Kulcsszó keresés /


Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

  • 2025. október 04.

Képzelj el egy teremtményt, amely a technológia csúcsán áll, agresszív megjelenéssel, villámgyors reflexekkel és olyan precizitással, hogy legkisebb mozdulata is sebészi pontosságú. Nem, nem a Predátor című film földönkívüli vadászáról beszélek, hanem a megújult BMW S 1000 RR-ről, amely 2025-ben úgy rontott a motoros világra, mint egy kétkerekű űrlény, készen arra, hogy mindenkit lenyűgözzön – vagy éppen megrémítsen!

olvass tovább

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

  • 2025. július 09.

A BMW Motorrad világában az 1000-es kategória mindig is a csúcsteljesítményt jelentette – de vajon elérhető ez a teljesítmény és prémium élmény mindenki számára? A 2025-ös BMW S1000R ezt a kérdést próbálja megválaszolni: egy sportos, de napi használatra is kiválóan alkalmazható szupernaked, amely az 1000-es kategóriát kezdőknek is barátságos, de tapasztalt motorosoknak is lenyűgöző teljesítményt kínál.

olvass tovább

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

  • 2025. június 18.

A BMW M 1000 XR nem csupán egy motor – egy érzés, egy utazás, egy technológiai csoda, ami a versenypálya és a kontinenseket átívelő túra szellemét ötvözi. Ha azt hitted, hogy a négyhengeres szupersportok világában már nincs hova fejlődni, akkor itt az ideje, hogy átgondold! Ez a gép minden eddigi elképzelésedet felülírja. A gyártó legfejlettebb és leginkább versenyszerű sport-túra motorja a hétköznapi használat kényelmét ötvözi a pályára szánt teljesítménnyel. De vajon megéri-e a magas árat, és milyen a valóságban? Nézzük közelebbről!

olvass tovább

Sportolók vállán a teher – Vállsérülések az Olimpián és azon túl

  • 2024. augusztus 21.

Az olimpiai részvétel és egy előkelő eredmény elérése érdekében a sportolók minden erejüket és tudásukat latba vetik, hogy a legjobbat hozzák ki magukból. De a túlzott erőfeszítés gyakran sérülésekhez vezet. A vállízület számos sportág esetén fokozott terhelésnek és sérülésveszélynek van kitéve, ami nem csak az élsportolók számára jelent komoly kockázatot. A különböző vállproblémák az átlagemberek életét is megnehezíthetik. Ma már azonban Magyarországon is elérhetők olyan innovatív műtéti és műtétmentes megoldások, amelyekkel eredményesen kezelhetők a sérülések, illetve a balesetek vagy a kor előrehaladtával kialakult vállproblémák. Ennek ellenére a vállprotézis-beültetések száma Magyarországon évente még mindig 1000 alatt van, holott az amerikai minták alapján 5 és 10 ezer közötti esetszám lenne indokolt. Ez azt jelenti, hogy sok magyar szenved tovább feleslegesen, nem tudva arról, hogy a megoldás elérhető közelségben van.

olvass tovább

Talán a legjobb Suzuki motor – Suzuki GSX-S1000GX

Bátor kijelentéssel címeztem a most tesztelt GSX-S1000GX leírását. Természetesen a megállapítás rendkívül szubjektív. Az viszont biztos, hogy a jelenleg legnépszerűbb kategóriát, a túra-endúrók képességét egyesíti a sportmotorokéval. A Suzuki az utcai motorok kategóriájába teszi, de az egészen biztos, hogy jóval messzebb tudunk menni ezzel a vassal, mint az utca. A túrázást igazi szenvedéllyé teszi azzal a fűszerrel, amit hozzáadtak.

olvass tovább

Rekordszámú résztvevője volt a 13. Budapest Central European Fashion Week-nek

  • 2024. február 01.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) január 22. és 28 között. A régió meghatározó divateseményén 29 divatmárka – köztük 10 régiós tervező – mutatta be legújabb kollekcióját. Az érdeklődés minden eddiginél nagyobb volt, a hétvégi divatbemutatók közel 3.000 látogatót vonzottak a Szépművészeti Múzeum helyszínére. Közel 1000 fő látogatta meg a Fashion Hub Z generációt célzó ingyenes programjait, amelyekre már az előregisztráció alatt többszörös túljelentkezés mutatkozott. A BCEFW történetében az egyik legnagyobb számban, összesen 25 side event gazdagította a divathét programját, amelyek hétfőtől vasárnapig várták a divat iránt érdeklődőket városszerte.

olvass tovább

Bűnre csábít – BMW S1000RR

Feltankolva 197 kilogramm, maximális teljesítmény 210 lóerő, amelyet 13750-as fordulatszámon ad le a 999 cm3-es, soros négyhengeres blokk. A 113 Nm-es nyomatékmaximumot pedig 11000-es fordulatszámnál éri el ez az elképesztő masina. 3,2 másodperces gyorsulás, 303km/h végsebesség. Ezek után nem is kell többet mondanom, hogy kiderüljön, a BMW S1000RR a versenypályákra született.

olvass tovább

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

A legtöbb motoros ismeri az érzést, amikor halad a forgalommal, a fordulatszám erős közepes tartományban van és egy erős gázadással úgy otthagyod a tömeget, mintha soha nem lettek volna melletted. Nagyjából ez történt az S 1000 R-rel, amikor a BMW tervezői úgy döntöttek, hogy megalkotják az M 1000 R-t. Nagy szükség ugyan nem volt arra, hogy megtörténjen ez a módosítás, de most, hogy van, létezik, tudom, hogy nagyon-nagyon jól tették.

olvass tovább

Kell valami vadság – BMW S1000R

A naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.

olvass tovább