
    A nárcisztikus kapcsolat három szakasza
    Hogyan éljünk a mának?
    6 dolog, amit akkor tanulsz meg a párkapcsolatokról, amikor egyedül vagy
    6 tévhit a narancsbőrről

    Kapcsolódó cikkek

    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t

    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t

    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában

    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU