Kulcsszó keresés /


Az igazság a tejről

  • 2014. április 25.

Az elmúlt negyven évben a tejipar milliárdokat költött reklámkampányokra, hogy rávegyék az embereket termékeik fogyasztására. Nagyban befolyásolták az oktatási intézményeket, nyugdíjas otthonokat, kórházakat, rendelőket, a médián keresztül pedig olyan információkat juttattak a köztudatba, melyek egyre csak népszerűsítették és szinte szükségszerűnek állították be termékeik fogyasztását.

olvass tovább

A nevelési igény mindig sajátos!

  • 2014. április 15.

Nem ritkán keverednek fogalmak, és merülnek fel olyan szavak, amiket mi, szülők nem is használunk, nem is hallanánk soha, ha szakemberhez nem kéne fordulni gyermekünkkel kapcsolatban. Ilyen például a sajátos nevelési igény, népszerű rövidítéseként: SNI. Hosszú évek teltek el a közoktatásban, mire a közvélemény megszokta ennek a meghatározásnak a használatát, köszönhetően annak, hogy az „SNI-s” gyermek különböző kedvezményekkel veheti igénybe az oktatás szolgáltatásait. Ingyenes tankönyvek, kötelezően előírt fejlesztés, olcsóbb ebéd, emelt családi pótlék.

olvass tovább

Az alternatív oktatás szerepe

  • 2014. február 13.

A hétvégén indult a Veszprémi Waldorf Egyesület szervezésében egy nagyon jó programsorozat, a "Fenntartható élet (egyén-közösség-környezet)". Az első előadást Dr.Vekerdy Tamás gyermekpszichológus tartotta az Alternatív oktatás szerepe a jövő alakításában címmel. Petrával volt szerencsénk részt venni ezen a remek előadáson, ahol nemcsak nagyon jó dolgokat hallottunk, de mint kisgyerekes anyuka, lassan nálunk is aktuális lesz ez a kérdés, hogy milyen irányba tovább, ha óvódás korba kerül a gyermek.

olvass tovább

Ovi mumus - avagy beszoktatás szülői szemmel

  • 2013. május 25.

Ha a bölcsődébe, óvodába való beszoktatásról hallunk, az esetek többségében a felmerülő problémák a gyermekkel kapcsolatosak. Az az érzés, hogy egy anyának mennyire nehéz elengednie kisgyermekét, mintha eltörpülne. Sokan azt hiszik, erről nem is szabad beszélni, holott nincs rajta semmi szégyellnivaló!

olvass tovább

Használd az agyadat másképpen, és megtalálod a megoldást!

  • 2012. május 15.

A kreativitás nem újszerű találmány. De Bono egészen rendkívüli módon közelít, ugyanis a hagyományos oktatást az ő világában felváltja a kreativitásba vetett hit, valamint az a gondolat, illetve megállapítás, amely az agyat önszerveződő rendszernek tekinti, így egészen új formákat hoz a megszokott sémák helyére.

olvass tovább

A fejlődés arról szól, hogy rendre magunk mögött hagyjuk a kialakított korlátainkat. - Interjú Kaszás Györggyel

  • 2012. február 19.

Kaszás György Gondolkodjunk, mert vagyunk! című könyvének rövid ismertetőjével már találkozhatott a kedves olvasó, azonban a mű újabb és újabb kérdéseket vet fel. Az alkotó készségesen állt rendelkezésünkre, válaszai útmutatóul szolgálhatnak egyre érthetetlenebb, és kuszább világunkban. Az oktatás mikéntjéről írt gondolatisága pedig olyan tanulság, amelyet semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagyni.

olvass tovább

Divat- és stílustervező szak

  • 2009. július 28.

A Budapesti Divatiskola érettségivel és rajzkészséggel rendelkezőknek hároméves, iskolarendszerű esti képzést indít az idén25 éves iskola. A Divat- és stílustervező szakon a legjobb tanároktól tanulhatsz.

olvass tovább

Francia oktatási modell, magyar kreativitás

  • 2009. június 05.

A Divat Fővárosának egyik élvonalbeli iskolája Párizs, London, Amerika és Ázsia után három éve már nálunk is elérhető.  A Modart Művészeti és Divatiskolában francia szemléletmód, francia tananyag szerint tanulnak és francia szakképesítést, illetve diplomát szereznek a diákok.

olvass tovább

Toni & Guy

  • 2009. január 26.

Toni és Guy Mascolo a hatvanas évek elején nyitotta meg első fodrászüzletét, de a cég mára az egyik legmeghatározóbb divat és a fodrászat oktatása terén is.

olvass tovább

Nagyon kevés a diplomás Magyarországon

  • 2008. február 28.

A magyar diplomások aránya messze elmarad az OECD országok átlagától - derül ki az OECD Oktatási Körkép 2007 című jelentéséből. Ez egyben cáfolja is azt a mostanában igen elterjedt vélekedést, miszerint a hazai felsőoktatásban túlképzés folyna.

olvass tovább