Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Stylenews - Mindent a Mikulásról

Mindent a Mikulásról

Stylenews
Keresd a nőt! - Én nem akarom eladni magam

Én nem akarom eladni magam

Keresd a nőt!
Mobility - Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Mobility
Gasztronómia - 10 különleges forró csoki

10 különleges forró csoki

Gasztronómia
Divat & Stílus - Stílusiskola: így viselj fekete miniszoknyákat

Stílusiskola: így viselj fekete miniszoknyákat

Divat & Stílus
Keresd a nőt! - Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

Keresd a nőt!
Stylelife - Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Stylelife
Keresd a nőt! - Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Keresd a nőt!
  1. Mobility
  2. Többet nyújt a vártnál

Többet nyújt a vártnál

  • 2019. szeptember 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szinte mindenki ismeri, nem kell hozzá autófanatikusnak lenni. Igen, hihetetlenül hangzik, de az első generációs Corolla 1966-ban látta meg a napvilágot. 53 év biztosan elég volt ahhoz, hogy a Corolla név egybeforrjon az autózással, bárhol is éljünk a világon. A márka legtöbbet eladott típusa most már a tizenkettedik generációjához érkezett.

  Tetszik
13
  Megosztás Küldés

Többet nyújt a vártnál - Mobility -  - auto, corolla, teszt, toyota,

Az ilyen régi ismeretségnek megvan az előnye és a hátránya. Érzelmek, érzések és rengeteg prekoncepció tartozik hozzá. Tudjuk a Corolláról, hogy méretei szempontjából a kompakt kategóriát erősíti, ahol rengeteg, talán az összes versenytárs modellje megtalálható. Azt is megtanulhattuk, hogy mint az összes Toyota, rendkívül megbízható. Viszont a sok-sok előnyös műszaki paraméter mellet az is igaz volt rá, hogy egy naturális, érzelmeket nagyon kevéssé megmozgató autóról van szó, mondhatnám rá azt is, hogy unalmas. A korábbi generációk Corolláit azok vásárolták, akiknek az autózás egyedül azt jelenti, hogy biztosan eljussanak A pontból B-be. Az út alatt eltöltött időt pedig sokkal inkább egy szükséges rossznak tekintik, mintsem egy plusz élménynek. Nagyon sok ilyen ember van és számukra mindig is ez a márka és típus volt a legkézenfekvőbb megoldás.

Többet nyújt a vártnál - Mobility -  - auto, corolla, teszt, toyota,

A 12. generációs Corolla látható módon új piaci szegmensek meghódítására törekszik oly módon, hogy a korábbi vevőit semmiképpen nem akarja elveszíteni. A szedánt, azaz a lépcsőshátú változatot próbáltuk ki mostani tesztünk során, mely a három tagból álló modellcsalád utolsó tagjakként jelent meg. Érdekessége, hogy míg az 5 ajtós és kombi változatot egyfajta, 1,2-es 114 LE-s erőforrással és két különböző hibrid motorral lehet rendelni, addig a lépcsőshátú kivitelt 1,6l-es 132 LE-s motorral és egyfajta hibriddel. Azt gondolom, hogy ez a tény is jól mutatja, hogy a másik két kivitelhez képest a szedánt más kategóriának szánja a gyár. A hatchbackhez képest 26 cm-rel hosszabb változat méretei szinte megegyeznek a kombi változat méreteivel, ami azt jelenti, hogy egy igazán nagy autót kapunk a kategóriában lévő versenytársak autóival összehasonlítva. Ez a nagyautós méret nemcsak a specifikált milliméterekben tapasztalható. Az autóba beülve a belső kialakítás is azt erősíti, hogy nagyautós érzetet kapjunk. Az A oszlop illetve a szélvédő dőlésszöge óriási teret ad a kormány és a műszerfal mögötti térben, amely nagyban növeli a térérzetet. Az üléspozíció és a tető kialakítása révén a fejtér is a megszokottnál lényegesen nagyobb mind az előd modellek esetében, amely igaz mind az első, mind a hátsó utastérre. A másik pillére a nagyautós érzésnek a használt anyagok minősége. Azt hiszem ez az a pont, ahol a Toyota mindent bevetett azért, hogy a korábbi „szürke”, kizárólag funkcionális kialakítású Corollákkal szemben valami újat, és szebbet adjon. Kiváló minőségű anyagokkal, jó tapintású műanyagok és szövet/bőr kombinációval borított az utastér minden pontja. Középre a mai divatnak megfelelően nagy, 7”-es kijelző került. Kevéssé tetszett a kijelző viszonylag vastag funkciótalan pereme, illetve a két szélén végigfutó gombok kényelmetlenül kicsi mérete. Egy-két részletben úgy éreztem, talán egy kicsit túl is lett tolva ez az ambíció, hogy a korábbi unalmas formavilághoz képest meglepő és izgalmas formák kerüljenek a beltérbe, így a design már néhol giccsbe hajlik. Az üléskárpitok függőleges hullámvonalban végigfutó steppelése, vagy a jobb első ülés előtti, több anyagból és varrásokkal díszített fölöslegesen nagy, funkciótalan teret elfoglaló műszerfal elsőre kicsit sok volt a német autókhoz szokott szememnek, de pár óra elteltével megszoktam, és mire az autóból kiszálltam már ez is inkább tetszett. A formai illetve vizuális elemek eldöntése, hogy tetszik vagy nem természetesen szubjektív. Azt viszont tény, hogy az új Corollánál halkabb, csendesebb utasteret eddig csak egy-két kategóriával nagyobb benzines autókban találhatunk. Komolyan mondom, hogy megdöbbentő az a csend, ami vezetés közben körbevesz minket. Kizárólag a kerék aszfalton való súrlódását lehet hallani, és csak a teljesen digitális műszerfal mutatói és a jobb lábunk gázpedálon való helyzete, no és persze a körülöttünk lévő táj árulkodik arról, hogy az autó éppen halad. Az 1,6-os motor rendkívül gazdaságosan viszi a Corollát. A vegyes használatú teszt során 6,5l-es fogyasztással közlekedtünk. A budapesti dugóban persze a pillanatnyi fogyasztás 9-10 liter között van, de a rengeteg indulás és fékezés miatt ez semmiképpen nem róható fel hibának. Az már sokkal inkább, hogy a 132LE-t gyorsítások során egyáltalán nem éreztem. Katalógus szerint a százas tempót 9,7mp éri el az autó. Lehetséges, hogy az erős gyorsításkor feldübörgő motorhang volt olyan szokatlan körülmény ebben a kocsiban, hogy ösztönösen nyomtam kevésbé a gázpedált, de az biztos, hogy nem gyorsulási versenyekre készült az 1,6-os Corolla.  Az utastér mérete, a felhasznált anyagok, a rendkívül nagy csomagtartó, sokkal inkább egy presztízsérzést ad a Corollának, mely egyaránt alkalmas üzleti megjelenésre és arra, hogy a hétvégi kiránduláshoz bepakoljuk az egész családot.

A japán autóktól én mindenképpen elvárnám, hogy a technika élharcosai legyenek. Az innováció és a modern technika alkalmazása mindig is a védjegye volt mindennek, ami japán.  Ugyanúgy védjegye, ahogy a Toyotának a megbízhatóság és a kifogástalan autók gyártása. Éppen ezért nehezményezem, hogy más autógyártókkal ellentétben az Apple CarPlay és az Android Auto nem támogatott az autóban. Elfogadom azt, hogy a gyári GPS remek profitot hozó extra és ettől a bevételi forrástól nehéz megválni, de a Toyotának is el kell fogadnia azt, hogy 2019-ben ez a funkció alapkövetelmény, ha valaki új autót vásárol. Az elérhetőség minden egyéb feltétele adott, USB kimenet található a műszerfalon, a könyöklőben, a központi TFT jó felbontású, érintőképernyős felülettel rendelkezik. Éppen ezért azt hiszem, hogy csak a szándék marad el ez esetben.

A fenti apróságon kívül a Toyota egy valóban remekbe szabott kocsi. Rendelkezik a tradicionális Corolla értékekkel és ezeket egészíti ki egy merész, fiatalos, egyedi formavilággal kívül és belül. Igazán szerethető, és remek vezetési élményt nyújt. Tágas utastere, csomagtartója és a tökéletes összeszerelés által pedig biztosan egy kategóriával feljebb emeli a kocsit. A tesztelt modell 6,5 milliós vételára pedig kimondhatóan remek ár/érték arányt ad az autónak.

Többet nyújt a vártnál - Mobility -  - auto, corolla, teszt, toyota,

Többet nyújt a vártnál - Mobility -  - auto, corolla, teszt, toyota,
Többet nyújt a vártnál - Mobility -  - auto, corolla, teszt, toyota,
Többet nyújt a vártnál - Mobility -  - auto, corolla, teszt, toyota,

  • auto corolla teszt toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Tetszik
13
  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel
    • Autó & Motor
    Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser
    • Autó & Motor
    10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon
    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?
    • Keresd a nőt!
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem - Stylenews, divat, életmód, stílus
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem
    • Stylenews
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?
    • Keresd a nőt!
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak
    Nők, a kombinálás mesterei
    Öreg lelkek felnőtté válása
    10 különleges forró csoki
    5 dolog, amit senki sem mond el, mielőtt elkezdesz jógázni
    A tökéletes téli édesség: gőzgombóc recept

    Kapcsolódó cikkek

    Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

    Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

    Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

    Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

    10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon

    10 autó, amik fontos szerepet töltöttek be a mozivásznon

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU