Kell valami vadság – Hyundai i20N
Tavasszal járt nálunk a harmadik generációs i20 1,2 literes 84 lóerős motorral. A cikkben említettem, hogy létezik egy N verzió, amely egy másik liga. Akkor még csak így gondoltam, most már tudom.
olvass továbbJó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.
Tavasszal járt nálunk a harmadik generációs i20 1,2 literes 84 lóerős motorral. A cikkben említettem, hogy létezik egy N verzió, amely egy másik liga. Akkor még csak így gondoltam, most már tudom.
olvass továbbEgy lépés csak a menyország az M340d-től az M3-ig, mondhatnánk leegyszerűsítve. Az M3 nem létezett és valószínűleg nem is fog soha létezni dízel változatban, így a kategória királyának ki is nevezhetjük az M340d-t, amely a paletta legerősebb változata. Ráadásul kombi, így a praktikum is 100%. Mi kell ennél több?
olvass továbbKülönleges kiautó járt nálunk, amire a kisördög név minden szempontból illik. Tudhatták ezt a felső, vagy éppen alsó erők is, hiszen a rendszámtáblára is a 666-ot írták. És ugyan megjelenése nem ördögi, de abban biztosak lehetünk, hogy néhány gyorsítás során a kisördögöt biztosan kihozza belőlünk.
olvass továbbA fenti döntést talán könnyebb most meghozni, mint azt eldönteni, hogy a VW konszern márkái közül mi is a jelenlegi presztízs sorrend. Addig rendben van, hogy az Audi az első, de utána ki következő? Mert abban most már egyáltalán nem vagyok biztos, hogy a Volkswagen.
olvass továbbA skandináv mitológia egyik legfontosabb alakja Thor, többek között a mennydörgés és a villámok istene. A Volvo büszkén viseli már egy ideje Thor kalapácsának szimbólumát az első lámpatesteken. Elérkezett tehát az idő, hogy a Volvo is megjelenjen első, tisztán elektromos modelljével, az XC40 Recharge-dzsal. Az események innentől egészen biztosan fel fognak gyorsulni, hiszen a legfrissebb bejelentése az a márkának, hogy 2030-tól kizárólag elektromos meghajtású modelljei lesznek.
olvass továbbAmikor először hallottam arról, hogy tisztán elektromos Mustang fog megjelenni, azt gondoltam, hogy ez valamiféle szentségtörés. Nyilvánvaló, hogy a Ford legerősebben hangzó márkaneve a Mustang, de azt gondoltam, hogy azért ez már több, mint sok és a marketingesek elvetették a sulykot. Aztán a most eltöltött teszthét után kicsit meg vagyok zavarodva, mert ez az autó jó, sőt nyomokban Mustangot is tartalmaz.
olvass továbbEgyértelmű, hogy megjelenése alapján a kisbusz kategória csúcsát jelenti a Mercedes V-osztálya. A márkához méltó finom eleganciát sikerült belecsempészni a külső formatervbe. Így lesz a V-osztály méltó részese a teljes Mercedes famíliának. Ennek ellenére, hogy az a réteg, akinek ezt a modellt szánják, vajon ezt választja-e, az már egy másik kérdés, mert ugyan a belső formatervvel sincs egyáltalán probléma, de a funkció sok esetben háttérbe szorul.
olvass továbbA 2021-es év, de inkább az elmúlt két év a plug-in hybrid, röviden PHEV meghajtás évei voltak. Pár kivételtől eltekintve, szinte az összes autógyártó kihozta a maga konnektoros hybrid modelljét. Hihetnénk, hogy véletlen, de természetesen egyáltalán nem az, hiszen súlyos kvóták, bírságok sújtják a túl magas CO2 kibocsájtást.
olvass továbbEgyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.
olvass továbbAz a különleges helyzet adódott, hogy egy olyan autó járt nálunk, amelyik ugyan közúton is közlekedhet, de valójában nem arra való. Rendszáma van, még ködfényszórót is kapott, sőt ránézésre egy ötajtós hatchback, de valójában ezek közül semmire sincs szüksége. A Renault Mégane RS Trophy-R ugyanis egy versenyautó. Egy versenypályára született különlegesség.
olvass továbbA Mercedes az új C osztállyal újra értelmezte a középkategóriát. Ezzel Mi vásárlók egyértelműen jól jártunk, a versenytársak pedig pont ennyivel jártak rosszabbul. Ebben a szegmensben vitathatatlan módon a legjobb autót kínálja. Talán az egyetlen probléma, hogy meg is kéri az árát. Nem csoda, hiszen a műszaki tartalom mellé kivételesen szép formavilág és a legmodernebb technológiai eszközök járnak.
olvass továbbA két egymást követő héten nálunk járt Caddy Maxi közös alapokon nyugszik és a céljuk is azonos. A család igények kiszolgálása. A cél azonos, de a mód, ahogyan ezt teszik, mégis más. A VW platform startégiája révén számos autótípus kerül azonos alapokra, de a mostani példa mutatja, hogy ezen belül is lehet komoly különbségeket teremteni. A jól ismert Caddynek szinte végtelen arcát ismerhetjük, lássuk milyen ez a kettő.
olvass továbbSok fordulat történt 1989-ben. Nagy valószínűséggel a Toyota háza táján, Japánban, abban az időben nem a vasfüggöny leomlásával voltak a leginkább elfoglalva, hanem egy korszakalkotó típus sok éves fejlesztését követően annak bevezetésével. Egészen pontosan 6 évig tartott a fejlesztése a Lexus LS -nek, és a hosszú időszak nem most fog először szerepelni a cikkben.
olvass továbbA pszichológusok a címben szereplő képpel szokták jellemzően leírni a Freudi képletet a személyiség három fő összetevőjéről. Mivel véletlenségből, de talán nem is abból, ez ugyanúgy a haladásról szól, még inkább úgy éreztem, hogy ilyen szempontból kell megközelítenek a VW elektromos járműveit, így az ID. 4-et is. Freud szerint az Id, az Ego és Superego a három egymástól elválaszthatatlan alkotója személyiségünknek.
olvass továbbA Mercedes kategóriát teremt számos esetben. Így történt ez 2004-ben, amikor az elnyújtott 4 ajtós karosszériát kupénak keresztelte a márka, ezzel számos tradíciót felrúgott és teremtett valami újat, amit azóta mindenki csak másolni tud. Az elegancia a siker forrása és ezt bizonyítja a 3. generáció frissített változata, amely egy valóban csodálatos dízel motorral felszerelt kivitelben járt nálunk.
olvass továbbNéha nem is olyan egyszerű a fenti kérdés és jó pár percet elgondolkozunk rajta, hogy vajon aztán melyik ruhadarab illik hozzánk a leginkább. Majd eljön az autóvásárlás ideje és ugyan a színéről hosszasan vagyunk képesek lamentálni, de azon, hogy melyik meghajtással válasszuk, azon sokszor gyorsan túllépünk. Vagy ha nem is így teszünk, akkor kizárólag az abban a pillanatban rendelkezésre álló anyagi lehetőségek alapján döntünk. Pedig ez egy rendkívül fontos kérdés és sokkal személyesebb, mint azt gondolnánk.
olvass továbbRengeteg dolog van, amire azt mondhatjuk, hogy igazán jellegzetesen Olasz. De semmi sincs, ami gyönyörűbb szimbóluma mindennek a szónak, mint az Alfa Romeo. Ezen belül pedig a Giulia QV, a négylevelű lóherével megjelölt változat, amely a legnemesebb mindegyik közül. Vad, gyönyörű, vágyakat rejtő és azokat teljesítő csodálatos szerkezet. Amiről mesélsz, amire mindenki kíváncsi és ami sokkal-sokkal több annál, mint egy egyszerű autó. Szerelem és szenvedély.
olvass továbbA Ford S-Max nem új autó, hiszen a most nálunk járt második generáció 2015 óta fut az utakon. Ennek ellenére rengeteg pozitív tulajdonságát tapasztalhattuk meg újra, egy olyan kihaló félben lévő kategóriának, amely érdemtelenül került a most divatos SUV/crossoverek miatt a háttérbe.
olvass továbbMondhat bárki bármit, de az elektromos autózás mostani forradalmát meggyőződésem, hogy a Teslanak köszönhetjük. Volt ugyan előtte is pár hervatag próbálkozás, de az összes autógyár akkor ijedt meg igazán, amikor a részvényeik kevesebbet kezdtek érni, mint az Elon Mask vezette start-up-é. Persze ezt a fantasztikus sikert nem a nyuszi tojta, a Tesla valóban forradalmasította ezt a technológiát és ezenkívül olyan kiegészítőkkel látta el az autóit, amit előtte el sem tudtunk képzelni. És ne felejtsük el, hogy a Tesla Model S típusához a saját töltőhálózatban az autó élettartamáig terjedő időszakban ingyen feltöltést kap a tulajdonos.
olvass továbbA BMW -ben azt lehet szeretni, hogy soha, egyetlen egyszer sem hoz csalódást. Pontosan azt nyújtja, amit várunk tőle. Szerethetjük, vagy éppen utálhatjuk. Egy viszont szinte teljesen biztos, érzelmeket fog kiváltani belőlünk. Ennek mértéke persze változó, az M440i Cabrio például rengeteget képes kiváltani. Belőlem a szeretem, imádom és odavagyok érte skálán mozgott, mint ahogy a fekete vászon a tetején. Fent is jó, lent is jó vagy talán még jobb!
olvass tovább