Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Rendezvények - Tudományos csapatépítéssel zárják az évet a vállalatok

Tudományos csapatépítéssel zárják az évet a vállalatok

Rendezvények
Mobility - Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Mobility
Rendezvények - Soha nem látott verseny a Leader of the Year díjakért – 2025 a rekorderősség éve volt

Soha nem látott verseny a Leader of the Year díjakért – 2025 a rekorderősség éve volt

Rendezvények
Stylenews - Virág Judit Galéria karácsonyi aukciója igazi művészeti szenzáció lesz

Virág Judit Galéria karácsonyi aukciója igazi művészeti szenzáció lesz

Stylenews
Divat & Stílus - Stílusiskola: így viselj télen fekete szoknyákat

Stílusiskola: így viselj télen fekete szoknyákat

Divat & Stílus
Hírek - 185 év időtlen stílus, modern elegancia, egyediség és tradíció W.KRUK – 1840 óta, örökké

185 év időtlen stílus, modern elegancia, egyediség és tradíció W.KRUK – 1840 óta, örökké

Hírek
Stylelife - Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Stylelife
Keresd a nőt! - Nők, a kombinálás mesterei

Nők, a kombinálás mesterei

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Keresd a nőt!
Rendezvények - Ünnepváró Forgatag a Hagyományok Házában

Ünnepváró Forgatag a Hagyományok Házában

Rendezvények
Keresd a nőt! - Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Keresd a nőt!
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Amerikának jöttem

Amerikának jöttem

  • 2019. szeptember 21.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Amerikának jöttem

A Toyota célja az volt a Lexus létrehozásával, hogy megalkossák a világ legjobb szedánját, illetve, hogy a Toyota márka élére egy igazi zászlóshajó kerüljön. Ezt az exkluzív vonalat külön márkanévvel látták el, hasonló módon, mint a Nissan esetében az Infinity-t vagy a Honda háza táján az Acura-t.

  Tetszik
41
  Megosztás Küldés

1989-ben így született meg a Lexus LS, és vele együtt annak fronthajtású „kistestvére” az ES (sokan nem tudják, hogy az ES az "executive sedan" rövidítése). Az új márka megbízhatóságához, minőségéhez, mind a mai napig nem fér kétség. A legfrissebb 2019-es statisztika szerint, a Lexus a legmegbízhatóbb autó a világon, 99,3% mutatóval. (második helyen egyébként a Toyota áll 97,7%-kal)
Az ES 2018 óta a hetedik generációjánál tart. Az új modell új platformot kapott, mely egyébként azonos a Toyota Camry vagy az új RAV4 alapjával. A különböző piacokon más és más motorkínálattal kapható az autó. Magyarországon kizárólag egyfajta hibridhajtással forgalmazzák. Egy 2487cm3 –es 178 LE-s 4 hengeres benzinmotor és egy 120LE-s elektromos motor kettőse gondoskodik a meghajtásról. Ez a páros rendkívül kellemesen és igazán gazdaságosan hajtja a 4 centiméter híján 5 méteres autót. A mostani tesztben a legmagasabb felszereltséget, a Luxury kivitelt próbáltuk, mely vegyes használat mellett 5,8 literes fogyasztással beérte, amely kis odafigyeléssel és kevésbé lendületes vezetéssel könnyedén lejjebb szorítható. Figyelembe véve, hogy ez egy 1780 kg-os autó, ez egy rendkívül kedvező eredmény.

Amerikának jöttem - STYLENEWS - Mobility - autó, lexus, toyota,

Az, hogy ez egy kiváló autó az nem kérdés, 20 millió körüli vételára miatt azt hiszem ez elvárás is lehet. Viszont pont emiatt, ahol olyan versenytársak vannak, mint például a BMW 5, Mercedes E vagy az Audi A6, sok esetben apróságok, formai elemek döntenek a választásnál. Nem beszélve a márkatárs Toyota Camryről, ami azonos motorral és azonos platformon áll, miközben körülbelül 6 millió forinttal kevesebb szerepel az árcédulán.


A Lexus ES az egyik legellentmondásosabb autó, amit valaha vezettem. A vele töltött pár nap során pedig többször az a kérdés merült fel bennem, hogy vajon kinek is készült ez az autó. A kocsi kívülről az egyik legegyedibb, legdögösebb szedán, amit valaha láttam. Az előző széria is feltűnő és egyedi hűtőmaszkkal rendelkezett, de ez a mostani valami igazán brutális. Az érdekes vonalak, szögletes és íves formák különleges játéka, ami olyan fiatalos vagányságot, presztízst ad, ami kevés másik autónak van. Hihetetlen csend van az utastérben, főleg amikor az elektromos hajtás viszi a gépet. A képernyőn nyomon követhető, hogy éppen mi történik a motortérben, intenzív gyorsításkor hallatszik be egyedül a négyhengeres hangja az utastérbe. Ez a hang egyébként annyira nem csábító és öblös, de végül is ez nem egy sportautó. Ha mégis azt szeretnénk belőle csinálni, akkor átválthatunk sport üzemmódba. Ekkor a műszerfal kék színét felváltja a piros és természetesen a km/h helyett a fordulatszám kerül a középpontba. Ebben az esetben némileg öblösebb hangot hallhatunk, miközben érezhetően dinamikusabban mozdul a kocsi a gázadásra. Az üzemmód kapcsolót enyhén szólva is vicces helyre tervezték, a műszerfal tetején lévő egyik szarvacska segítségével válthatunk sport, normál és eco üzemmód között.

Amerikának jöttem - STYLENEWS - Mobility - autó, lexus, toyota,

Az ellentmondások egyébként az utastérben vannak: ameddig az autó kívülről kifejezetten fiatalos érzetet ad, addig belül határozottan nem az. A jármű orrán lévő egyenes és görbe vonalak egységet és sportosságot adnak, addig a beltérben a hasonló vonalvezetés számomra inkább kuszának tűnik. A néhol olcsó műanyagok, máshol a szép bőrözés, a változó formájú, egyszer szögletes, egyszer kerek gombok a nagy 12,3” LCD képernyő szélére helyezett analóg óra segítségével a Lexus megalkotta a szecessziót az autókészítés területén. Olyan, mintha egymástól független csapatok tervezték volna a beltér egyes részeit, majd azokat így vagy úgy egybe akarták volna gyúrni. Egy viszont egészen biztos, az autó belső designja semmiképpen nem az európai ízlést követi, sokkal inkább egy amerikai autó formavilágára hajaz. Nem csúnya egyáltalán, hanem egyszerűen más, mint amit megszoktunk. A Lexus egy globális autót készített és dobott piacra ezzel a generációval, így igyekezett mindenki igényeit kielégíteni, szem előtt tartva azt, hogy a korábbi eladások több mint fele az amerikai piacon történt.

Az ES telis tele van extrákkal, okos és kényelmes megoldásokkal. A második generációs önvezetéstől – tehát az adaptív tempomat már nullára képes lassítani a gépkocsit, majd a vezető beavatkozása nélkül újraindulni – a szellőztetett üléseken, fűthető kormányon, hátsó, gombnyomásra vezérelhető árnyékolón, head-up displayen keresztül mindent belepakoltak. A gyújtás kikapcsolása után a kormány behúzódik, az ülés hátramegy, hogy megkönnyítse a kiszállást. A könyöklő egy nagyon ügyes megoldás segítségével, mind a vezető, mind a jobb oldali ülés oldaláról is nyitható.


Azt viszont a Lexusnál is egészen biztosan tudták, hogy csak nagyon komoly gyakorlással és rutinnal lehet elsajátítani a központi kijelző használatát, melyet egy notebook egérpadjához hasonló kezelőegység vezérel. Azért vagyok ebben biztos, mert rengeteg funkciót lehet külön gombbal vezérelni. Ennek eredménye egy repülőgép kezelőjét megszégyenítő gombdzsungel. Számolásom eredménye 72 gomb és kapcsoló, melyek a vezető körül vannak. Ezek a gombok 100 fölötti funkciót vezérelnek, amire egyébként szükség is van, mert a menüből túlságosan bonyolult és hosszadalmas az elérés, így vezetés közben túl veszélyes lenne erre odafigyelni. A menü használatát én nem tanácsolom, mert akkor csak a vezetéstámogató rendszerekben bízhatunk, mint a vészfék asszisztens vagy a sávtartó, hogy megvédjenek a ráfutásos balesettől. Elfogadom persze, hogy sok és kitartó gyakorlással a kezelő használat elsajátítható, de pár nap alatt nekem ez nem ment zökkenőmentesen. Másik hiányosság, amit nem is értek, hogyan maradhatott ki egy 2018-as autó extráinak sorából az a mobiltelefon kitükrözésének lehetősége. Utóbbiról az importőr azt nyilatkozta, hogy a jövő évi frissítés során már ez sem fog kimaradni. Addig viszont másképpen kell a problémát megoldani, így viccesen néz ki a szélvédőre tapasztott mobiltelefon az ES-ben. 
A beltér többi részére nem lehet panaszunk. A bőrülések elképesztően puhára sikerültek, szépek a varrások, és számos színből választhatunk. Az ablakemelő teljesen hangtalanul viszi fel és le az ablakokat. Továbbá nagyon tetszett az a megoldás, hogy a visszapillantó az ajtóra került, kicsit lejjebb a megszokott helynél, így nem vesz el helyet az első ablakoktól.


A hátsó térkínálat fejedelmi. A hátsó könyöklőbe integrált gombok segítségével azonos módon megkapunk minden kényelmi funkciót, beállítást, mintha elől ülnénk, hiszen egy ilyen autót már nyugodtan használhatunk sofőrös autóként is.

Amerikának jöttem - STYLENEWS - Mobility - autó, lexus, toyota,

Mivel a hátsó kerékhajtás nem foglal el helyet, az akkumulátorokat a hátsó ülés alá lehetett tenni, így a csomagtartónál nem kellett kompromisszumot kötni, gigantikus nagy a mérete. Ezt számos módon nyithatjuk ki: a lábunk lengetésével a lökhárító alatt, kulccsal, vagy éppen a rendszám fölötti gombbal. Hogy a felnyitás gombját miért a rendszámtól jobbra, a lecsukásét a rendszámtól balra tették, arra nem tudok választ adni, de ez lehet nem is olyan fontos.


Összességében a Lexus ES egy nagyon szépre sikerült autó, ami viszont egy olyan piacon próbál részt követelni magának, ahol a versenytársak műszaki innovációja nagyon magas szinten áll.  Ezt a helyzetet tovább nehezíti a Camry magyarországi megjelenése, hiszen aki a minőség vagy éppen a német márkák iránti ellenérzés miatt választja az ES-t, annak a legnagyobb Toyota vásárlása esetén nem kell olyan mélyen a zsebébe nyúlnia. Az viszont tény, hogy a Camry presztízse gyengébb.  Az eladási számokból jól látszik, hogy az ES fő célpiaca az Egyesült Államok és Ázsia, ahol a német autók árban nem tudják felvenni kellőképpen a versenyt a japán kocsikkal, és ahol az ilyen fajta formai elemek teljesen megszokottak. A Lexus Európában is tud jó eladásokat produkálni, hiszen semmiféle sztereotípia nincs a márkával szemben és határozottan kitűnik a 3 nagy német márka adta formavilágból. Aki egyediségre vágyik, annak ez a limuzin a legjobb választás.

  • autó lexus toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Tetszik
41
  Megosztás Küldés
Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Kapcsolódó cikkek
Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
  • Autó & Motor
Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel
  • Autó & Motor
Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser
10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon
Heti top 10A hét legjobb írásai
Milyen csillagjegyű társ illik hozzád? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?
  • Keresd a nőt!
10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem - Stylenews, divat, életmód, stílus
10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem
  • Stylenews
Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?
  • Keresd a nőt!
30 romantikus vígjáték téli estékre
Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak
Naivitásom, nem a gyengeségem jele
Nők, a kombinálás mesterei
A tökéletes téli édesség: gőzgombóc recept
Stílusiskola: Téli outfitek sportcipővel
8 karácsonyi dekorációs ötlet, melyet könnyedén elkészíthetsz

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

    Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

    Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

    Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

    10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon

    10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Legolvasottabb írások

    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?

    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?

    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem

    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem

    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?

    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?

    30 romantikus vígjáték téli estékre

    30 romantikus vígjáték téli estékre

    Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

    Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

    Naivitásom, nem a gyengeségem jele

    Naivitásom, nem a gyengeségem jele

    Nők, a kombinálás mesterei

    Nők, a kombinálás mesterei

    A tökéletes téli édesség: gőzgombóc recept

    A tökéletes téli édesség: gőzgombóc recept

    Stílusiskola: Téli outfitek sportcipővel

    Stílusiskola: Téli outfitek sportcipővel


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU