Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Felemelkedés – Interjú Nagy Norberttel, a KIA Magyarország ügyvezető elnökével

Szinte minden egyes KIA modell tesztelése során fel szokott merülni, hogy milyen hatalmas fejlődésen ment keresztül a márka az elmúlt 10-15 év alatt. Ezért is ígérkezett különösen izgalmasnak a KIA Magyarország ügyvezető elnökével, Nagy Norberttel való beszélgetés, hiszen a kinevezés ugyan teljesen friss, de Norbert eddig is a cég élén dolgozott.

olvass tovább

Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

Minden alkalommal, ha tudom, hogy Citroën lesz nálunk, akkor egy dolgot biztosan tudok, jó kedvem lesz egy hétig. Ahogyan a konszerntárs Peugeot tagadhatatlan minőségével, már-már presztízs autókhoz közelítő kialakításával szokott meggyőző lenni, úgy képes ez a márka mosolyt csalni az ember arcára. Egyszerűen azért, mert más. Nem megszokott, fura, ám mégis kedves vonalaival teszi boldogabbá a hétköznapokat.

olvass tovább

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line

Ha 2020, akkor a járványon kívül az autógyártók másik kihívása – és erről persze hamarabb tudtak, mint az előbbiről – a CO2 kvóta volt. Nem csoda hát, hogy nincs olyan márka, aki ne igyekezne alternatív meghajtással megjelenni. A Renault sem tett másképpen és rögtön 3 típusában mutatott be hybrid erőforrást. Ezek közül a Cliot teszteltük, amely ellentétben a másik két bemutatott modellel, kisebb akkumulátort kapott és ezáltal nem konnektoros hybrid változatban jelent meg. A keresztségben pedig az E-TECH nevet kapta.

olvass tovább

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6

Kicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).

olvass tovább

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

Számomra a kis kategóriában mindig a Jazz jelentette az etalont. Emlékszem rá, hogy egyszer egy nagy autókereskedő cég műszaki igazgatója azt mesélte nekem, hogy azért nem szereti a Jazzt, mert annyira kevés a meghibásodás ezzel a típussal, hogy ha minden kocsi ilyen lenne, be lehetne zárni a szervízt. Csak olaj és fékbetét cseréből nem lehet megélni, tette hozzá. Nem akarok az adott úriember tapasztalataival vitatkozni, biztos van ellenpélda, de valahogy ennél a beszélgetésnél értettem meg igazán, hogy a Jazz magasabb listaára csupán egy adat és sok-sok más szempontot is figyelembe kell venni, ha autót választunk.

olvass tovább

Felmenők génjei – Jeep Renegade 4xe – Plug-in Hybrid

A múlt hét óta az egyik kedvenc kompakt méretű SUV-m a Compass. Rengeteget fejlődött minőségi szempontból és megtaláltam benne azokat a pontokat, amelyektől nem csak egy kicsi Cherokee -ként kezeltem. De a trón legfelső fokáról nagyon gyorsan hátra szorult legalább egy helyezést, miután közelebbi ismeretséget sikerült kötnöm a márkatárssal, a közös alapokon nyugvó Jeep Renegade-del. Annak ellenére, hogy tartottam a vicces-mókás dobozforma autótól, a végére örök barátság született közöttünk.

olvass tovább

Irányt mutat – Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid (PHEV)

Pár ével ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy egy Jeep elektromos hajtást kapjon. Nagy motortérfogat, macho férfias megjelenés, amelyhez nem passzolt volna egy cingár hangú 1,3 literes benzines erőforrás és egy halkan, szinte némán zümmögő villanymotor kettőse. Hát ez is egy olyan dolog, ami változik. Lassan egy éve jelent meg ugyanis a két kompakt méretű terepjáró, a Compass és a Renegade plug-in hybrid változata, melyeket egymást követő héten teszteltünk.

olvass tovább

Interjú Németh Jánossal a ŠKODA márkaigazgatójával

Németh Jánost meglehetősen régóta ismerem, hiszen 2011 és 2015 között aktívan dolgoztunk együtt, amikor még a Duna Autó csapatát erősítettem. János volt abban az időben a ŠKODA márka értékesítési vezetője, így annak érdekében, hogy a lehető legtöbb piaci információt megszerezze, bizonyos kereskedések támogatását saját hatáskörben végezte, azonkívül, hogy a termékmenedzserek, területi vezetők koordinálása, és a gyári kapcsolatok hatékony működése is a felelősségi körébe tartozott. De a Veszprémben végzett műszaki menedzser élete már ennél is sokkal korábban, egyetemi gyakorlata során összefonódott a Porsche Hungáriával, ezen belül pedig a ŠKODA márkával.

olvass tovább