Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Rendezvények - Tudományos csapatépítéssel zárják az évet a vállalatok

Tudományos csapatépítéssel zárják az évet a vállalatok

Rendezvények
Mobility - Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Mobility
Rendezvények - Soha nem látott verseny a Leader of the Year díjakért – 2025 a rekorderősség éve volt

Soha nem látott verseny a Leader of the Year díjakért – 2025 a rekorderősség éve volt

Rendezvények
Stylenews - Virág Judit Galéria karácsonyi aukciója igazi művészeti szenzáció lesz

Virág Judit Galéria karácsonyi aukciója igazi művészeti szenzáció lesz

Stylenews
Divat & Stílus - Stílusiskola: így viselj télen fekete szoknyákat

Stílusiskola: így viselj télen fekete szoknyákat

Divat & Stílus
Hírek - 185 év időtlen stílus, modern elegancia, egyediség és tradíció W.KRUK – 1840 óta, örökké

185 év időtlen stílus, modern elegancia, egyediség és tradíció W.KRUK – 1840 óta, örökké

Hírek
Stylelife - Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Stylelife
Keresd a nőt! - Nők, a kombinálás mesterei

Nők, a kombinálás mesterei

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Keresd a nőt!
Rendezvények - Ünnepváró Forgatag a Hagyományok Házában

Ünnepváró Forgatag a Hagyományok Házában

Rendezvények
Keresd a nőt! - Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Keresd a nőt!
  1. STYLENEWS
  2. Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

  • 2025. május 21.
  • Komment

Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1 szabványos QR-kódokat a hagyományos vonalkódok helyett. Az új, kétdimenziós kódok több és részletesebb adatot hordoznak, kisebb helyet foglalnak el, és digitális adatbázisokhoz kapcsolhatók. A globális cél, hogy 2027 végére minden kasszarendszer olvasni tudja a QR-kódokat.

  Megosztás Küldés

Ötven év telt el azóta, hogy 1974-ben egy Wrigley’s rágógumi csomagolásáról először olvasták le a GS1 vonalkódot az Ohio állambeli Troy városában egy szupermarket kasszájánál. Azóta a fekete-fehér csíkos jelképek meghódították a világot: ma már napi tízmilliárd leolvasással segítik a gyorsabb, biztonságosabb kereskedelmet.

A vonalkód egy szabványos felépítésű jelkép, amely egy globálisan egyedi termékazonosítót (a korábban EAN-kódként ismert, napjainkban GTIN számként elnevezett) számsort hordoz magában. Egy nemzetközi nonprofit szervezet, a GS1 gondoskodik arról, hogy a globális termékazonosítási rendszerben valóban minden vállalkozás és annak minden terméke egyedi azonosítóval rendelkezhessen. A GS1 szervezetnek volt köszönhető, hogy az elmúlt 50 év során a vonalkódok a kiskereskedelem, az élelmiszeripar, a logisztika és számos más szektor nélkülözhetetlen technológiájává váltak, garantálva a hatékony ellátási láncokat és a termékek biztonságos útját a vásárlókhoz.

A világ változik, a kódok is változnak

A fogyasztók ma már nemcsak a pénztárnál várják el a gyors beolvasást, hanem azonnali, részletes információt is szeretnének a termékekről: például annak összetevőiről, származási helyéről, környezeti hatásairól. Ezzel párhuzamosan a márkatulajdonosok, kereskedők és szabályozó szervezetek is egyre magasabb igényeket támasztanak az adatok elérhetőségével szemben.

"A mai, egyre tudatosabb fogyasztók nemcsak vásárolni akarnak, hanem hozzájutni minden olyan információhoz a termékről, amelynek ismeretében meghozzák a vásárlási döntésüket. A termékekkel kapcsolatos transzparencia kulcsfontosságúvá vált, és ehhez új eszközök kellenek" – mondta a GS1 Magyarország üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója, Krázli Zoltán.

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat - STYLENEWS -  - digitális termékinformációk, GS1 QR-kód, okos csomagolás, QR-kód fejlődése,

Fotó/GS1 Magyarország


A jövő kódja: a GS1 szabványos QR-kód

A vonalkód születésének 50. évfordulóján a világ vezető márkái, kereskedői és e-kereskedelmi piacterei egyértelműen az új generációs QR-kódok mellett tették le a voksukat. Az új, kétdimenziós (2D) kódok – melyek immár nem fekete-fehér csíkokból, hanem kis négyzetekből épülnek fel – számos előnyt kínálnak: kisebb helyet foglalnak el a csomagoláson, több és részletesebb adatot képesek tárolni, kapcsolódnak a különböző digitális információs adatbázisokhoz, és ugyanazon kód képes kiszolgálni a fogyasztók és az üzleti partnerek igényeit is.

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat - STYLENEWS -  - digitális termékinformációk, GS1 QR-kód, okos csomagolás, QR-kód fejlődése,

Fotó/GS1 Magyarország



"Nem véletlen, hogy az olyan e-kereskedelmi piactér, mint az Alibaba, kiskereskedők, mint a Carrefour és a Lidl, valamint márkatulajdonosok, mint a Procter & Gamble, a L’Oreal vagy a Mondelez felismerték, hogy elérkezett a változás ideje a termékazonosításban. A QR-kódok képesek új szintre emelni a fogyasztói élményt, hiszen nemcsak az árut azonosítják, hanem egy teljes történetet mesélnek el a termékről" – emelte ki Krázli Zoltán. „A globális iparági szereplők 2027 végére azt szeretnék elérni, hogy a kasszáknál minden rendszer képes legyen a kétdimenziós kódok beolvasására. Bár a dátum még távolinak tűnik, a felkészülést most kell elkezdeni” – tette hozzá a szakértő.

A szakmai szervezetek szerint a kiskereskedelmi szereplőknek célszerű stratégiát kidolgozniuk a technológia fokozatos bevezetésére, valamint felmérniük kasszarendszereik és informatikai eszközeik alkalmasságát. A gyártóknak és márkatulajdonosoknak javasolt a logisztikai és marketing részlegeik összehangolt munkája annak érdekében, hogy a kódok tartalmilag is megfeleljenek a teljes ellátási lánc és a fogyasztók elvárásainak.

A felkészülést iparági szervezetek, köztük a GS1 Magyarország szakmai támogatása is segíti. Krázli Zoltán, a GS1 Magyarország üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója szerint a korán lépő vállalkozások versenyelőnyhöz juthatnak: „A kétdimenziós kódok nemcsak információt adnak, hanem lehetőséget is kínálnak a márka és a fogyasztók közötti kapcsolat elmélyítésére.”

A csomagolás helyett a kijelzőn jelenik meg minden termékinformáció

Bár a kétdimenziós (2D) kódok technológiája már a 80-as évektől ismert, eddig nem állt rendelkezésre az olvasásukhoz szükséges széles körben elterjedt technológia, melynek segítségével a bevezetésük gazdaságos lett volna a mindennapi fogyasztási cikkeken. Az okostelefonok és az új generációs kasszaszkennerek megjelenésével azonban ez az akadály is elhárult.

A QR-kódok immár képesek információt adni például a termék lejárati idejéről, származási helyéről, tápérték- és allergéntulajdonságairól, karbonlábnyomáról, a márka fenntarthatósági törekvéseiről, valamint felhasználási tippekről, receptekről vagy akár marketing célú videókról is. Az új generációs, GS1 szabványos adatokat hordozó QR-kódok nemcsak több információt kínálnak, de szorosabb kapcsolatot is építenek a márkák és a vásárlók között. Az okostelefon kamerájával történő gyors beolvasás után elérhetővé válik minden, gyártó vagy kereskedő által megosztásra szánt adat a termékről anélkül, hogy mindazt a csomagolásra kellene zsúfolni.

Az üzleti versenyelőny kulcsa

„Az okostelefonokon keresztül könnyen elérhető tájékoztatók új lehetőségeket nyitnak a fogyasztók, gyártók és kiskereskedők számára egyaránt: biztosítanak minden szükséges és elvárt információt a fogyasztók számára, javítva a nyomon követhetőséget, és növelve a hatékonyságot az ellátási láncban, miközben lehetővé teszik a pénztárnál történő beolvasást is” – mutatott rá Krázli Zoltán.

  • digitális termékinformációk GS1 QR-kód okos csomagolás QR-kód fejlődése

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat
    • Stylenews
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?
    • Keresd a nőt!
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem - Stylenews, divat, életmód, stílus
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem
    • Stylenews
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?
    • Keresd a nőt!
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak
    Naivitásom, nem a gyengeségem jele
    Nők, a kombinálás mesterei
    A tökéletes téli édesség: gőzgombóc recept
    Stílusiskola: Téli outfitek sportcipővel
    8 karácsonyi dekorációs ötlet, melyet könnyedén elkészíthetsz

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU