Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





A legkisebb SUV – Toyota Aygo X Executive

Nehezen lehet tovább fokozni a vásárlói igények kielégítését. Az Aygo X mint egy falat kenyér az éhezőnek, úgy kellett mindenkinek, aki a városi közlekedésre keresi a legtrendibb crossover megoldást. Végre megjött, itt van és kapható. Az Aygo X cuki és divatos SUV is egyben. Na jó, motorteljesítmény az nincsen benne sok, de az szinte senkit sem érdekel a megcélzott vevőkör esetében.

olvass tovább

Luxusburok – Mercedes-AMG EQE 43

Úgy gondolom, hogy a Mercedestől már megszokhattuk, hogy előrébb jár a versenytársaknál. Erre bizonyíték, hogy sorra hozza ki az elektromos modelleket minden kategóriában. Az Audi nagyon le van maradva és a BMW is csak pár szegmensben jött eddig ki tisztán elektromos fejlesztésű/meghajtású modellel. Az S osztály elektromos változatát, az EQS után az eggyel kisebb testvért, az EQE-t teszteltük.

olvass tovább

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

olvass tovább

A legnagyobb szám - BMW M850i xDrive Cabrio

Vannak autók, amelyek kizárólag vagy nagyrészt a funkcióról szólnak és vannak, amelyek sokkal inkább az élményekről. Utóbbiak közé tartozik a BMW sorozat legnagyobb számát viselő modell, a 850-es. Van egy pont, amikor a racionalitás sutba dobjuk és csak arról tudunk beszélni, hogy mennyire király is volt az elmúlt pár nap, amit ezzel a fantasztikus járművel töltöttünk.

olvass tovább

Sportmotor az útra – Yamaha R7

Be kell valljam, hogy nem vagyok pályamotoros, így az R7-et nem a versenypályán, hanem a közutakon teszteltem. Egészen biztos vagyok benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül és a super sport motorok vásárlóinak a többsége soha, vagy csak nagyon ritkán jut el valamelyik ringre, éppen ezért nagyon fontos szempont, hogy miként viselkedik ilyen terepen egy versenymotor.

olvass tovább

Francia kapcsolat – DS 9 E-tense

A cím alapján nem a híres krimire kell gondolni, bár tény, hogy itt is egy francia autó indítja a cselekményt. Ebben az esetben viszont semmiféle bűncselekmény nem történik. A francia autógyártás egy fogalom és a DS márka erre egyértelműen pozitívan hat. Amikor pedig egy nagy szedán, egy zászlóshajó jelenik meg a kínálatban, az mindenképpen egy komoly mérföldkő.

olvass tovább

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Még a hivatalos sajtóbemutató előtt lehetőséget kaptunk, hogy kipróbáljuk a Ford Transit megújult változatát, a tisztán elektromos hajtással rendelkező E-Transitot. A forma minimálisan változott, de a beltartalom annál többet, hiszen a megszokott dízel erőforrás helyett az E-Transitot villanymotor hajtja.

olvass tovább

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Először is elnézést kérek a cím miatt, tudom, hogy annyira nem frappáns. Viszont tényleg ez volt az első mondatom, amikor megláttam a DS 4-et élőben is. A kompakt kategória általában nehéz dió abból a szempontból, hogy mit is írjak róla. Általánosan jó és funkcionális autó a legtöbb, kevés érzelemmel és több racionalitással. A DS az utóbbira egyértelműen rácáfol!

olvass tovább

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10

A naked kategória komoly forradalmát éli. Az elmúlt időszakban számos új, jobbnál jobb motor járt nálunk, amelyek a Yamaha MT-10 versenytársai. Van tehát összehasonlítási alap és kíváncsian vártuk, hogy mit tud a teljesen megújult MT-10, amely az MT sorozat csúcsmodellje.

olvass tovább

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG

Ha 2022-ben egy nő „trendi” akar lenni, akkor fontos a műszempilla, szilikonnal töltött ajkak és lehetőség szerint mellek és persze sok-sok edzés, hogy semmi fölösleg ne legyen rajta. Amennyiben „trendi” milliárdosok vagyunk a kellékek száma sokkal kevesebb, elég egy G63 AMG. Sokkal kevésbé megterhelő dolog, hiszen csak ki kell lökni a nagyjából 75-80 millió forintot és azonnal lehet pozícionálni a tulajdonost. Ezúton köszönjük a Flottamannak, hogy pár napra bepillantást adott ebbe a világba. Érdekes élmény volt.

olvass tovább