Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről

Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről

Stylelife
Keresd a nőt! - Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Keresd a nőt!
Otthon & Design - Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Otthon & Design
Keresd a nőt! - Elhulló könnyeimben

Elhulló könnyeimben

Keresd a nőt!
Stylelife - Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Stylelife
Stylenews - Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Stylenews
Keresd a nőt! - Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Keresd a nőt!
Mobility - Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Mobility
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Stylelife - A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

Stylelife
Keresd a nőt! - Minden rosszban, van valami jó

Minden rosszban, van valami jó

Keresd a nőt!
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Gasztronómia - 10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

Gasztronómia
  1. Mobility
  2. Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT

  • 2019. december 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha valakit egy sikeres és számos harcban bizonyított amerikai föld-levegő rakétáról neveznek el, annak pont így kell viselkednie. A KIA-nál viszont bizonyára csupa pacifista dolgozik, így itt csak a sebesség miatt lett a 2017-ben született gyermek neve azonos egy tömegpusztító fegyverével.

  Megosztás Küldés

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Mobility -  - 2019, kia stinger,

A hivatalos történet alapján a 2011-ben Frankfurtban bemutatott GT tanulmány alapján készült el a Stinger. Érdekességképpen az elmondható, hogy a Hyundai Genesis/KIA K9 szedánoknak is ez a tanulmány volt az alapja. A KIA fejlesztőközpontját már a siker elindulása előtt Európába telepítették és számos neves fejlesztőt igazoltak le a BMW-től és az Auditól. Nem hiszem, hogy bármi más kellene a fejlesztéshez, és ezt bizonyítja a Kia, mint töménytelen mennyiségű pénz és importált know-how a német márkáktól. Ez viszont csak az „unalmas” hivatalos story.
Amikor megláttam a Stingert és elkezdtem vezetni a 3.3 literes V6-os motoros csúcsváltozatot, akkor a fejemben egy másik születési koncepció jutott az eszembe. A Stinger egy amerikai izomautó és egy Porsche Panamera törvénytelen gyermeke, aki Dél-Koreában született. Valószínűleg a születési hely miatt lett kisebb, mint a szülei, de egyébként minden másban nagyon hasonlít rájuk. A jó értelemben vett nyers, brutális erő alapján ez egy muscle car, az amerikai autókhoz képest lényegesen lágyabb vonások, az 5 ajtós szedán formajegyek alapján pedig határozottan Porschés. Ami pedig különlegessé teszi, hogy az alapverzióban lévő hátsókerék hajtás, a vezetési élmény miatt pedig talán még egy kicsit BMW-s érzést is kapunk. (ezt a rokonságot, most nem firtatom) A GT-ben nem választhatunk, és kizárólag összkerékhajtást kaphatunk. De valahogy ebben a változatban is benne maradt a hátsókerék hajtás által adott vezetési élmény. Zabolátlan, brutális, leírhatatlanul izgalmas. De ne vágjunk egyből a közepébe…

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Mobility -  - 2019, kia stinger,

Soha nem gondoltam volna, hogy a KIA ilyen autót fog alkotni. Biztos ez valami rossz beidegződés miatt lehet, mert valahogy az kódolódott belénk, hogy luxus márkák készíthetnek csak ilyen autókat. Greta Thunberg juthat az eszünkbe, ahogy felkérdezi a KIA-t: How dare you? De Dél-Koreában nem foglakoznak a tradíciókkal és felülírják azokat a szabályokat, amit megtanultunk, és igen, meg merték tenni. Az SUV mánia közepén, amikor minden négykerekűt minimum 10 cm hasmagassággal növelnek, a környezetvédelem és a downsizing idejében, amikor akár 1000cm3 motort tesznek középkategóriás autókba a KIA egy normál méretű sportszedánt készít. Felrúgja a „hagyományt, hogy 300Le fölötti, jól felszerelt autók kizárólag a leggazdagabbaknak készülhetnek, és ha nem is a tömegek számára, de emészthető árban kínálja a Stingert. Azt voltunk kénytelenek elfogadni a német autógyáraktól, hogy egy ilyen autónak az ára 20, de sokkal inkább 30 millió forint fölötti árcédulával kell, hogy rendelkezzen. A Stinger GT 18millió. Ez a pénz sem kevés első hallásra, de amit kapunk az minden más autógyárnál legalább 50%-kal több.

Az első dolog, amivel találkozunk, ha autót vezetünk, az nem a külseje, hanem a kulcsa. Amióta a legtöbb autó kulcs nélkül indul a slusszkulcsok megváltoztak. Van olyan márka, aki egy pillekönnyű műanyagot darabot ad, néhány gombbal, és van olyan, aki egy „kvarcjátékot”, ezernyi funkcióval. A Stingerhez egyik sem illik és ezt kiválóan megérezték a tervezők és talán a legdögösebb kulcsot alkották, amivel valaha találkoztam. Van súlya, bőrrel bevont tökéletes darab, aminek az élén vannak a szépen ívelt gombok. Ha van Car Key of the Year, akkor muszáj lesz nevezni ezt a kulcsot.

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Mobility -  - 2019, kia stinger,

A légbeömlők a sárvédőn, a motorháztetőn egyediek, erőteljesek és sportosak, hűen ahhoz, amit ez az autó képvisel, de közben megvan benne miden fontos jel, hogy ez egy ízig-vérig KIA, az izmosabb fajtából.

De a sok-sok dizájn elem nem érne semmit, ha nem rejtené magában a korábban említett 370Le-s és 510Nm nyomatékot leadni képes erőforrást. Hogy mit jelent ez? Hát azt, hogyha a mód kapcsolót Sport vagy Sport+ állásba helyezzük és határozottan nyomjuk a gázpedált, akkor ki-ki vérmérséklete szerint Istent vagy egy lány könnyűvérű édesanyját kezdi emlegetni, miközben fülig ér a szája. A hanghatást itt is fokozza a hangszóró, amit fölöslegesnek tartok egy V6-os motornál, de a koreaiak ezek szerint nem akartak a véletlenre hagyatkozni. A hatalmas teljesítményt, és ez tényleg nem túlzás, hiszen ne felejtsük, hogy a bajor márka M betűt biggyeszt egy ilyen teljesítményhez, egy hosszú, nagy tömegű karosszéria rejti. 1800 kg feletti tömege és 4,8m hossza, ahol a tengelytáv 2,9m felsőkategóriás méreteket súrol. A Mercedes CLS, ami formájában „hasonló”, csak pár cm-rel nagyobb csupán. Egy ilyen méretű autóval 4,9mp alatt 100-ra gyorsulni fantasztikus élmény. Basszus, tényleg veszettül jó! Mindezt pedig egy teljesen luxus környezetben tehetjük meg. A felszereltség tartalmaz minden vezetéstámogató extrát, minden lehetséges módon állítható memóriás sportüléseket, melyek azon kívül, hogy fűthetőek, természetesen szellőztethetőek is. A belső térkialakítás nem a legmodernebb KIA belső, amit valaha láttam. Lehet a legújabb KIA modellek tették nagyon magasra a mércét. Egyáltalán semmi baj nincs vele, jó helyen van minden, pofon egyszerű a kezelhetősége, jól átlátható és a mai divatnak megfelelően a középkonzol tetején ott van az érintőképernyős „tablet”. Talán szebben is oda lehetett volna tenni, de egyrészt ott van, másrészt kit érdekel a konzol szöge, amikor egy családi méretű sportkocsi veszi körül, és ami örök fiatalságot ad számára vezetés közben. A ráncok egyedül akkor jelenek meg, ha a benzinkúthoz érkezünk. Rendben, én elhiszem, hogy a KIA laboratóriumában olyan mérnök is dolgozik, akinek a jobb lába 30cm-rel rövidebb és nem éri el a gázpedált, így valós adatokat tartalmaz a katalógus. (8,5 városon kívül és 10,6 vegyes használatban???) De én nagyon-nagyon koncentrálva és komoly erőt véve magamon, 110-es autópálya tempónál értem el, hogy 11,2 legyen a fogyasztás. De ez teljesen mazochista dolog ezzel a brutálisan erős kocsival, ami tempóra született. A katalógus szerinti végsebessége 270km/h. A lényeg, hogy normál használat mellett 15-16 liter között fog vegyes használat mellett fogyasztani a Stinger. Igen, és városban ennél is többet. Szóval nem egy spórolós autó.

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Mobility -  - 2019, kia stinger,

Más „hibát” viszont nem találtam. Igazán sportos forma, remek utastér és kiváló nagy csomagtartó egy olyan motorral, ami ámulatba ejtő. Egyszóval tökéletes családi autó (is). Így eszembe jutott Bazsó Gábor gondolata, amikor sok évvel ezelőtt egy Subaru Impreza WRX Sti teszt után azt javasolta, hogyha az asszony nem támogatja annak az autónak a vásárlását, mint családi autó, akkor van megoldás. Váljunk el! Hát, ha akkor nem tettük meg és most hasonló problémába ütközünk, akkor nekem sincs jobb ötletem.

Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT - Mobility -  - 2019, kia stinger,

  • 2019 kia stinger

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt
    • Autó & Motor
    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet
    • Autó & Motor
    5 pasi, akiért 2019-ben rajongtunk
    Nomen est omen – Kia Stinger 3.3 GT
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor - Stylelife, divat, életmód, stílus
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor
    • Stylelife
    Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről
    • Stylelife
    30 romantikus vígjáték téli estékre - Stylenews, divat, életmód, stílus
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    • Stylenews
    A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál
    Mások talán nem tudják, de mindezeket a szorongásaid miatt teszed
    Tippek, hogyan ne agyalj
    Így előzd meg a karácsonyi plusz kilókat!
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra
    6 fajta meditációs gyakorlat
    Amire a nő harmincon túl valójában vágyik

    Kapcsolódó cikkek

    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt

    Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as Dakar Rallyt

    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet

    Az Audi Hungaria kiemelkedő gyártási eredménnyel zárta a 2019-es évet

    5 pasi, akiért 2019-ben rajongtunk

    5 pasi, akiért 2019-ben rajongtunk

    Peugeot 208 bemutató

    Peugeot 208 bemutató

    14 film, amiért érdemes lesz moziba menni 2019-ben

    14 film, amiért érdemes lesz moziba menni 2019-ben


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU