Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Stylenews - Mindent a Mikulásról

Mindent a Mikulásról

Stylenews
Keresd a nőt! - Én nem akarom eladni magam

Én nem akarom eladni magam

Keresd a nőt!
Mobility - Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Mobility
Gasztronómia - 10 különleges forró csoki

10 különleges forró csoki

Gasztronómia
Divat & Stílus - Stílusiskola: így viselj fekete miniszoknyákat

Stílusiskola: így viselj fekete miniszoknyákat

Divat & Stílus
Keresd a nőt! - Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak

Keresd a nőt!
Stylelife - Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Stylelife
Keresd a nőt! - Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Keresd a nőt!
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le

  • 2020. október 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Toyota a világ legnagyobb autógyára (néha a második) és ugyan rendelkezik kisebb almárkákkal, de abban mindenképpen egyedülálló, hogy zömmel egyetlen brand alatt értékesíti a járműveit. Lehet ezért, lehet más oka van, de biztosan jó fülük van a vásárlói igények feltérképezésére.

  Megosztás Küldés

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Azt gondolom, hogy más oka nem lehet annak, hogy a fenti vízióra vezessem vissza a Proace City Van megjelenését. Azt képzelem, hogy a Toyotánál meghallották, megértették, ráéreztek, hogy rengeteg ember jön ki a Peugeot szalonból, számos ember gondolja meg magát a Citroen kereskedés bejáratánál és ki tudja hányan hátrálnak ki fejcsóválva egy Opel márkakereskedésből mondván, hogy jó-jó ez a Expert, Jumpy vagy Vivaro, a méret a design, megfelelne minden igénynek, de hát a márka nem az igazi. Ennek a sok-sok válogatós embernek ad most kiváló alternatívát a Toyota Proace City.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Ha bármiféle cinikus élt érezne bárki a fent leírtakban, akkor 2 fontos dolgot muszáj az elején leszögeznem. Az első, hogy kifejezetten, sőt nagyon jónak tartom ezt az autót. Citroen változatában volt szerencsém korábban sokat vezetni, így nem csak pár napos, hanem hosszútávú tapasztalataim is vannak a kocsibal, de erről valamivel részletesebben később.
A másik pont pedig, hogy inkább az értetlenség, ami megszólalt bennem. Abban ugyanis van számomra értelmezhető logika, hogy például a Suzuki, a RAV-4 alapjára kihoz egy új kocsit és saját brand néven értékesíti, természetesen saját erőforrással, opciókkal stb. De az lassabban érik meg bennem, hogy a Toyota a saját szemszögéből kisméretű BMW-től veszik át az előző szériás Z4-et és ezzel támasztja fel a Suprát, vagy egy szűk piaci rést a PSA konszern egyik modelljével tömnek ki. Azt feltételezem ugyanis, hogy ha kellőképpen nagy valaki, vagy éppen a legnagyobb, akkor van fejlesztésre költség. Ha pedig nincs, annak csak az lehet az oka, hogy nem megtérülő a beruházás. Hiszen nyilvánvaló módon forráshiányról nem lehet beszélni a Toyota esetében. De akkor most ennyire kell a piac minden tized százaléka? Hát a válasz az, hogy ennyire.
Pedig túl nagy nem lehet ez a piac, ha már a szintén modellazonos Fiat Scudo sem kapható a világ ezen szeletében.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Nézzük tehát a jó oldalát, végre az azonos alapon nyugvó modellt újra négy márka értékesíti és nem csak három.

Az együttműködés persze egyáltalán nem újkeletű a két nagy konszern között. Hogy csak a legközelebbi példát említsem, a Toyota Aygo és a Peugeot 108, Citroen C1 is közös alapokon nyugszik. A végeredmény másfelöl egyáltalán nem bántó. A Toyota alulról építkezik és a pick-up szegmenst követően a kisebb méretosztályba lépett be. Először a Proace-szel és most pedig az eggyel kisebb méretű Proace City-vel.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Ahogyan az lenni szokott, a raktér méretétől, az ülések számának variálhatóságáig számos lehetőséget kínál a kistehergépkocsik világa. Az elmúlt napokban a „belépő méretű” és egyébként a nagyon okos smart-cargo nélküli változatot teszteltük, amelyet egy 1,5 literes dízel hajtott 130 lóerővel. Ehhez pedig egy manuális váltó kapcsolódott.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Azt hozzá kell tenni, és ezen a ponton vagyok optimista a Toyota hazai sikerében, hogy rendkívül versenyképes áron és nagyon jó erőforrásokat csatlakoztatott a City Van-hez. Az általunk tesztelt jármű nettó 4,7M forintba került. Nem mondom, hogy ne lehetne fokozni a belépő szintű modellnél az élményt, de a legfontosabb extrák közül csak pár volt, ami nekem hiányzott. Azzal kezdeném, hogy klímával, tempomattal, elektromos ablakokkal és Bluetooth-os kihangosítóval is rendelkezik az alapmodell. Továbbá van benne menetstabilizáló, ABS, légzsákok és fékerő elosztó is.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

A Proace City kifejezetten kényelmesen, már-már személyautós módon vezethető. Hosszabb 3-400 kilométernél nagyobb távolság esetén is úgy száll ki az autóból a sofőrje, mintha fél órával ezelőtt kezdte volna az utat. Jó az üléspozíció, megfelelő a kilátás, a váltó is határozottan jól működik. Rövidek a váltóutak, precíz az egész szerkezet. A gyorsulás pedig egy átlagos személyautóéval megegyező.
Tárolórekesz van bőségesen a Toyotában, egyáltalán nincs belőle hiány. Kicsit mondjuk vicces a műszerfal közepére megformázott pohártartó mérete, hiszen ebbe kizárólag energiaitalos méretű fémdoboz illeszthető, de lehet ez is azt sugallja, hogy csak az álmosság, ami megállítja a haladást.
Az alapfelszereltség esetében én két fontos dolgot hiányoltam.
Az egyik a tolatóradar. Ugyanis elszoktam attól, hogy semmiféle visszajelzés nincs, ha tolatok, kizárólag a két szélső tükörre kell/lehet hagyatkozni. Biztonsági szempontból sem lenne rossz ez már a belépő modellbe.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

A másik dolog, amit cserélnék, az a rádió. Nem vagyok túlságosan igényes a zenére a kocsiban, de ez borzasztóan gyenge volt. Az alapfelszereltség pár soros LCD kijelzője és annak kezelése szintén túl van komplikálva, de nem Toyotában ülnénk, ha ezt nem kellene megjegyezni. Függetlenül ettől, USB-n keresztül a telefonunkkal összeköthető és így a zenénket, ha éppen nem tudjuk jobban megoldani, ezen keresztül is hallgathatjuk.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Az imént említett LCD kijelző jó pontja viszont az, hogy bal oldali sávjában ad tájékoztatást a VAN fogyasztásáról. Ez pedig meglepően alacsony érték. 5,9-6,0 közötti átlagfogyasztást mértünk az autóval vegyes használat mellett. Figyelembe véve, hogy egyáltalán nem koncentráltunk arra, hogy negatív rekordot érjünk el, kifejezetten jónak tartom ezt az eredményt.

A Proace City raktere nagyon jól pakolható, 3,3m3. Hátul kétszárnyú ajtó, jobb oldalán pedig tolóajtó található. Ugyan a mi autónkban nem volt benne a smart-cargo rendszer, amit említettem, de ezzel a változattal további 0,4m3 nyerhető oly módon, hogy a jobb-egy ülés felhajtásával további csomagok pakolhatóak a vezető mellé, vagy akár egy kis ajtó segítségével egészen hosszú tárgyak (például létra) szállítására is van lehetőség.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

Örömteli tehát, hogy a Toyota megjelent hazánkban ebben a szegmensben és bízom abban, hogy amennyiben sikeres lesz, igazibb Toyota arculata is lesz ezeknek a járműveknek.

A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - STYLENEWS - Mobility - poroace city van teszt, proace city 2020, proace city van, toyota haszonjármű teszt, toyota proace city van,

  • poroace city van teszt proace city 2020 proace city van toyota haszonjármű teszt toyota proace city van

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A piac szava – Toyota Proace City Van Active 1,5D 130Le
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?
    • Keresd a nőt!
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem - Stylenews, divat, életmód, stílus
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem
    • Stylenews
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?
    • Keresd a nőt!
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak
    Nők, a kombinálás mesterei
    Öreg lelkek felnőtté válása
    10 különleges forró csoki
    5 dolog, amit senki sem mond el, mielőtt elkezdesz jógázni
    A tökéletes téli édesség: gőzgombóc recept

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU