Kulcsszó keresés /


Gondolatok Agatha Seymour-tól - XIV. / Kedd

  • 2012. március 20.

Csodálattal tekintek azokra az emberekre, ismerőseimre, akik útra keltek a nagyvilágba vagy belevágtak olyan helyzetekbe, amelyekhez nekem nem lett volna bátorságom, esetleg új életet kezdtek ismeretlen feltételek mellett. Az élet kivétel nélkül őket igazolta. A bátorságuk, a hitük vagy egyszerűen csak az élet iránti szenvedélyes rajongásuk által keveredtek olyan kalandokba, szereztek olyan tapasztalatokat amelyek az én olvasatomban a teljesség, a valódi gazdagság megélésének lehetőségével ajándékozták meg őket. A mai napig inspirál ezeknek az embereknek a jelenléte, az életszemlélete, a nyitottsága és szerencsésnek érzem magam, hogy ismerhetem őket.

olvass tovább

Gondolatok Agatha Seymour-tól - X. / Kedd

  • 2012. február 21.

Ha életem szerelmi történetének vonalát kellene felrajzolnom és kapcsolataim legérdekesebb elemeit említenem, azt mondanám, hogy minden férfitől tanultam valami fontosat, kipróbáltam mindegyik hobbiját, megismertem általuk egy új, különleges szemléletvilágot. Volt, aki megtanított arra, hogy mosogatás helyett inkább a naplementét nézzem, ugyanis az előbbi megvár. Egy másikkal rengeteget jártam rock koncertekre – a hálózsákos, stoppolós kirándulások felejthetetlenek maradtak – volt, aki a rendszeres sportolást hozta be az életembe, másvalaki a hit erejét, a vallás kulturális fontosságát, identitásom meghatározásában való helyét mutatta meg. Visszagondolva azt kell mondanom, hogy hálás vagyok mindegyiküknek az együtt töltött időért, még akkor is ha néha embert próbáló helyzetek voltak… Sokat formáltak rajtam, sokat tanultam tőlük magamról, a férfiakról, a világról, hisz a kapcsolatok egymás gazdagításáról és tanításáról is szólnak a szerelem varázsán túl.

olvass tovább

Gombold újra! Divat a magyar nyilvános öltözéktervezési pályázat

  • 2011. február 21.

A Design Terminál a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem szakmai együttműködésével pályázatot hirdet a tradicionális magyar öltözék- és divattörténeti értékek és hagyományok modern szemléletű feldolgozására, beemelésére a hazai és nemzetközi divatszakma és érdeklődő közönség látóterébe, továbbá ennek többoldalú vizuális művészeti feldolgozására. A pályázat nyilvános, bárki jelentkezhet!

olvass tovább

Christian Louboutin

  • 2011. január 21.

Christian Louboutin cipői sohasem a tömegigényeket szolgálták ki. A mostani kollekciója sem változtat ezen a szemléleten. A cipők mellett azonban most maguk a fotók is témát szolgáltatnak. Nem is akármilyet, hiszen a fotós és a tervező megtalálták a számukra legmegfelelőbb művészettörténeti korszakot: a Barokkot.

olvass tovább

Francia oktatási modell, magyar kreativitás

  • 2009. június 05.

A Divat Fővárosának egyik élvonalbeli iskolája Párizs, London, Amerika és Ázsia után három éve már nálunk is elérhető.  A Modart Művészeti és Divatiskolában francia szemléletmód, francia tananyag szerint tanulnak és francia szakképesítést, illetve diplomát szereznek a diákok.

olvass tovább

Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára

  • 2008. szeptember 09.

Az elmúlt években világszerte számtalan új értékesítési csatorna jött létre, amelyek meghatározó része ma már digitális. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a piaci verseny globálissá vált, melyben a hazai kereskedők nagy részének - pár üdítő kivételtől eltekintve - sajnos óriási hátránnyal kell megküzdenie. Radó Mátyás, az augusztusban megjelent „Egységesített Kereskedelem” című üzleti szakkönyv társszerzője szerint a legtöbb hazai tulajdonú kereskedelmi vállalat még a webáruháza felépítésével birkózik, miközben már rég az üzleti evolúció egy következő szintjével, az omnichannel szemléletű értékesítés kiépítésével kellene foglalkoznia. Ez a lemaradás azt eredményezi, hogy a hazai kiskereskedelem fájdalmasan ki van szolgáltatva a környező országokból a magyar piacra belépő, erősebb versenyzőknek. Ahhoz, hogy a hazai kereskedelem helyzete pozitív fordulatot vegyen, paradigmaváltásra lesz szükség, melynek során a hazai üzletek sem kerülhetik el, hogy bizonyos értelemben technológiai vállalatokká alakuljanak át.

olvass tovább

Egyre több az ötven feletti munkavállaló

  • 2008. április 02.

A következő tíz-húsz évben nő az 50 évnél idősebbek, illetve csökken a fiatalok aránya a teljes népességhez képest, ezért a kereskedelemben i  új szemléletre van szükség - mondta Kozák Ákos, a GfK kutatóintézet ügyvezető igazgatója.

olvass tovább