Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

Jelen pillanatban Ssang Yong, későbbiekben vélhetően KGM, azaz KG Mobility márkanéven futó modell, a Torres járt nálunk. Sokan vannak, akik nem tudják még most sem hová tenni a márkát, pedig Korea legrégebbi autógyártójáról van szó. Igaz a tulajdonosi szerkezet legalább annyiszor változott az elmúlt években, ahány márkát, típust bele tudunk látni a frissen megjelent Torresbe.

olvass tovább

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé

„Néhányan azt gondolják, hogy a luxus a szegénység ellentéte. De nem. A luxus a vulgaritás ellentéte” – Coco Chanel. A Mercedes-Benz GLC tesztelésekor azon kívül, hogy kiélveztem ennek a páratlanul kifinomult autónak a vezetését, leginkább az járt a fejemben, hogy manapság hol van a határa a luxusnak? Mikortól számít luxusnak egy cikk? Mert az szinte biztos, hogy egyre kevesebb márka mondhatja magáról, hogy luxus, így a Mercedes sem az. De bizonyos termékek, ebben az esetben bizonyos felszereltségi szinttől, már egyértelműen annak mondhatóak.

olvass tovább

Örülök, hogy újra látlak! Jól nézel ki! – Opel Grandland Plug-in Hybrid Ultimate

Valahogy így szoktuk üdvözölni a régen látott ismerőseinket, akik nagy meglepetésünkre talán jobban néznek ki, mint pár évvel azelőtt, amikor utoljára találkoztunk. Így vagyunk a Grandlanddel is, aki túl van már az X-es korszakon ugyan és nevében már nem szerepel ez a betű, de alaposan kicsinosodott 3 évvel korábbi találkozásunk óta. Vajon mik a benyomások 2023 vége felé az Opel jelenleg kapható legnagyobb modelljéről, állja-e még az idő próbáját?

olvass tovább

A Legdrágább Skoda – Skoda Enyaq Coupé RS

Azért ez valami elképesztő! Az Enyaq Coupé is természetesen az, de maga az egész helyzet. Pár évvel ezelőtt még álmomban sem gondoltam, hogy a Skoda hierarchia csúcsán egy elektromos autó lesz coupé formával és RS jelöléssel. Mindezt úgy, hogy nem is annyira coupé és nem is annyira sportos. És mindezek ellenére, az Enyaq Coupé mégis hihetetlenül menő, feltűnő jelenség. És persze drága is, de ez már a cikk címéből kiderült.

olvass tovább

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS

Magyarul: A csillagok megmutatják hajlamainkat, de nem kényszerítenek. Az elmúlt 33 év tett arról, hogy az Astra szóról ne a csillagok, hanem az Opel Magyarországon legsikeresebb modellje jusson az eszünkbe. A csillagok ugyan nem, de sok szempont miatt ez a modell jelentősen veszített fényéből. A mostani, hatodik generációs és már nem GM által tervezett modell ezen hivatott változtatni.

olvass tovább

A legjobbnak ítélt – Jeep Avenger Summit

2023 év autója a Jeep Avenger lett. A két magyar zsűritagot is tartalmazó, 57 tagú tekintélyes bizottság meggyőző fölénnyel döntött arról, hogy a most tesztelt autónkat ítéli a legjobbnak. Ezzel elsőként szerezte meg az immáron Stellantis tulajdonban lévő Jeep ezt az elismerést. Közel 10 hónap várakozás után, végre lehetőségünk volt kipróbálni a márka első elektromos autóját.

olvass tovább

Bűnre csábít – BMW S1000RR

Feltankolva 197 kilogramm, maximális teljesítmény 210 lóerő, amelyet 13750-as fordulatszámon ad le a 999 cm3-es, soros négyhengeres blokk. A 113 Nm-es nyomatékmaximumot pedig 11000-es fordulatszámnál éri el ez az elképesztő masina. 3,2 másodperces gyorsulás, 303km/h végsebesség. Ezek után nem is kell többet mondanom, hogy kiderüljön, a BMW S1000RR a versenypályákra született.

olvass tovább

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione

Az Alfa Romeo Giulia a szerelemről szól. Az autózás iránti szerelemről, de egyben egy súlyos mementója annak, hogy ami rég volt, az talán nem jön vissza soha többé már. Megkérdőjelezhetetlenül olasz, ízig vérig érzelem és egyben egy mára műtárggyá változott alkotás, amit csak nagyon-nagyon kevés rajongó választ magának. Pedig egyszer meg kell élni ezt az érzést, különben kár volt bármi más.

olvass tovább

A középkategória állampapírja – Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 GR Sport

Amikor új autót vásárol valaki, rengetek szempontot vesz figyelembe. Bár arról nem vagyok teljes mértékben meggyőződve, hogy a Toyota vásárlók számos más márka kereskedését is felkeresik, de ha az előző gondolatot folytatjuk, akkor az is fontos, hogy melyik márka kínál számunkra, a Mi szempontjainknak leginkább megfelelő típust. A Corolla Sedan ezen a téren egyeduralkodó, hiszen négy ajtós változatú hibrid autót nemigazán kapunk meg mástól.

olvass tovább