Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Keresd a nőt! - Hogyan hat a ciklusod az érzelmi reakcióidra?

Hogyan hat a ciklusod az érzelmi reakcióidra?

Keresd a nőt!
Stylenews - Mindent a Mikulásról

Mindent a Mikulásról

Stylenews
Keresd a nőt! - Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt

Miért pont ő? – A szerelem logikája, amit a pszichológia is alátámaszt

Keresd a nőt!
Stylelife - Öreg lelkek felnőtté válása

Öreg lelkek felnőtté válása

Stylelife
Mobility - Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Mobility
Gasztronómia - 10 különleges forró csoki

10 különleges forró csoki

Gasztronómia
Divat & Stílus - Stílusiskola: így viselj fekete miniszoknyákat

Stílusiskola: így viselj fekete miniszoknyákat

Divat & Stílus
Keresd a nőt! - Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Keresd a nőt!
  1. Mobility
  2. A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST

  • 2019. szeptember 25.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Ford Focus ST nem a legerősebb Focus lesz a kínálatban. Jövőre jön az RS, de egy átlag autós nem is értheti meg, hogy miként lehet ezt a mostani teljesítményt fokozni, ha beül a volán mögé.

  Tetszik
45
  Megosztás Küldés

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Mobility -  - focus, ford, st, teszt,

Az autó ránézésre nem sokban különbözik egy normál Focustól – csak a fekete méhsejtes hűtőmaszk ST felirattal és a gyönyörű 19”-es alufelni különbözteti meg - nem beszélve arról, hogy az 1.0 Ecoboost motorral is kapható ST line kivitel formai elemeiben szinte szakasztott mód megegyezik az általunk vezetett ST-vel. Végig lehetne sorolni persze a sok apró részletet, amitől észre lehet venni álló helyzetben, hogy ez az autó más és különb, mint a gyermekded pajtásai, de most komolyan, ki a csuda akar ezzel az autóval parkolni és álló helyzetben nézegetni??? Be kell indítani a motort az üzemmód kapcsoló segítségével -, mely 4 beállítást kínál számunkra (csúszós, normál, sport, track) – ki kell választani legalább a sport üzemmódot és nyomni kell a gázpedált! Ha ezt tesszük, olyan élményben lesz részünk, amit még Ford Focustól sosem kaptunk. De megkockáztatom, hogy a versenytársak hasonló gépei is szégyenben maradnának. Az 5,7 mp-es 100-ra való gyorsulás csak egy adat. A hang, a roppant kemény futómű, a sperr difi, a bitang erős, elől 330mm-es hűtött, hátul 302 mm-es tömör fékek segítségével olyan vezetési élményt kapunk, hogy elfelejtjük azokat az apróbb hibákat, amiket a Focus ST tesztje során tapasztaltunk. Ebből az első és talán a legfontosabb hátrány a fogyasztás. Mondhatnám azt, hogy a Focus egy remek családi autó, és apuka (vagy az autósport kedvelő anyuka) kedvéért minden család ST-t vegyen. Követelhetnénk, hogy a családi adókedvezményt terjesszék ki erre a típusra is a családvédelmi program keretében, hiszen az összes rosszkedv és indulat lecsitul bennünk, ha hallhatjuk a 2.3-as 280LE-s 420Nm nyomaték leadására képes motor hangját a beindítást követően. Ezzel pedig az otthoni konfliktusok egy része is meg tudna oldódni. De kicsit félve nyújtanám be ezt a petíciót, mert tartok attól, hogy kevés családnak fér bele a költségvetésébe a jócskán 10 liter fölötti átlagfogyasztás. Katalógus szerint ugyan 8,2l-t eszik 100km-en, de az autóvezetés nem egy laboratórium. Ez az autó legalább annyira kívánja a gázadást, mint a jobb lábunk és agyunk, amikor meghalljuk a gázfröccs automatika által feldörgő motort, a visszapufogást, durranást. Újra gyerekek leszünk, nem fog érdekelni semmi más, csak az út és az autó. Érezni akarjuk, ahogy a gyári Recaro ülésbe tapadva vesszük be a kanyarokat, melyben segít az említett elektronikus differenciálmű, valamint az adaptív lengéscsillapítás is. Ez utóbbi rendszer kétezred másodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és ehhez igazítja a lengéscsillapítást. Továbbá az útviszonynak megfelelően állítja a futóművet, illetve ha például az első kerék kátyúba megy, a hátsó kereket már úgy hangolja a rendszer, hogy ne menjen annyira bele a kerék a lyukba. Az autót vezetve persze már réges-régen elfelejtjük az óvatos gázadást, az alacsony fordulaton tartást, és a fogyasztás azonnal 14-17 liter körül fog mozogni. Az új ST végsebessége 250km/h. Ezt letesztelni sajnos nem tudtuk, de zárt pályán 238-ig sikerült gyorsulnunk, és el kell mondanom, éreztem benne az erőt, hogy elhiggyem a gyári végsebesség adat valódiságát. Egy szó, mint száz, ez egy fantasztikus kő kemény rally autó, mely városi köntösbe lett csomagolva. A csomagolásból persze kihallatszik a kipufogó durrogása, ami egyáltalán nem baj. Dugóban araszolni nem könnyű vele, hiszen a kuplung sokkal keményebb, mint a hagyományos változatokban. De szerintem ezt senki nem fogja hibájaként felróni. Nem az autó futóművével van a gond, amikor a budapesti utakon haladunk, hanem a hazai utak minőségével.

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Mobility -  - focus, ford, st, teszt,

Hátránynak érzem, hogy az autó belsejében nagyon kevés különbséget találunk a „normál” motorral szerelt testvéreihez képest.  Ugyanazok a gombok, kezelőszervek, kényelmi extrák - mint adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, head-up display, ülésfűtés, kitükrözhető mobiltelefon - mint egy 6-7 milliós kistestvér esetében. Mint ilyen persze igazán jól elrendezett belső utasteret kapott. A központi 8”-es érintőképernyő kezelése egyszerű, azonnal elsajátítható. A kezelőszervek kézre esnek, logikusan elrendezettek. Számos pakolóhely van a kocsiban, amit egyébként a napi használat esetén fontosnak tartok. A B&O hangrendszer kifejezetten jól szól. Viszont úgy gondolom, hogy az alapáron közel 4 millió forintos felárba belefért volna egy kicsi plusz az utastérben is. Gondolok itt olyanra, mint a korábbi ST generációkban megszokott turbónyomás, olajhőmérséklet, olajnyomás értékeit mutató külön fizikális műszeregység, melyet most a menü rendszer mélyéről digitálisan formában tudjuk csak elővarázsolni. Kaphatott volna valamivel minőségibb műanyagokat, vagy bőrözött felületeket, ne adj isten egy-két piros cérnaszál is elfért volna szerintem, hogy a sportos érzés látványban is megjelenjen. De ez lehet csak kötözködés, mivel tényleg mindent kárpótol a motortérbe szerelt fenevad. Az élmény, amit ad az autó, tényleg lélegzetelállító. Az első kerék által talán nem is lehet több teljesítményt az útra vinni a valamivel több, mint 1400 kg-os autóból. Nem tudom, hogy milyen pszichológiai oka van ennek, de utoljára egy Tesla Model S esetében éreztem, hogy mosolyra görbül a szám, amikor gyorsul az autó. Valószínűleg annak eredménye ez, hogy nem akarja az agyam elhinni, hogy ez valóság. Hasonló (ha nem is pont ilyen) érzést kapunk a Focus ST-ben. Bárki, aki kipróbálja garantáltan mosolyogni fog és sajnos vagy nem sajnos, de egy pillanatig nem a környezetvédelmi normák betartása, és a 94g-os káros anyag kibocsájtási határérték fog a szeme előtt lebegni. Hallani, érezni akarja újra a benzinmotor által adott gyorsulási élményt, amit kiegészít a hang (amely részben a hangszóróknak köszönhető), láthatja maga előtt a korábbi rally versenyeket és kicsit ezek részesévé tud az autó által válni. Hiányoltam a hagyományos kézifék kart, mert az elektronikus változatával sajnos a kézifékes fordulás teljességgel lehetetlen. Kárpótolt viszont a gázfröccs automatika, mely váltáskor segít az egyenletes fordulatszám fenntartásában.

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Mobility -  - focus, ford, st, teszt,

Mindenki maga dönti el, hogy a forma és a beltartalom esetében mire vágyik. Ha nagyobb csomagtartót, érzékelhetően nagyobb utasteret szeretne, talál olyat is (Octavia RS). Ha több lóerőt, akkor megkapja például a Civic Type R-től (320LE), ha közel azonos teljesítményt akar látni kisebb cm3-ből a Hyundai i30 N-től kaphatja meg. Sorolhatnám a versenytársak kínálatát, de ebben a népes sorban talán a Focus ST adja a legjobb ár/érték arányt.

A bukósisak elengedhetetlen kellék – Ford Focus ST - Mobility -  - focus, ford, st, teszt,

  • focus ford st teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Tetszik
45
  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    • Autó & Motor
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    • Autó & Motor
    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?
    • Keresd a nőt!
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?
    • Keresd a nőt!
    30 romantikus vígjáték téli estékre - Stylenews, divat, életmód, stílus
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    • Stylenews
    Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak
    Köszönöm, hogy összetörted a szívem, mert így erősebb lettem, mint valaha voltam
    Top10: adventi koszorú ötletek olyanoknak, akik folyamatos késésben vannak
    Nők, a kombinálás mesterei
    Öreg lelkek felnőtté válása
    Tartsd távol magad az ártó személyektől, idővel megérkezik a neked való
    10 különleges forró csoki

    Kapcsolódó cikkek

    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU