Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Keresd a nőt! - Férfiszempont:Békülős Szex

Férfiszempont:Békülős Szex

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A szorongás megkeseríti az életet, mégis van pozitív oldala

A szorongás megkeseríti az életet, mégis van pozitív oldala

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Hogyan tedd intenzívebbé a párkapcsolatodat?

Hogyan tedd intenzívebbé a párkapcsolatodat?

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - 6 trükk, aminek hála sokkal vonzóbbá válhatsz

6 trükk, aminek hála sokkal vonzóbbá válhatsz

Keresd a nőt!
Style lounge - Ízletes Téli Koktél Varázslatok

Ízletes Téli Koktél Varázslatok

Style lounge
Divat & Stílus - Stílusiskola: Így építsd fel a kapszula gardróbodat

Stílusiskola: Így építsd fel a kapszula gardróbodat

Divat & Stílus
Keresd a nőt! - Ha mernénk őszinték lenni

Ha mernénk őszinték lenni

Keresd a nőt!
Gasztronómia - Egyszerű kakaós csiga

Egyszerű kakaós csiga

Gasztronómia
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750

  • 2021. július 08.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak a robogók, vannak a nagyrobogók és ezek után van még egy fokozat. Egy kategória, amihez viszonylag kevés motor tartozott. Yamaha T-Max, BMW 650C vagy éppen a megszűnt Suzuki Burgman 650. A Honda viszont ez a méretosztályt újra értelmezte és bár köbcenti alapon versenytársként érkezett, de felépítése, technikája miatt nehezen tudom egy kalap alá tenni az imént említett mega, maxi, óriás robogókkal, vagy nem is tudom hogyan kell őket hívni.

  Megosztás Küldés

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

Ahogyan a Honda X AVD, melyről tesztünket itt olvashatjátok, az endúró és a robogó keresztezése, addig a Forza egy hagyományos motorkerékpár és egy robogó keresztezéséből jött létre. A Honda elvitathatatlan érdeme, hogy ezeket a hibrid megoldásokat olyan tökéletességgel hajtja végre, hogy átlag felhasználóként a végeredményben aligha találunk kompromisszumot. A legjobb részeit kapjuk meg mind a két motoros világnak, így könnyedén redukálhatjuk a garázsban álló motorok számát legalább eggyel, ha éppen szűkös a hely. Bízom benne, hogy tesztünk kellő bizonyíték lesz arra, hogy szükségtelen egyszerre maxirobogót és egy hagyományos motorkerékpárt fenntartani, ha éppen ez a vágyásunk, mert a Forza 750 mondhatni teljes értékű mind a két kategóriában. Eszembe jutott természetesen az öszvér szó, de annak negatív a felhangja, így távol állna tőlem ennek használata ez esetben.  

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A Forza olasz szó, jelentése erő, hatalom. A 745 cm3-es motoron ülve pedig pont ez juthat az eszünkbe, főleg, ha városban közlekedünk vele. A 4 különböző vezetési módozatból választva (melyből az egyik saját magunk által definiálható) kontrolállhatjuk a nyomatékot, féket, kipörgés gátló érzékenységet.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A váltásról már nem egy CVT (fokozatmentes automata), hanem egy DCT (duplakuplungos automata) váltó gondoskodik. Így azt a fajta teljesítményveszteséget nem kell elviselni, amelyet az előbbi eredményez. Ezen tekintetben már a motor és nem a robogó énje érvényesül a Forza 750-nek. Robogóként az érzés természetesen furcsa, hogy érezni a váltást, de ez minimális különbség, cserébe pedig óriási a motorikus többlet.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A motor méretéhez képest a teljesítménye nem tűnhet soknak, hiszen csak 58 lóerő, de a különböző beállításokkal teljesen ideális, valós motorozási élmény hozható ki belőle. A kipufogó hangja sem egy sima robogó szerű püttyögés, hanem motorként értelmezhető hangot ad ki magából, amely tulajdonságát én felettébb pozitívnak tartottam.
A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A ránézésre is robogós, kényelmes üléssel ellátott motor kifejezetten komfortos. Teljesen alkalmassá teszi arra, hogy városban közlekedjünk vele, miden körülmények között tudjunk vele manőverezni.  Lábtere és egyáltalán a kialakítás pedig alkalmassá teszi hosszabb utazásokra, sportos közlekedésre is. 180 cm-es magasságomhoz ideálisan passzolt a helykínálat a térdnél is. A szélvédelem hasonlóképpen jónak mondható. Egyedül nagyobb sebesség esetén kellett kicsit lejjebb hajolni, hogy a sisak tetejét ne birizgálja a szél.
A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A motoros felépítés egyetlen kompromisszummal járt, ez pedig a helykínálat. Az ülés alatt csupán egyetlen sisak fér el, illetve a kormány mellett is csak egyetlen rekesz található.
A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A műszerfal felépítését, megjelenítését megismerhettük már az X ADV-ben vagy akár az Africa Twinben is. Határozottan modern, színes kijelző. Függetlenül ettől úgy gondolom, hogy ki lehet hozni ebből a technikából még sokkal többet és ez biztos csak idő kérdése. A jelenlegi állapot szerint ugyanis párosítható a telefonunk a Honda rendszeréhez, de a vezeték nélküli kitükrözésre még nincs lehetőség. Ez utóbbi azért lenne fontos, hasznos, mert az online térképpel és a voice commanddal (azaz hangvezérléssel) együtt tovább lehetne bővíteni a komfort és a felhasználás határait.
Persze ez így is nagyon jó és sokkal többet ad, mint jó pár hasonló motor vagy éppen robogó.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

A tesztmotorból hiányoltam a kormány és az ülésfűtés lehetőségét. Az előbbi egyébként rendelhető, az utóbbi sajnos nem. Ezek szintén az előbbi gondolatra lehetnek válaszok és alkalmassá tennék a motort tágabb határú időjárási feltételekre.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

Az előző, tényleg apró kifogások ellenére, egy remekül használható, mutatós, jó futóművel és összeszerelési minőséggel rendelkező robogót/motort ismerünk meg a Forza 750 személyében. Élmény volt vele minden eltöltött perc, hiszen egy valódi univerzális motor, amely mindenre is alkalmas. 4 millió forintos árával pedig igazodik a kategóriához. Hogy sok vagy kevés, az relatív. Ha úgy számoljuk, hogy 2:1-ben megoldás, akkor nagyon olcsó, ha azt nézzük, hogy ezért az árért négykerekűt, azaz autót is lehet kapni újonnan (igaz nem Hondát), akkor nem kevés.

A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750 - STYLENEWS - Mobility - Forza 750 teszt, Honda Forza, Honda forza 2021 teszt, Honda Forza 750, Honda robogó teszt,

  • Forza 750 teszt Honda Forza Honda forza 2021 teszt Honda Forza 750 Honda robogó teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    • Autó & Motor
    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350
    • Autó & Motor
    Futárok álma – Honda SH350I
    A robogómotorkerékpár – Honda Forza 750
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Nem kell a gyémánt? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem kell a gyémánt?
    • Keresd a nőt!
    A férfi nem tud egyedül megszületni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem tud egyedül megszületni
    • Keresd a nőt!
    50 dolog, amivel a férfiak pillanatok alatt elolvasztják a nők szívét - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    50 dolog, amivel a férfiak pillanatok alatt elolvasztják a nők szívét
    • Keresd a nőt!
    10 hangulatos belső tér, ahová szívesen bekuckóznánk
    Top5: a legfinomabb francia desszertek
    6 trükk, aminek hála sokkal vonzóbbá válhatsz
    Az Idő fogságában
    Stílusiskola: a szezon kedvencei a hatalmas puha sálak
    Miért indítsd zabkásával a reggeleket?
    Hogyan szakíts emberségesen

    Kapcsolódó cikkek

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350

    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350

    Futárok álma – Honda SH350I

    Futárok álma – Honda SH350I

    Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125

    Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125

    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV

    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU