Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Keresd a nőt! - Mindent vagy semmit – avagy az ár, amit a bizalomért fizetsz

Mindent vagy semmit – avagy az ár, amit a bizalomért fizetsz

Keresd a nőt!
Stylelife - Amit nem akarsz látni… mégis irányít: a tudattalan minták ereje

Amit nem akarsz látni… mégis irányít: a tudattalan minták ereje

Stylelife
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Keresd a nőt!
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Gasztronómia - Rusztikusból ragyogó - Így lesznek a hétköznapi hozzávalókból ünnepi fogások

Rusztikusból ragyogó - Így lesznek a hétköznapi hozzávalókból ünnepi fogások

Gasztronómia
Stylenews - Új név, új hely, új célcsoport – PETHIK néven nyit új korszakot a fenntartható márka

Új név, új hely, új célcsoport – PETHIK néven nyit új korszakot a fenntartható márka

Stylenews
Divat & Stílus - Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra

Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra

Divat & Stílus
Stylenews - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Stylenews
Mobility - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Mobility
Rendezvények - Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

Rendezvények
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135

  • 2020. április 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Elektromos autó a Motorhangon? Igen, mert az elektromotornak is van hangja. A Zoe-nak ráadásul mesterségesen is generáltak egyet, egészen 30km/h-ig. Szerencsére (mert kifejezetten idegesítő hangról beszélünk) kikapcsolható.

  Megosztás Küldés

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,
A külső formai jegyek alig változtak az új Zoe-ban, kapott szép új lámpákat előre és hátra, továbbá módosítva lett a lökhárító. Eddig ez egy ráncfelvarrás kelléke lehetne, ha nem néznénk be az autó belsejébe, illetve ami a legfontosabb, nem foglalkoznánk a hajtással.
Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

A 2019-es év nagyon izgalmasan alakult az elektromos autók piacán. A Tesla Model 3 megjelent Európában és új belépőként letarolta a piacot, letaszítva a Zoe-t a vezető helyéről. Több fogyott ugyanis belőle, mint a lista második helyén lévő Zoe-ből és a harmadik helyezett Leafből együttvéve. Ettől függetlenül a kis Renault-ból 19%-kal adtak el többet, mint 2018-ban. Azt is fontos tudni, hogy Zoe-ból megjelenése óta évről évre többet adnak el. Ebből a pár adatból is jól látható, hogy az elektromos autópiac rohamos sebességgel fejlődik. Közel megduplázódott egy év leforgása alatt az ilyen típusú autók eladása. A Zoe sikerét, illetve az elektromos autókban lévő potenciált mutatja az is, hogy a legsikeresebb plug-in hybrid autóból a Mitsubishi Outlanderből több, mint 10000 darabbal kevesebb fogyott, összesen 34597.

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

A 2020, ha lehet még izgalmasabb lesz, hiszen egymás után fognak megjelenni az új elektromos és plug-in hybrid modellek, többek között a VW ID.3, amelyek várhatóan tovább fogják módosítani az arányokat és színesítik ezt a szegmenst. Ez a piac pedig a legdurvább, legfejlettebb technikát követeli meg, hiszen minden szempontból ez a jövő. Minden nap, minden hónapban újabbnál újabb technika, műszaki megoldás jelenik meg, amelynek a révén hosszabb utat tudunk megtenni, miközben egyre gyorsabban tudjuk feltölteni az autónkat.
Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

Az előző generációs Zoe-val, és a legtöbb elektromos autóval kivitelezés szempontjából az a problémám, hogy miközben árszintjük rendkívül magas, hiszen az akkumulátor rendkívül drága, addig a kivitelezés, az autó minősége, belseje egyszerűen lehangoló. Sosem értettem, hogy miért nem lehet 10M Ft feletti autókban minőségi anyagokat használni? Alig tudok pár olyan márkát mondani, ahol ne fogna el rossz érzés, ha beleülök. Értem én, hogy környezetbarát és drága technológia, de miért kell minőségtelen műanyagokkal telerakni az utasteret? Hiszen a vásárló, aki az adott modellt kiválasztja, vehetne ennyi pénzért akár luxust is. Túlságosan gőgös, és a környezetvédelemért elkötelezetteket kihasználó magatartás, hogy rendszerint egy alsókategóriás, belépőszintű modell belterével egyező szintet kap az, aki elektromosan szeretne közlekedni.

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

Valószínű, hogy sokan gondolhatták ugyanígy, mert végre megérkeztünk egy olyan szintre a Zoe által, amit eddig csak a prémium kategóriában kaphattunk elektromos meghajtás esetében. A kívül továbbra is modern formájú kisautó belső terében teljes mértékben más, minőségi, jó hangulatú és modern belső teret kapunk. A középkonzol nagyon hasonlít az új Clioban és Capturben már megismert berendezéssel. Álló formátumú, nagy méretű érintőképernyővel vezérelhetünk rajta mindent. Működése, menü rendszere jól átlátható, relatív egyszerű kezelni. Ez alatt találunk néhány fizikális kezelőgombot, ahol zongoraszerű billentyűk segítségével kapcsolható néhány funkció, mint az ülésfűtés, parkoló asszisztens, elakadásjelző. Szintén ide került az ECO gomb is, mely komoly segítséget ad ahhoz, hogy a hatótávolságot megnyújtsuk. A gombsor alatt, ezt követően nem árulok el meglepetést, ha a „szokásos” 3 nagy tekerőgombot találjuk, mely a fűtés szabályozását hivatott működtetni. Alattuk pedig tárolórekesz és USB kimenetek várják, hogy mobiltelefont csatlakoztassunk a rendszerhez. Természetesen a képernyője azonnal kitükrözhető, legyen az Apple vagy Android rendszerű. Gyönyörű formájú a Zoe váltókarja, melyen két különlegességgel is találkozhatunk. Egyrészt nincs rajta a szokásos P azaz Parkolás állás, amit én hiányoltam, illetve a normál D álláson kívül tehetjük B-be is a váltót. Ezzel a fékezőerőt növelhetjük, ha gázelvétel történik. Ebben az állásban majdnem, hogy egy pedállal vezethetünk, hiszen a motorfék annyival erősebb, hogy egyszerű lassításkor nincs szükségünk külön fékezésre.

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

Az új Zoe műszerfala teljesen digitális, többfajta képernyőelrendezés közül választhatunk, magunk rendezhetjük be, hogy milyen funkciókat szeretnénk látni.
Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

Ahogy említettem, a belső tér anyagai kifogástalanok, puhák, jó tapintásúak. Az autó belső hangulata is kifejezetten vidám, fiatalos. Az ülések roppant kényelmesek és mutatósak is egyben. Jó érzés volt beülni és vezetni az autót, amely méreteiben a Clio hosszával egyezik meg, de cseppalakú gömbölyded alakja miatt én rövidebbnek hittem, ameddig nem néztem meg a konkrét méreteit. 4087mm hosszú, 1787mm széles, 1562mm magas. 

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

Az elektromos autó attól szerethető meg igazán, ha minél kevesebb kompromisszummal lehet közlekedni vele. A kompromisszum abból adódik, hogy milyen távolságot lehet vele megtenni, és mindeközben mennyire kell odafigyelmünk, hogy ne fogyasszunk el túl sokat a rendelkezésre álló energiából. A fogyasztás, átlagos használat mellett is sokkal nagyobb terjedelmű skálán mozog egy elektromos autó esetében, mint egy hagyományos vagy hibrid motoros meghajtás esetében. A sebesség növelésével ugyanis drasztikusan növekszik az energiafelhasználás. De ha egyszerűsíteni akarjuk az egyébként ennél bonyolultabb változókat, akkor azt mondhatom, hogy ha nem figyelünk oda kínosan, akkor is el tudunk járni 14,5-15kW fogyasztással. Ez pedig azt jelenti, hogy az 52kW-os akkumulátorral 350km hatótávolság kényelmesen elérhető. Ez pedig már bőségesen elegendő városi, vagy akár ingázás miatt nagyobb napi távolság leküzdésére.

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

Két fontos dolgot kell még megemlíteni a Zoe-val kapcsolatban, amitől nagyon-nagyon szerethető volt az autó. Az első a töltési sebesség. Normál utcai töltő segítségével 2-2,5 óra alatt teljesen feltölthető és villámtöltővel is tölthető a megfelelő opció megvásárlásával. Ennek segítségével fél óra alatt 150km-re elegendő hatótávolságot kaphatunk.
A másik pedig, hogy elképesztően gyors a kisautó. A 100-ra való gyorsulása nem kimagasló 9,9, de a 0-50 sprintet 3,6mp alatt teszi meg. Városi használatnál pedig ez a mérvadó adat. Érzésre is csodálatos, de az semmi ahhoz képest, amikor sportautókat tudunk legyorsulni egyik lámpától a másikig.  

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

Jelenleg az állami támogatás nem él, de ettől függetlenül a listaárakból, készletes modellek esetében a Renault ad 1,5M Ft kedvezményt. A Zoe így sem olcsó, de most már nem csak technológiában, hanem komfortban is sokat nyújt az autó.

Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135 - STYLENEWS - Mobility - electric cars, elektromos auto, new renault zoe, new zoe, renault zoe, renault zoe teszt, új renault zoe,

  • electric cars elektromos auto new renault zoe new zoe renault zoe renault zoe teszt új renault zoe

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ezeket gondoljuk át, mielőtt elektromos autót veszünk - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ezeket gondoljuk át, mielőtt elektromos autót veszünk
    • Autó & Motor
    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése
    • Autó & Motor
    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű
    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Top100: kihagyhatatlan karácsonyi filmek decemberre - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Top100: kihagyhatatlan karácsonyi filmek decemberre
    • Stylenews
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Vajon visszafutsz-e még - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Vajon visszafutsz-e még
    • Keresd a nőt!
    5 kapcsolati játszma, amelyek a nárcisztikus emberek kedvencei
    Nem jó egyedül
    Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra
    Fűszeres italok karácsonyra házilag
    Hogyan nyűgözhetsz le egy nőt
    Top10: home decor ötletek decemberre
    Egyedül is végig tudod táncolni

    Kapcsolódó cikkek

    Ezeket gondoljuk át, mielőtt elektromos autót veszünk

    Ezeket gondoljuk át, mielőtt elektromos autót veszünk

    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése

    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem

    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem

    A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

    A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU