Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Őszi divat
Életstílus
Stylenews - 'A művészet hazugság, amely segít felismerni az igazságot.' Idézetek Pablo Picasso-tól

'A művészet hazugság, amely segít felismerni az igazságot.' Idézetek Pablo Picasso-tól

Stylenews
Keresd a nőt! - Valakinek vagy Te kellesz, vagy nem.

Valakinek vagy Te kellesz, vagy nem.

Keresd a nőt!
Stylelife - Ha boldogságra vágysz, hagyd magad mögött az elégedetlenséget

Ha boldogságra vágysz, hagyd magad mögött az elégedetlenséget

Stylelife
Keresd a nőt! - Könnyű velem

Könnyű velem

Keresd a nőt!
Divat & Stílus - Stílusiskola: Bézs kabátok - a szezon kedvencei

Stílusiskola: Bézs kabátok - a szezon kedvencei

Divat & Stílus
 - Az „örökzöld” Bond

Az „örökzöld” Bond

Keresd a nőt! - Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?

Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?

Keresd a nőt!
Stylenews - „Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész

„Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész

Stylenews
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

  • 2022. október 19.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

  Megosztás Küldés

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Természetesen mindenki elsősorban a SUV-ra koncentrál, hiszen napjainkban az eladások fő pillérét az emelt autók jelentik. Ettől függetlenül nem szabad megfeledkezni a kompakt autókról sem. Nem beszélve arról, hogy légellenállás szempontjából határozottan jobb forma ez, mint egy magasra emelt doboz. Ez utóbbi pedig messze nem hátrány, ha a hatékony közlekedés van szem előtt.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Megfelelő üzenetre és jó pozícionálásra vall, hogy a fiatalos hangulatú, extravagáns brandjét vette elő a Stellantis, amikor az egyébként jól ismert és széles körben használt elektromos erőforrásnak helyet keresett ebben a szegmensben.
A C4 elektromos változata követi a csoport filozófiáját. Az elektromos meghajtás egy, a többi választható erőforrás közül. Nem fejlesztenek külön modellt vagy platformot az elektromos járműveknek, hanem az univerzális alapra képesek felépíteni ezt is. Éppen ezért kevés különbség fedezhető fel a C4 benzines, dízel vagy éppen elektromotoros változata között. Azért persze akad néhány, mint például a kék színű ë logó a karosszéria számos pontján, a kék színű keret a ködfényszóró körül, más az alukerekek dizájnja és nyilvánvalóan a kipufogó hiánya hátul.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A C4 elektromos változata tehát mindazokat az előnyöket és hátrányokat tartalmazza, amelyeket a benzines vagy éppen dízel erőforrással rendelkező modellek. A belső térkínálat például nem lett nagyobb, tehát nincsen kihasználva a lehetőség arra, hogy a kevesebb alkatrészből felépülő meghajtás miatt plusz teret kapjon az utastér. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsen kellően tágas utastere a C4-nek. Sőt, éppen ellenkezőleg, hiszen az alap C4 is hatalmas lábteret kínál nem csak az első, hanem a hátsó utasoknak is. De azért megtaláljuk az elektromos modellben a kardán alagutat és nyilván lehetett volna a motortér kárára akár nagyobb utasteret vagy éppen csomagteret kialakítani. Utóbbi egyébként 380 literes, amely nem jellemző módon megegyezik a benzines változatéval. Az akkumulátorok ugyanis az utastér alá kerültek, így a csomagtér teljes értékű maradt. Szintén pozitívum ezen a ponton, hogy több rétegű a csomagtartó és például kialakításra került egy alsó kisebb rekesz, ahová a töltőkábelek kényelmesen elhelyezhetőek. És ez nem minden, hiszen a csomagtér padlószintje is több szintben mozgatható.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A külsőre visszatérve egy rendkívül szép, egyedi formát alkottak a Citroën mérnökei. Nagyon jól mutat az X formájú nappali fény elől és ugyanez a formavilág köszön vissza a hátsó traktuson is. A tetőforma enyhén csapott, lefelé ívelő, amely sportos coupé szerű formavilágot teremt az autónak. Ennek egyetlen hátránya, hogy a hátul ülőknek ugyan a lábtere meglepően nagy, de a fejtér 180-185 centinél magasabbak számára már szűkös.     

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A belső tér kifejezetten kényelmes és telis-tele van praktikus megoldásokkal, rengeteg tárolóhellyel. A vezető körül a középkonzol ennek a legjobb példája, ahol telefonokat és egyéb magunkkal hordható kütyükből, tárgyakból, üdítős palackokból szinte végtelen számút tudunk elpakolni. Kifejezetten izgalmas ötlet a kesztyűtartó, illetve a fölöte kialakított polc is, amely egyébként opciósan még tablet tartónak is kialakítható. Természetesen akad elől és hátul is megfelelő számú USB és USB-C kimenet is, hogy tölteni, használni tudjuk az elektronikus eszközöket.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Ha már elektronika, akkor érdemes megemlíteni a műszerfalat és a középkonzolon elhelyezett 10” -es éritőképernyős felületet. Jól átlátható grafikával és könnyű kezeléssel rendelkezik. Nem bonyolították túl a funkciókat, de éppen elegendő információt tartalmaz és roppant könnyű a kezelése. Ugyanez igaz a műszerfalra is.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Az ülések kifejezetten kényelmesek, inkább puhák, mint kemények. Nagyjából ez összecseng a teljes vezetési élménnyel, amelyet a Citroën nyújt, illetve amit mindig nyújtani szokott. Lágy, kényelmes és könnyed. Aki autót keres és emellett a márka mellett teszi le a voksát, ezen a ponton soha nem fog csalódni. A futómű, a lengéscsillapítás rendkívül kényelmes és puha. Talán az ë-C4 esetében valamivel keményebb az átlagosnál, mert vélelmezem, hogy a többi motorizáltságú változathoz használt beállításokat találjuk meg ebben az autóban is, és mivel ennek a tömege nagyjából 300kg-val nagyobb (1635kg) ezért itt keményebbnek hat. De ki kell jelenteni, hogy a budapesti utak hibáit és a fekvőrendőröket észrevétlenül nyelte el a futóműve.
Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A meghajtásról a jól ismert 100kW-os (136Le) erőforrás gondoskodik, amely 230Nm nyomaték leadására képes. Első hallásra nem hangzik egyáltalán soknak ez a teljesítmény, de átlagos használat mellett tökéletesen elegendő. A gyorsulása 9,7mp 100km/h -ra, de valószínűleg ez az adat sem tükrözi megfelelően az érzést, amit érzünk az autóban. Természetesen nem egy Tesla S a gyorsulás, de a nyomaték folyamatos leadása miatt teljesen megfelelő az érzés (egyáltalán nem lassú, sőt). Normál közlekedésre, takarékos autózásra ösztönöz ez az összeállítás, amelyet a 150km/h végsebesség is megerősít. Mindazonáltal, ha nem a német autópályán akarjuk használni a Citroënt, akkor jó érzéseink lesznek vele vezetés közben.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Az energiaellátást egy 50kW-os akkumulátor biztosítja, amely WLTP szerint 15,3kW-tal éri be 100 kilométer alatt. A meglepő, hogy valóban nem volt éhesebb az autó a teszt alatt. Teljesen vegyes használat mellett 16,4kW-ot fogyasztott nálunk, amelyben volt autópálya (110-120-as tempóban), városi közlekedés, rengeteg dugóban állással és az M0-n való 80-100 közötti haladás. Ezek alapján igazolni tudom, hogy városban 400 km fölött tudunk vele közlekedni, vegyes használat esetén pedig közel 300 kilométer teljesíthető vele.
Ennek tükrében azt merem mondani, hogy a Citroën az akkupakknál lévő versenyhátrányát a hatékonyságával jól tudja kompenzálni.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Nem könnyű kérdés az elektromos autók esetében a döntés, hogy mi számít jó vagy éppen rossz vételnek. A határok nagyon összemosódnak a tömeg és a presztízs márkák között, csakúgy, mint a kínált minőségi színvonal. Hiszen utóbbinál sem egyértelmű, hogy egy tradicionálisan magasabb szintre pozícionált márka elektromos autója is hozza ugyanazt a szintet (lásd ID. 3). Ebből a szempontból például a Citroën ë-C4 nem okozott semmiféle csalódást. Izgalmas formákkal és márkahű, jó minőséggel találkozunk az utastérben, szép designnal a karosszériánál. A 14,5 milliós ár viszont nem kevés, bár nem is elrugaszkodott a mai elektromos autó árak esetében. A döntés úgy gondolom, hogy sokkal inkább márkapreferencia kérdése lesz, mint műszaki vagy komfort kérdés. De az egyelőre biztos, hogy a PSA/Stellantis esetében a Citroën ë-C4 az egyetlen alternatíva ebben a méretosztályban.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - STYLENEWS - Mobility - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

  • citroen c4 elektromos teszt citroen e-c4 teszt e-c4 citroen e-c4 electric elektromos C4 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Amit soha ne tegyél meg senki szerelméért - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amit soha ne tegyél meg senki szerelméért
    • Keresd a nőt!
    Könnyű velem - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Könnyű velem
    • Keresd a nőt!
    Soha ne mondd ezeket egy érzékeny nőnek - Egy 21.századi Nő, divat, életmód, stílus
    Soha ne mondd ezeket egy érzékeny nőnek
    • Egy 21.századi Nő
    A szerelem illúziója
    Nem kényszerítheted, hogy szeressen, ha menni akar, menjen!
    17 dolog, amit fel kéne adnod, hogy végre jobban érezd magad
    Ha a férfi nem akar szexet
    Elhagylak, mert szeretlek, de már nem úgy
    Amellett dönts, aki a hibáid ellenére is maradni akar
    10 tanulságos idézet John Lennontól

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU