Magyar bordesign a külföldi sajtóban
Talán a legjobb marketing a hazai bornak, ha megjelenésben fel tud zárkózni oda, ahol a kommunikációs eszközöket jobba használó, de nem biztosan jobb minőségű, külföldi borok elhelyezkednek.
Olvasónk szúrta ki a The Dieline oldalán Forrai Ferenc boroscímkéit, amelyeket a Horváth Borház számára készített. Ezúton is gratulálunk a tervezőnek és egyben a megrenelőnek is, hiszen a Horváth Borház weboldala is követi a címkék terén meghúzott színvonalat.
Forrai arc poeticája:
„...a betű olyan számomra, mint a bor, mennél többet kóstolok, annál jobban érzem az ízeket, elmerülök az engem érő impulzusokban, magával ragad. Biztat és hívogat, hogy kutassam, fedezzem fel a titkát, figyeljek rá, mert több mint forma...”
"Ott van előttünk egy palack jó bor, a borszerető ember kinyitja a flaskát, majd megkóstolja. E művelet szebb elnevezése: az ízlelés. Vagyis: íz-lelés; hiszen a kóstolással – a föld, a zöld, a napfény, az eső, a szél – a mindenség ízét, a bor bukéját leljük meg. A ember ízlelés közben óhatatlanul rátekint a flaskán lévő címkére is. Egy kicsit úgy nézi a palackon lévő kapszulát, a föliratot, a betűk formáját, a címke színeit, mintha egy könyvnek a borítójával ismerkedne.
Azt mutatja meg, hogy a vonal – amelyből betű, aztán pedig szó lesz – miként hullámzik, milyen formában, rendben terül szét, „ölt testet” a papíron; a bor esetében a címkén. A borosüveg egy domború tükör, amelyben a bor és a borász, az egész éves munka és annak eredménye látható. Azt vallom, hogy a jól átgondolt, igényesen és szépen megtervezett boroscímkék a palackok tartalmának hű kifejezője, amely nem csupán a választáshoz szükséges információkat nyújtja át a fogyasztónak, hanem gyönyörködtet is, emlékeztetvén, hogy a bor minden évben egyedi, megismételhetetlen alkotás.
Végezetül álljon itt még egy idézet, méghozzá Pierre Didot l' Aine-től: az az igaz és szép, ami egyszerű a maga tökéletességében."
Forrás: Designpumpa Blog
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez