Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Otthon & Design - Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Otthon & Design
Keresd a nőt! - Közös ügyünk az állatvédelem – portréinterjú  Dr. Vetter Szilviával

Közös ügyünk az állatvédelem – portréinterjú Dr. Vetter Szilviával

Keresd a nőt!
Stylelife - Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Stylelife
Divat & Stílus - Stílusiskola: karácsonyi outfitek fehérrel

Stílusiskola: karácsonyi outfitek fehérrel

Divat & Stílus
Stylelife - Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről

Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről

Stylelife
Keresd a nőt! - Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Keresd a nőt!
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

Stylelife
Mobility - Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Mobility
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Stylelife - A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

Stylelife
Keresd a nőt! - Minden rosszban, van valami jó

Minden rosszban, van valami jó

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Gasztronómia - 10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

Gasztronómia
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115

  • 2023. szeptember 09.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Kicsit megtévesztő módon, két egymástól teljesen különböző Mazda 2 típust találunk a márka honlapján. Az egyik a 2022-ben megjelent Toyota Yarisból származó, lényegében átlogózott változat, a másik pedig a 2023-ban érkezett harmadik generációs Mazda 2 második modellfrissítése. Ez utóbbi járt nálunk, abból is a legmagasabb felszereltségű és sportosra hangolt változat, a Homura Aka.

  Tetszik
1
  Megosztás Küldés

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

Akinek sikerült elsőre átlátnia a különböző modellfrissítések, kivitelek által teremtett káosz szerű kínálatot, annak már egyáltalán nem lesz gondja azzal, hogy az egyes felszereltségi szintekhez kapható teljesítményszinteket is megértse. A Mazda 2 egyetlen erőforrással érkezik, amely egy 1,5 literes szívó benzinmotor. Teljesítmény szempontjából viszont három különböző lehetőséget is kínálnak. Az alap változat 75 lóerős, ezenkívül van egy 90 lóerős változat. A ranglista csúcsán pedig a 115 lóerős, mild-hybrid rendszerű erőforrás áll. Arra viszont ügyelni kell, hogy nem minden teljesítmény kapható mindegyik felszereltségi szinthez, amelyből összesen 5 különböző van. A belépő szint esetében, amely 6,9 millió forintról indul, csak a leggyengébb motort kaphatjuk, a csúcson pedig az általunk is tesztelt Homura AKA áll 115 lóerővel és 9,1 milliós listaárral. Ez az erőforrás kizárólag manuális váltóval érhető el, míg a 90 lóerős változathoz automata is rendelhető. Ez utóbbi, tehát a 90 lóerős automata változat a legmagasabb felszereltség esetében 9,7 millió forintért vihető haza.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A fenti pár sor után nehezen lesz védhető, hogy a szívemhez közel álló Mazda egyik fő erőssége a letisztultság. El kell fogadnunk, hogy ennek a duplikációnak egyetlen oka van. Ez kényszeríti rá a Mazdát, hogy a drágább Yaris féle Mazda 2 is elérhető legyen. Ez pedig a károsanyag kibocsájtási normák adta keretrendszer, hiszen a Toyota változat full hybrid motorja csak 90g CO2 kibocsájtással rendelkezik, illetve rendkívül alacsony fogyasztási értékekkel.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

Ezzel szemben a most nálunk járt Mazda 2 113g CO2-t bocsájt ki száz kilométer alatt, illetve a fogyasztása is valamivel magasabb. Ettől függetlenül, figyelembe véve még azt is, hogy a méretei miatt kell néhány kompromisszumot kötnünk, sokkal inkább ez a változat áll közelebb hozzám. Főként a minőségérzet, kiváló vezethetőség, forma és remek műszaki tartalom miatt (és persze azért is, mert ha Toyotát akarok venni, akkor nem a Mazda szalonba megyek). Lássuk, mik is ezek:   
Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A tesztelt Mazda 2 formai szempontból teljesen beleillik a Mazda által megteremtett KODO irányelvbe, amelyet a japán gyártó a mozgás lelke elnevezéssel illet. A letisztult, végtelenül funkcionális tervezés a kis Mazdában is éppúgy megjelenik, mint a többi modell esetében. 4080mm-es hosszával, 1695mm szélességével és 1495 mm-es magasságával arányos, kiváló formájú autó. Számos színben kapható, de ez a bizonyos piros színárnyalat, a soul red crystal számomra egyértelműen a legszebb szín a Mazda palettáján, sőt én azt is állítanám, hogy a legszebb piros a Mazdánál van. A felszereltségi szintek nem csak a kínált extrákban módosítják az autót, hanem külső megjelenésében is. A Homura és Homura Aka esetében fekete méhsejtmintás a hűtőrács, illetve piros színű betét jelzi a márkalogótól jobbra, hogy erről a verzióról van szó. A tervezők egyfajta „geg”-et is belecsempésztek a tervezésbe, ugyanis ez a jelzés a hátsó lökhárító alján is megjelenik. Alacsonyabb felszereltség esetén fekete, vagy éppen sárga ez a csík. Illetve a hűtőrács megjelenése is egészen más.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

Természetesen más elemek is megváltoznak, ahogyan felfelé lépünk a szintek között. Nagyobb, 16” -es alufelnit kapunk az Aka szinten, a rádió antennája is megváltozik, a tetőre fekete borítás kerül, a hátsó ablakok sötétítést kapnak és természetesen a kipufogóvég is krómozott lesz.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,
Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A belső tér minősége kifejezetten jó a Mazda 2-ben. A műszerfal jó minőségű, gumírozott anyaggal van borítva, illetve a középen végigfutó hasított bőr betét is jól mutat. Nemcsak középre, hanem az ajtókra és a középkonzol láb felöli részére is odafigyeltek a tervezők. Általánosan jó a minőségérzet. A térérzetre ez ennyire nem egyértelmű. Az első két ülés kényelmével egyáltalán nincsen probléma, két felnőtt megfelelően fér el elől. Az ülések is nagyon kényelmesek, jól tartanak. A hátsó utasokra ennyi hely már sajnos nem maradt. 180 centiméteres magasságra beállított első ülések esetében a hátsó tér már rendkívül szűkös, amelyet tovább csökkent a viszonylag széles kardán alagút. Úgy gondolom, hogy gyerekek számára tökéletes a hátsó ülés, de 4 közepes vagy nagyobb magassággal megáldott felnőtt nem tud hosszú távon kényelmesen utazni az autóban. A csomagtér kialakítása sem feltétlenül a hosszú utazásokra lett optimalizálva. Alaphelyzetben 255 literes a tér, amely a hátsó ülések lehajtásával 887 literig bővíthető.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A vezetési élmény kiemelkedően jó a Mazda 2-ben. A hatsebességes váltó talán az egyik pont, amelyet ezek közül érdemes kiemelni. Nagyon jól kézre áll, megfelelően pontos, rövid úton járó váltószerkezetről van szó, amely jól passzol a 115 lóerős erőforráshoz. Nem versenyautó, de jól és dinamikusan mozog. Gyári adat szerint 9,1 másodperc alatt tudja a 100-as sprintet. Talán kicsit zajos, erősebb gyorsításkor, de a hangja egyáltalán nem zavaró. A futómű megfelelően feszes, nem is túl puha, nem is túl lágy. A kormány közvetlen, direkt és egyébként jó fogású.

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,

A Mazda 2-vel a teszthét alatt 5,4 – 5,5 literes átlagfogyasztással közlekedtünk, amely nagyobb odafigyeléssel akár lejjebb is küzdhető.
A Homura Aka felszereltségi szint kellő mennyiségű extrafelszereltséget kínál, amely még egy 720 ezer forintos DRAS elnevezésű extrával egészíthető ki, amely a 360 fokos kamerát, adaptív tempomatot, adaptív LED fényszórókat, táblafelismerő rendszert és a színes head-up displayt tartalmazza. Ezekkel együtt és egy 95 ezer forintos könyöklővel tényleg teljes a kínálat. Ezekkel viszont már jócskán 10 millió fölé emelkedik a kisautó ára. Ez pedig szívbe markoló. Sajnos azt kell mondjam, hogy a minőséget figyelembe véve el kell fogadni ezt az árszintet és azt, hogy 2023-ban az autók esetében a méret már nem lényeg, hiszen a gyártási költségek miatt nagyon kicsi a szórás egy kiskategóriás vagy éppen egy kompakt autó között. Ezt leszámítva a Mazda 2 egy jó vezetési élményt kínáló, remekül összerakott autó, amelyet jó érzéssel tudok ajánlani.     

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - STYLENEWS - Mobility - 2023 Mazda 2 teszt, Mazda 2, Mazda 2 Homura AKA teszt, Mazda 2 Homura G115 teszt,
      

  • 2023 Mazda 2 teszt Mazda 2 Mazda 2 Homura AKA teszt Mazda 2 Homura G115 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Tetszik
1
  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Egy igazi apának a családja az első - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy igazi apának a családja az első
    • Keresd a nőt!
    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod
    • Keresd a nőt!
    Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről
    • Stylelife
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál
    Tippek, hogyan ne agyalj
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra
    6 fajta meditációs gyakorlat
    Amire a nő harmincon túl valójában vágyik
    Top10: tippek a karácsonyi ajándékok stílusos becsomagolásához

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU