Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic

Egy villámteszt erejéig nálunk járt az Audi középkategóriás kabriója, méghozzá a legsportosabb változatban. A nemcsak gyönyörű és stílusos cabriolet a színfalak mögötti technika és motorteljesítmény miatt igazi sportautós élményt ad. Különleges modell minden szempontból, hiszen ilyen típusú autókat kizárólag a presztízs márkák kínálnak.

olvass tovább

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite

A Niro egy rendkívül fontos modellje a Kia-nak. A méretei alapján a Sportage és az XCeed között van valahol félúton, kicsit nehéz eldönteni, hogy hová is tartozik pontosan. Úgy vélem, hogy ez nem véletlen, mint ahogy az sem, hogy az első generáció a legsikeresebb elektromos autója lett a magyar piacnak. Most itt az új modell, képes lesz-e hasonló sikerre, mint az elődje?

olvass tovább

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance

Rengeteg szám kavarog a fejemben az Opel Astraval kapcsolatban. Elsőként az 1991, hiszen ekkor jelent meg Astra néven a Kadett utódja. Hatodik generáció, hiszen a mostani modell itt tart a sorban, a betűjele pedig L lett. És ott van még a hármas szám is, hiszen az Opelt immáron a harmadik cég birtokolja, amióta ez a típus létezik. A Stellantis cégcsoport stratégiája egészen jól kézzelfogható az Opellel kapcsolatban, így a kilátások biztatóak lehetnek.

olvass tovább

Egy – Kettő - Három – Peugeot 308 1.2 Puretech Allure

Nem túl régen kaptunk egy levelet, ahol azt a jogos kritikát fogalmazta meg olvasónk, hogy miért van az, hogy szinte mindig olyan autókat tesztelünk, amelyek átlagos vásárló számára elérhetetlenek. Kizárólag gyönyörű plug-in hybrid vagy elektromos meghajtású gépkocsikat, amelyek ára úgy nyolc számjegyű és gyakran nem is egyessel kezdődik. Hosszan lehet magyarázni ennek az okát, a mai trendeket, de ezt meghallgatva kifejezetten olyan modellt kerestünk, amely a belépő szinthez képest racionális távolságra, elérhetőségre van. Az Allure 308 felszereltsége bőséges, de a motorját tekintve a legkedvezőbb áru.

olvass tovább

Sportkombi Peugeot módra – Peugeot 508 SW PSE PHEV

Az oroszlán nem csak, hogy bátor, hanem azt is várjuk el tőle. A Peugeot valószínűleg ennek szellemében alkotta meg a legerősebb modelljét. A Sport Engineered változat borzasztóan erős és sportos, viszont olyan piacra érkezik, amely jellemzően nem az ő harctere. Innentől kezdve pedig nemcsak a puszta képességek, hanem a marketing és a márkaimage kérdése, hogy sikeres lesz-e.

olvass tovább

A legkisebb SUV – Toyota Aygo X Executive

Nehezen lehet tovább fokozni a vásárlói igények kielégítését. Az Aygo X mint egy falat kenyér az éhezőnek, úgy kellett mindenkinek, aki a városi közlekedésre keresi a legtrendibb crossover megoldást. Végre megjött, itt van és kapható. Az Aygo X cuki és divatos SUV is egyben. Na jó, motorteljesítmény az nincsen benne sok, de az szinte senkit sem érdekel a megcélzott vevőkör esetében.

olvass tovább

Luxusburok – Mercedes-AMG EQE 43

Úgy gondolom, hogy a Mercedestől már megszokhattuk, hogy előrébb jár a versenytársaknál. Erre bizonyíték, hogy sorra hozza ki az elektromos modelleket minden kategóriában. Az Audi nagyon le van maradva és a BMW is csak pár szegmensben jött eddig ki tisztán elektromos fejlesztésű/meghajtású modellel. Az S osztály elektromos változatát, az EQS után az eggyel kisebb testvért, az EQE-t teszteltük.

olvass tovább

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

olvass tovább

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio

Vannak autók, amelyek kizárólag vagy nagyrészt a funkcióról szólnak és vannak, amelyek sokkal inkább az élményekről. Utóbbiak közé tartozik a BMW sorozat legnagyobb számát viselő modell, a 850-es. Van egy pont, amikor a racionalitás sutba dobjuk és csak arról tudunk beszélni, hogy mennyire király is volt az elmúlt pár nap, amit ezzel a fantasztikus járművel töltöttünk.

olvass tovább

Sportmotor az útra – Yamaha R7

Be kell valljam, hogy nem vagyok pályamotoros, így az R7-et nem a versenypályán, hanem a közutakon teszteltem. Egészen biztos vagyok benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül és a super sport motorok vásárlóinak a többsége soha, vagy csak nagyon ritkán jut el valamelyik ringre, éppen ezért nagyon fontos szempont, hogy miként viselkedik ilyen terepen egy versenymotor.

olvass tovább