Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Mindent tud és csillag is van rajta – Mercedes-Benz Citan Pro 112 CDI

Úgy vélem, hogy a kisáruszállító, vagy egyáltalán a haszongépjármű kategóriában kevéssé csillognak a presztízs márkák logói, mint a személyautók esetében, de azért legyünk őszinték, egy Mercedes csillagot tolni a hűtőrácson mégiscsak nagyobb élmény. Ez persze csak az érzelmi része a dolgoknak, amely ugyan kevésbé számít egy racionális beszerzés esetében, de a Mercedes Citan nem marad alul másban sem.

olvass tovább

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum

A potenciálisan választható cégesautók egyre inkább a koreaiak lesznek. Versenyképes áruk megkérdőjelezhetetlen és elérhetőségük is lényegesen jobb. A Ceed ezen autók közül talán az egyik legnépszerűbb, hiszen a divat által diktál SUV kivitellel szemben mindenképpen olcsóbb. Természetesen a céges volumeneladásokon kívül a magánvásárlók között is népszerű a Ceed. A kérdés az, hogy a PHEV kivitel mit tud ehhez még hozzátenni, illetve kik azok, akiknek ez a modell elsősorban készül?

olvass tovább

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész

A kínai kormány tehát roppant nagy tőkét és energiát fektet a saját autógyártás fejlesztésébe. Nem csoda, hiszen európai példa mutatja, hogy könnyedén tud ez az iparág a gazdasági fejlődés jelentős mozgatórugójává válni, két számjegyű százalékos hozzájárulásával a GDP-hez. De Kína más módszerekkel próbálja elérni, hogy az elektromos autók elterjedjenek, mint az USA vagy Európa.

olvass tovább

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

Ha visszaemlékezünk a 90-es évek autóira, akkor egészen precízen definiálható, hogy mit is jelent az a fogalom, hogy egy autó japán. A beltér, a minőség, a vezetési élmény és mondhatjuk, hogy az egész hangulat ezekben az autókban abszolút egyedi és mással összehasonlíthatatlan volt. Egy vágyott élmény, mindenki számára, akinek az ereiben a véren kívül némi benzin is folyik. Az évek során ez a különleges világ valamelyest elkopott és csak pár jármű maradt, amiben ezt még igazán érezni. Az egyik ilyen számomra a CX-5.

olvass tovább

Változnak a határok – Audi Q4 Sportback e-tron 50 quatro

Platform stratégia és a márkára jellemző megjelenés. A recept azonos, mint korábban, de az Audi Q4 egy új koncepcióban jelenik meg. Kizárólag az e-tron megnevezéssel, azaz az elektromos meghajtással kapható. A modellsorban logikusan a Q3 és Q5 között helyezkedik el. Méretében előbbi, térkínálatában az elektromos hajtás miatt felszabaduló plusz tér miatt az utóbbihoz hasonlítanám. De az egyedisége nem ebben rejlik.

olvass tovább

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD

Szerintem egyáltalán nem kell azon fennakadni, hogy a Suzuki ki mert hozni egy autót, amelynek magasabb felszereltsége nyolc számjegyű összegbe kerül. Egyrészt azért, mert a tesztautónk, az alacsonyabb felszereltségű GL+ csupán 8,7 M forintba került (kedvezménnyel), továbbá és legfőképpen azért, mert ebben a kategóriában ilyenek az árak. És végül, de nem utolsó sorban pedig a full-hybrid autók technikai szintje természetesen magasabb árszintet követel, mint egy valamivel egyszerűbb mild-hybrid technika, amelyet jellemzően a Suzuki kínál.

olvass tovább

A bűvös hetes – Volkswagen T7 Multivan RT Plug-In-Hybrid

Szinte nincs is olyan területe az életünknek, ahol a hetes szám ne kapna kiemelt figyelmet. A bibliától a mesevilágig, az irodalomtól a filmművészetig szinte mindenhol különleges jelentőséggel bír a hetes szám. A Multivan is eljutott a hetedik generációjához, amely szintén olyan változásokat hozott, amely a legtöbb esetben megtörténik a „hetes” körül. Új koncepció, új megközelítés, csakhogy a legfontosabbakat említsem. Ami változatlan, az a szabadság, ami a Multivannal mindig is együtt járt.

olvass tovább

Sportautó Öltönyben – VW Arteon R Shooting Brake

Egyértelműen a legkomolyabb hagyományos felépítésű autója a Volkswagennek az egyszerűen R betűs jelzéssel fényjelzett Arteon Shooting Brake. Nemcsak motorikus képességeivel lóg ki a sorból a többi modellhez képest, hanem megjelenése is döbbenetesen vagány. Annyira merész, hogy avatatlan szem kétszer is rápillant, hogy valóban VW jelet lát-e a hűtőrácson vagy éppen a hátsó ajtón.

olvass tovább