Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Rendezvények - Tudományos csapatépítéssel zárják az évet a vállalatok

Tudományos csapatépítéssel zárják az évet a vállalatok

Rendezvények
Mobility - Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Mobility
Rendezvények - Soha nem látott verseny a Leader of the Year díjakért – 2025 a rekorderősség éve volt

Soha nem látott verseny a Leader of the Year díjakért – 2025 a rekorderősség éve volt

Rendezvények
Stylenews - Virág Judit Galéria karácsonyi aukciója igazi művészeti szenzáció lesz

Virág Judit Galéria karácsonyi aukciója igazi művészeti szenzáció lesz

Stylenews
Divat & Stílus - Stílusiskola: így viselj télen fekete szoknyákat

Stílusiskola: így viselj télen fekete szoknyákat

Divat & Stílus
Hírek - 185 év időtlen stílus, modern elegancia, egyediség és tradíció W.KRUK – 1840 óta, örökké

185 év időtlen stílus, modern elegancia, egyediség és tradíció W.KRUK – 1840 óta, örökké

Hírek
Stylelife - Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Táplálkozási problémák és hiányállapotok kutyáknál – amikor a bőr és a szőr jelez először

Stylelife
Keresd a nőt! - Nők, a kombinálás mesterei

Nők, a kombinálás mesterei

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Mozaikcsalád – 'A mostoha'

Keresd a nőt!
Rendezvények - Ünnepváró Forgatag a Hagyományok Házában

Ünnepváró Forgatag a Hagyományok Házában

Rendezvények
Keresd a nőt! - Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy neked mi a jó

Keresd a nőt!
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure

  • 2024. szeptember 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyobb teljesítménnyel, egy teljesen új arculattal és sokkal nagyobb off-road fókusszal jelent meg a BMW F 900-as szériájának Adventure változata. A túraendurók kora tehát még messze nem ért véget, sőt, új méretosztály, új lehetőség nyílt meg ezzel a modellel.

  Megosztás Küldés

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - STYLENEWS - Mobility - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A BMW nagyobb teljesítményt kevesebb össztömeggel egyesítve jelentette meg a vadonatúj F 900 GSA-t, amely szinte alig hasonlítható össze elődjével, a 850 GS Adventure-rel. Az viszont egészen bizonyos, hogy a robosztus megjelenést és a széles, immár a súlycsökkentés miatt műanyagból készült tankkal elérhető F 900 GSA életérzést komoly felár többletért méri a BMW. Ez számokban nagyjából azt jelenti, hogy a Dynamic Pro csomaggal együtt 7,1 milliót kell érte fizetni, amely a valamivel 6 millió alatt kapható F 900 GS-hez képest egészen jelentős felár. Utóbbi motorról szóló írásunk itt olvasható, ha valaki ahhoz a típushoz is kedvet kapott. Érdekes dolog ez, hogy 2024-ben, illetve az elmúlt években tömegek fizetnek milliókat azért, hogy karcsúbbak legyenek, de ha motorról van szó, akkor ez pont fordítva történik. Ez utóbbit azért tartom fontosnak kiemelni, mert meggyőződésem, hogy az eladási számok aránya nem tükrözi hűen azt, hogy hányan szeretnének valóban az Alpokban, Kárpátokban napokat motoros túrával, adott esetben off-roadozással eltölteni. A GSA menőbb és ezzel párhuzamosan drágább is. Így a hasznossága inkább ezen a ponton érhető nyomon és nem a képességeinél, amellyel egyébiránt nincsen probléma. A GSA, itt persze a nagytestvérre gondolok, a motorok Mercedes G osztálya. A legjobb egészen biztosan a maga nemében, de sokkal inkább a státuszt is meghatározza. Már amennyiben egy motoros bármilyen formában státusz szereplőnek tekinthető.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - STYLENEWS - Mobility - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

Az F 900 GSA éppen ezért és itt határozottan nem a motorozási képeségekre gondolok, egy egészen furcsa helyzetben van. 7,1 millió forintért a legmenőbb lehetek a középosztályban, vagy vegyünk egy 1300 GS-t 7,7-es belépő áron, amit persze ha felöltöztetünk közel 10 lesz belőle. Avagy merjünk nagyot (és szerintem csúnyát) álmodni és válasszuk a koronázatlan királyt, az 1300 GSA-t 8,75-ért – tehát pont annyi többletért, amennyi a F 900 GS és GSA között van és a képletesen Mercedes G 63 AMG presztízzsel rendelkező motort hajtsuk, extrákkal megtolva úgy 10,5-ért.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - STYLENEWS - Mobility - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A dilemma és persze a leírtak alapján az árkülönbség tetemes lehet, de azért jegyezzük itt meg, hogy ezért kezdtem ebbe az elmélkedésbe, mivel 7 millió forint nagyon sok pénz egy - és most gonosz leszek – kéthengeres motorért. Persze tudom, tudom és ez így van, a BMW ebben a technikában a legeslegjobb, hosszú évek óta fejlesztik ezt a meghajtást és valóban a csúcs. 105 lóerő, vízhűtés, 93Nm nyomaték és azon kívül, hogy elképesztő jól megy, még nem is fogyaszt semmit. Úgy lehet vele 4-4,5 literes fogyasztással közlekedni, hogy oda sem figyelünk rá. Biztos simán lehet 4 alá tolni, ha valaki annyira elvetemült, hogy motorozás közben arra figyel, hogy alacsony átlagfogyasztást érjen el. Szerintem ez majdnem üres halmaz, de azért nem zárok ki semmit, amióta emberek milliói bizonygatják, hogy autópályán az elektromos autó jobb, mint egy benzines vagy dízel. Én pedig liberális vagyok ebből a szempontból és elfogadom, hogy a Tesla Y menő autó (csak szerintem nem az). Visszatérve tehát az eredeti témára, a BMW F 900 GSA kicsit megrekedt nálam abban a szerepben, kérdésben, hogy vajon mikor és kinek jó?

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - STYLENEWS - Mobility - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A Dynamic csomag sokat segít abban, hogy már hideg motor esetében is, ha éppen úgy tartja kedvünk, jobban húzhatjuk a gázkart és kevéssé hallunk, érzünk kellemetlen felhangokat. Az viszont egyértelmű, hogy az alacsonyabbra helyezett lábtartók és a megemelt kormányrúd azt a célt szolgálja, hogy off-road terepen könnyebben ki tudjunk állni a nyeregből. Ezt talán egyedül a kicsit széles tank akadályozza, de ebből a szempontból nem csak az F 900 GSA-t érheti kritika. A nagyobb mennyiségű üzemanyagot valahová el kell helyezni.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - STYLENEWS - Mobility - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A gázreakció szinte agresszívnek mondható a teljesen új fejlesztésű blokknak köszönhetően. Éppen ezért ez odafigyelést követel, amely kezdők számára problémát jelenthet. Az alváz és a teljes felfüggesztés, megkockáztatom a kijelentést, tökéletes. Ha letérünk az aszfaltról, szinte észre sem vesszük a különbséget, persze figyelembe véve, hogy a motoros tudásunk megfelelő.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - STYLENEWS - Mobility - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

Összeségében elmondható, hogy az új, 2024-es BMW F 900 GS Adventure-nek alig van közös vonása elődjével és inkább a terepvezetésre összpontosít, miközben továbbra is nagyszerű országúti motorkerékpár. A teljesítmény teljes élvezetéhez azonban az Enduro Pro és a Dynamic csomagokat meg megrendelni, hogy kompenzálják a versenytársakhoz képesti többletsúlyát. Az F 900 GSA aszfaltos utazáshoz is kiválóan használható, mivel csomagrendszerek és kényelemnövelő tartozékok is rendelkezésre állnak. Kíváncsian várom, hogy merre tart majd a BMW a motorsport-rajongó új nagyfőnök, Markus Flasch vezetésével, esetleg visszatér-e a terepversenyhez? Mindenesetre az új F 900 GS Adventure érdekes versenyző lenne Afrikában a kéthengeres osztályban.  

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - STYLENEWS - Mobility - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

  • BMW F900 GS Adventure teszt F900gsa F900GSA teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Milyen csillagjegyű társ illik hozzád?
    • Keresd a nőt!
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem - Stylenews, divat, életmód, stílus
    10 film, ami után elhiszed, hogy létezik az az egy, igaz szerelem
    • Stylenews
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig tényleg nem számít komolynak egy kapcsolat, amíg nincs közös életterület?
    • Keresd a nőt!
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    Ezeket a dolgokat szeretnénk megkapni tőletek, Férfiak
    Naivitásom, nem a gyengeségem jele
    Nők, a kombinálás mesterei
    A tökéletes téli édesség: gőzgombóc recept
    Stílusiskola: Téli outfitek sportcipővel
    8 karácsonyi dekorációs ötlet, melyet könnyedén elkészíthetsz

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU