Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Keresd a nőt! - Mindent vagy semmit – avagy az ár, amit a bizalomért fizetsz

Mindent vagy semmit – avagy az ár, amit a bizalomért fizetsz

Keresd a nőt!
Stylelife - Amit nem akarsz látni… mégis irányít: a tudattalan minták ereje

Amit nem akarsz látni… mégis irányít: a tudattalan minták ereje

Stylelife
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Keresd a nőt!
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Gasztronómia - Rusztikusból ragyogó - Így lesznek a hétköznapi hozzávalókból ünnepi fogások

Rusztikusból ragyogó - Így lesznek a hétköznapi hozzávalókból ünnepi fogások

Gasztronómia
Stylenews - Új név, új hely, új célcsoport – PETHIK néven nyit új korszakot a fenntartható márka

Új név, új hely, új célcsoport – PETHIK néven nyit új korszakot a fenntartható márka

Stylenews
Divat & Stílus - Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra

Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra

Divat & Stílus
Stylenews - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Stylenews
Mobility - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Mobility
Rendezvények - Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

Rendezvények
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended...

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra

  • 2024. július 24.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem tudom azt mondani, hogy nem vagyok elfogult a Volvoval szemben. Éveken keresztül használtam egy S60 T5-öt és azt gondolom, hogy néhány apró hibája ellenére, a legjobb autó volt, amivel valaha közlekedtem. Ezt azért kell, hogy rögtön az elején megosszam, mert pontosan ebből következik, hogy magas a léc, amikor egy új Volvo kerül hozzám. Minden problémát, amely korábban nem volt tapasztalható az én Volvom esetében, dupla súllyal élek meg.

  Tetszik
49
  Megosztás Küldés

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

Kezdhetném azzal, hogy a Volvo ügyesen kaparintott ki egy szabad szemmel is látható szeletet a jelenleg futó 4 millió forintos, cégeknek szóló állami támogatási akcióból, mert ez tény. Tehát az EX30 egy népszerű autónak mondható. Ezen nem is csodálkozom, hiszen egyedi, különleges formája, amely rengeteg-rengeteg Volvo jegyet tartalmaz, akár vonzóvá is teheti. Sőt, 15,1 milliós induló árára még azt is tudom mondani, hogy elérhető. A tesztelt, legmagasabb felszereltségű Ultra is 20 millió alatt indul, egészen pontosan 19,93-ról, amely persze a mohasárga fényezéstől, amely 264 ezer forintba kerül, azonnal felugrik 20 fölé. Tovább tetézhetjük a költségeket, ha 19 helyett 20-as kerekeket választunk (ahogyan ez a tesztautón is volt), hiszen ezért is 266 ezer felárat kell fizetni. Egy két apróság és 21 milliónál tartunk, amely továbbra sem elképzelhetetlenül magas összeg. Szóval izgalmas külső forma a legnépszerűbb kategóriában (kompakt SUV) és egy relatív emészthető árazás. Ez pipa, de mégsem ezzel kezdem, mert van, ami bánt és ezen a teszt során többször mérgelődtem.

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

A Volvoban az szerethető igazán, azon kívül természetesen, hogy a biztonság mindenekelőtt áll a svéd márkánál, hogy markáns, jól körülírható és érzékelhető stílussal rendelkezett. A belső tér kialakítása, minősége egyszerre egyedi, minimalista, tehát mindenféle sallangtól mentes letisztult dizájn és közben megkérdőjelezhetetlenül prémium. Ez a két nagyon fontos tulajdonsága az, amitől én azt vallom a Volvoról, hogy a prémium szegmens része és igenis a német márkák (Mercedes, BMW, AUDI) mellett ott van a helye a sorban. Sajnos viszont azt kell, hogy mondjam, amit kívülről megkapunk az EX30-nál, az belül nem folytatódik.

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

Értem és tudom, hogy a Tesla nagyon népszerű és még jó is, tehát tarol az elektromos autók piacán. De azt is látni és tudni kell, hogy a Tesla nem prémium. Egy baromi jó marketing koncepcióval felturbózott „tech” autó. Olyan messze van a prémiumtól, mint Makó Jeruzsálemtől. Ez nem negatív kritika, ez tény. Mint ahogyan az is, hogy egészen biztosan a Tesla rendelkezik az egyik legjobb infotainement rendszerrel (ha ki lehetne tükrözni a telefonunkat mindenféle plusz kütyü nélkül, azt is mondanám, hogy a legjobbal). Jogos lehet a kérdés, hogy miért írom le mindezt egy Volvo teszt elején. A válasz az, hogy azért, mert ha nem lenne a korányon a Volvo logó és nem lenne belevarrva a jobb első ülés oldalába a kis svéd zászló, amely minden Volvo esetében szokás, akkor hihetnénk azt, hogy megjelent a Tesla 2 SUV változata. Mert nem ezektől az egyébként cukinak mondható jelektől, mint a kis svéd zászlócska válik Volvová egy Volvo.

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

És ez úton kérek elnézést a Teslától, mert a Tesla 2-ben, ahogyan írtam az autóipar jelenleg futó infotainement rendszerei közül az egyik legjobb van. Ez pedig nem igaz a Google alapú rendszerre, amit a Volvo beletett az EX30-ba. Amely alatt egyébként letölthető a Waze a Play Store-ból, de biztonsági okból az nem használható applikáció, ameddig az autó mozgásban van. Ezt nem kommentálom. De ne is akarjuk a Waze-t használni, hiszen egyébként tény, hogy a gyári navigáció sokkal több információt ad, például az érkezéskor várható töltési állapotról és kevesebbet az útközben álló trafipaxokról. Szóval le kell szokni a Waze-ről, ez az üzenet. A telefon kitükrözése pedig, mint ahogyan a Tesla is gondolja, hülyeség (mondjuk szerintem nem az).

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

De csak ezek miatt nem bélyegezném a Volvo EX30-at Tesla klónnak. De az állított, különálló kijelző, a műszerfal hiánya, az, hogy a kesztyűtartót csak a kijelzőn lévő gombbal lehet nyitni, hogy árva fia gomb nincsen az autóban és minden miatt a középső kijelzőt kell nyomkorászni azért már kellő példa. De ha ez nem elegendő, akkor nézzük az autó belső anyaghasználatát. Hát szerintem ez nem prémium, még akkor sem, ha azzal a gondolattal töltik meg, hogy újrafelhasznált műanyagokat használnak. Nem, nem akarok kemény, kopogós, nem komfortos érintésű anyagokat 21 millióért kapni egy Volvoban! És egyébként ez a gondolat a VW-nek sem jött be az ID. 3 első szériája esetében. Jelentősen bele kellett nyúlni ilyen tekintetben, viszonylag hamar. Szóval lehetne mások hibáiból tanulni kérem szépen. És, hogy ne csak Teslázzak, akkor az említett ID.3-tól is sikerült elgondolni azt a csodás megoldást, hogy egyetlen gombot spórolva a hátsó ablak ugyanazzal a gombbal nyitható, mint az első, ha előtte benyomjuk a rear előválasztó gombot. Remek érzés, hogy ezzel egy gombot le lehetett redukálni és biztosan ezzel is egy fűszálnyi carbon lábnyomot spóroltunk. Szuper boldogság és kényelmes is. Ja, ez nem kényelmes.
Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

Ennyit a negatív gondolatokról, mert szerencsére akad azért sok-sok pozitív rész is a Volvo EX30 esetében. Talán az egyik legfontosabb a meghajtás. A 200kW-os (272 lóerő) hátsó kerekeket hajtó villanymotor hihetetlenül jó és gazdaságosan mozgatja a kompakt méretű (4233mm hosszú, 1838mm széles) és méreteihez képest nagy (2650mm) tengelytávval rendelkező, 1850kg tömegű szabadidőautót. Csupán 5,3 másodperc kell hozzá, hogy 100-ra gyorsítsa nulláról az autót. Igazi versenyautós érzés, hiszen még arra is képes, hogy a fenekét ide-oda mozgassa közben. Elképesztően jó!
Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

A vezetési élmény egyébiránt nagyon kellemes a Volvoban. Jó, kényelmes a futómű, erősek a fékek. De, ami talán egy villanyautó esetében a legfontosabb, rendkívül jó a fogyasztása. A 69kWh kapacitású akkumulátora segítségével a 420-450 kilométer tehető meg, ami határozottan nagyon jónak számít. A töltése is rendkívül gyors, a tesztelt felszereltségű modell esetében váltóárammal 22kW-tal tölthető (az alaptípus 11kW-tal), gyorstöltőnél pedig felveszi akár a 250kW-ot is. Az viszont meglepő, hogy nincsen semmiféle vezetési üzemmód beállítási lehetőség, továbbá a rekuperációt (visszatöltés mértékét) sem lehet állítani rajta. Csak beülünk és indul, kiszállunk és megáll. (mint az VW ID.)

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,
Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

Az ülések szerencsére a Volvotól megszokott módon igazán kényelmesek és a külső méretei ellenére a beltér hihetetlenül tágas. Nem csak elől, hátul is elegendő a fej és a lábtér. A csomagtere inkább közepesnek mondható, 318l, de elől a motorháztető alatt is van egy plusz kábelnyi tér, továbbá a hátsó ülés lehatásával 900 literig bővíthető a hely.     

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,
    

Vegyes érzelmekkel búcsúztam a Volvotól. Mint villanyautó kifejezetten jónak találtam és a formája is szerethető. A belső tér viszont számomra nem volt rendben, ennél én többet várok ettől a márkától, mind minőség, mind kreativitás tekintetében.

Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - STYLENEWS - Mobility - volvo ex30, Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt, Volvo Ex30 teszt,

  • volvo ex30 Volvo EX30 single motor extended range Ultra teszt Volvo Ex30 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Tetszik
49
  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Identitás válság – Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Top100: kihagyhatatlan karácsonyi filmek decemberre - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Top100: kihagyhatatlan karácsonyi filmek decemberre
    • Stylenews
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Vajon visszafutsz-e még - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Vajon visszafutsz-e még
    • Keresd a nőt!
    5 kapcsolati játszma, amelyek a nárcisztikus emberek kedvencei
    Nem jó egyedül
    Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra
    Fűszeres italok karácsonyra házilag
    Hogyan nyűgözhetsz le egy nőt
    Top10: home decor ötletek decemberre
    Egyedül is végig tudod táncolni

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU