Kulcsszó keresés /


Creative Hungary Nonprofit Zrt. néven folytatja működését a Magyar Divat & Design Ügynökség

  • 2025. november 23.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) év elején kibővült feladatkörének hatékonyabb ellátása érdekében Creative Hungary Nonprofit Zrt. (CH) néven működik tovább december 1-jétől. A névváltás nem csak formai, hanem stratégiai jelentőségű lépés is: a Társaság 2025 elején kibővült kreatívipari feladatkörének lekövetését szolgálja, ugyanakkor segíti a hazai kreatívipar nemzetközi láthatóságának növelésére irányuló törekvéseket is.

olvass tovább

A hazai és régiós kortárs formatervezés legjava a kétszeres Red Dot-díjas 360 Design Budapest kiállításon

  • 2025. október 02.

Közel 100 hazai és régiós tervező és gyártó, mintegy 400 alkotása várja a közönséget az idei 360 Design Budapest kiállításon október 9-19. között a Budai Várnegyedben. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) hatodik éve hozza el a magyar és közép-európai designmárkák, formatervezők, ipar- és képzőművészek műveit.

olvass tovább

A hazai tervezők kreációiban tündököltek a sztárok és a filmesek Magyar Mozgókép Díjak gáláján

  • 2025. június 24.

A Magyar Mozgókép Díjak ünnepélyes átadójával ért véget június 21-én a MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztivál a Balatonfüred Kongresszusi Központban. A vörösszőnyeges gálán a Magyar Divat & Design Ügynökségnek, az esemény szakmai együttműködő partnerének köszönhetően a jelöltek és a díjátadók, a színészek és a színésznők a hazai tervezők öltözékeit viselték.

olvass tovább

Rangos nemzetközi szaklapok számoltak be a Budapest Select kiállításról a Milan Design Week alatt

  • 2025. április 24.

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként. A 24 magyar formatervező és ipar-, valamint képzőművész alkotásait bemutató tárlat iránt intenzív nemzetközi érdeklődés mutatkozott. A magyar szekcióról olyan rangos nemzetközi médiumok számoltak be, mint a Dezeen, a Designboom, az Interni, az Archup vagy a Living magazin. A lebegő papírlapokból álló installáció, a 65 válogatott designobjektum, valamint a kurátori koncepcióra épülő kísérőesemények egyaránt a kortárs magyar design kézműves, technológiai és kulturális kapcsolódásait helyezték fókuszba.

olvass tovább

Magyar design a nemzetközi élvonalban: 24 alkotó mutatkozik be Milánóban

  • 2025. március 29.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között. A Budapest Select ernyőmárka alatt összesen 24 magyar formatervező, valamint képző- és iparművész mutatkozhat be az URBA építészstúdió által megtervezett térben.

olvass tovább

Elindult a 15. jubileumi BCEFW – Közel 50 esemény kíséri a divathetet, a hétvégén pedig a magyar és régiós tervezőké a főszerep

  • 2025. február 10.

- A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által szervezett eddigi 14 Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) során közel 150 hazai és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra, ezáltal a nemzetközi piacra lépésre. Az elmúlt években 27 országból érkeztek nemzetközi buyerek, újságírók, influencerek és szakemberek a budapesti divathétre. A jubileumi 15. BCEFW ismét megerősíti régiós vezető helyét a divattérképen: február 10-16 között Budapest-szerte közel 50 divatipari esemény nyílik meg a látogatók előtt, péntektől-vasárnapig pedig közel 50 hazai és régiós márka legújabb őszi-téli kollekciói tekinthetők meg az Apollo Galériában és a Millenárison. A Nemzeti Táncszínházba költözik a Fashion Hub, ahol izgalmas szakmai előadások, prezentációk és workshopok várják az érdeklődőket. A jubileum alkalmából a kiemelt vendégek sorát magyar divatikonok színesítik.

olvass tovább

Elstartolt a Budapest Design Week

  • 2024. október 11.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében, 2024. október 10-én vette kezdetét az ország legnagyobb designfesztiválja, a Budapest Design Week, amely tíz napon át, egészen október 20-ig várja a kreatívipari területek és tárgyak iránt érdeklődőket Budapesten és országszerte, több mint 100 helyszínen.

olvass tovább

„Mi meghalni megyünk a színpadra” A 35 éves Tankcsapdáról készített koncertfilmmel jelentkezik a Hajógyár

  • 2024. június 26.

Még mindig nem unják legismertebb slágerüket, a Mennyország touristot, koncertet csak a legvégső esetben mondanak le, a színpadon pedig mindig van legalább négy tartalék gitár, amelyeknek ráadásul saját nevük is van – derül ki abból az exkluzív koncertfilmből, amelyet az idén 35 éves Tankcsapdáról készített a Petőfi Kulturális Ügynökség. A film – amelyben az interjúrészletek mellett 18 Tankcsapda-szám is elhangzik – június 17-én debütált a Hajógyár YouTube-csatornáján.

olvass tovább

Az amerikai divatikon búcsúja: 102 és félévesen hunyt el Iris Apfel

Women's Wear Daily lapnál dolgozott fiatal nőként, ahol mindössze 15 dollárt keresett. Mellette Elinor Johnson, belsőépítész mellett volt gyakornok. De az illusztrátor Robert Goodman asszisztenseként is feltűnt. 1948. február 22-én házasságot kötött Carl Apfellel, és két évvel később együtt megalapították az Old World Weavers textilipari céget, amit 1992-ig vezettek is. Ekkor mentek nyugdíjba, viszont 2019-ben, 97 éves korában Iris modellnek szerződött: az egyik legnagyobb ügynökséghez az IMG-hez, és maga Tommy Hilfiger bátorította, hogy írja alá a szerződést. Iris Apfel neve azonban nem csak a divatszakmában jelentős, mivel lakberendezőként ő és a lakberendezői alkotásai fennmaradtak: 9 amerikai elnök is az általa megálmodott szobákban élte életét a kormányzása alatt a Fehér Házban. A Nő, aki fény volt a világban.

olvass tovább

Rekordszámú résztvevője volt a 13. Budapest Central European Fashion Week-nek

  • 2024. február 01.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) január 22. és 28 között. A régió meghatározó divateseményén 29 divatmárka – köztük 10 régiós tervező – mutatta be legújabb kollekcióját. Az érdeklődés minden eddiginél nagyobb volt, a hétvégi divatbemutatók közel 3.000 látogatót vonzottak a Szépművészeti Múzeum helyszínére. Közel 1000 fő látogatta meg a Fashion Hub Z generációt célzó ingyenes programjait, amelyekre már az előregisztráció alatt többszörös túljelentkezés mutatkozott. A BCEFW történetében az egyik legnagyobb számban, összesen 25 side event gazdagította a divathét programját, amelyek hétfőtől vasárnapig várták a divat iránt érdeklődőket városszerte.

olvass tovább