Kulcsszó keresés /


Fesztiválélmény a digitális korban: hogyan segít az IT a felhőtlen szórakozásban?

  • 2023. május 19.

A nyár a szabadtéri rendezvények, fesztiválok, koncertek időszaka, ami 2023-ban a pandémiával terhelt évek után itthon újra virágozni látszik. Egy ilyen rendezvényen a fák hűs árnyékában, egy hideg itallal a kézben, és egy jó koncertet hallgatva a legtöbben biztosan nem az informatikára gondolnak. Pedig a szabadtéri rendezvények mögött is rengeteg IT kihívás és munka áll, amin nemcsak a vendégek felhőtlen élménye múlik, hanem sokszor az egész esemény sikeressége áll vagy bukik. Juhász Viktor az idei SopronFest informatikai szolgáltatója, az iSolutions ügyvezetője szerint a hazai fesztiválszervezés mára elért egy nagyon magas szintet, így ezeken a rendezvényeken az informatikai megoldások terén is olyan komoly háttér kiépítésére van szükség, ami megfelel a megnövekedett elvárásoknak.

olvass tovább

A munka-magánélet egyensúly megteremtése lesz a versenyképes cégek ütőkártyája 2023-ban

  • 2022. december 09.

A hibrid munkavégzés, a home-office, illetve a digitális nomád lét elterjedésével egyre nehezebb feladata van azoknak a munkavállalóknak, akik szeretnék megtartani a munka és a magánélet közti egészséges egyensúlyt. Míg néhány évvel ezelőtt a kérdést meg lehetett oldani azzal, hogy az ember kikapcsolta a számítógépét vagy mobiltelefonját, a folyamatos digitális jelenlét miatt ma már ez nehezen elképzelhető. A laptopok és okostelefonok ott vannak velünk a szabadidő eltöltése közben is, ezekről filmezünk, rendelünk ételt, vásárolunk, játszunk, tartunk kapcsolatot a szeretteinkkel és a munkatársakkal. Egyre több felhasználónak vált kényelmetlenné, hogy munkahelye a digitális eszközein keresztül beszivárog a magánéletébe, vagy éppen fordítva. Erre a problémára jelent kézenfekvő megoldást a legújabb okoseszközökön már elérhető „Fókusz” üzemmód, ami a szakértő szerint az elkövetkező években a gyártók egyik kiemelt fejlesztési területe lesz.

olvass tovább

Fehér rum: az ősz egyik nagy kedvence

  • 2022. szeptember 23.

Havana Club – az ital, aminek hallatán mindenkinek a napsütötte Kuba, és olyan klasszikus koktél jut eszébe, mint például a Cuba Libre. A fehér rum ettől sokkal több, koktélok igazi sztár-összetevője, sokoldalúsága miatt a bártenderek előszeretettel használják, mert mindig feldobja az adott italt, mélyebb ízt ad hozzá. Sőt, a Bacardi Trend Reports szerint a pandémia idején még jobban megnőtt a kereslet a fehér rum iránt, sokan kísérleteztek ugyanis az otthoni koktél-alkotással a rumos kávé mellett.

olvass tovább

De hogyan szerethetnének valóban minket mások, ha mi magunkat képtelenek vagyunk szeretni?

Nyitottan a világra. Avagy elolvastam Pataki Ági könyvét. - Modellként kezdte, üzletasszonnyá vált, és évek óta már Balázs Béla-díjas filmproducer. Pataki Ági, akit egy generáció sztármodellként ismer, billentyűzetet ragadott, hogy megírja a könyvét. Ez a „Nyitottan a világra”, és 2021-ben, a pandémia közepén jelent meg a Libri Kiadónál. Meglepő, hogy ezt is nagy siker övezte, mint minden mást, amibe Pataki Ági belefog?

olvass tovább

Igényesebbek lettek a magyar vevők: ma már minden fronton elvárják a kiváló kiszolgálást

  • 2022. március 29.

A pandémiás válsággal terhelt 2021-es évben is elismerték az ügyfélkiszolgálásban legjobban teljesítő vállalkozásokat. A folyamatosan változó piacon a ClientFirst Consulting több mint 2.500 üzletet tesztelt, átfogó képet adva ezzel a magyar ügyfélkiszolgálás pillanatnyi helyzetéről. A felmérés alapján az elektronikus kiszolgálásban enyhe javulás volt tapasztalható, és a telefonos és a személyes ügyintézés is jól szerepelt. „A próbavásárlások alapján a legfőbb tapasztalatunk az volt, hogy a fogyasztói igények jelentősen megemelkedtek a kiszolgálás minden szintje felé. A pandémia egyik pozitív mellékhatása az elektronikus és online terület fejlődése volt, és aki ebbe időben befektetett, most learathatja a babérokat az elégedett ügyfélkör képében” – mondta Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

olvass tovább

A cipőipar a koronavírus egyik nagy vesztese, de papucsból betáraztunk

  • 2022. február 10.

Az online webshopok forgalma ugyan nagyot nőtt a pandémia óta, de az elmúlt időszakban nem a divat volt az elsődleges haszonélvezője a növekedésnek. A cipőipar határozottan megsínylette az elmúlt közel két évet, több ismert papucsmárka viszont olyan mértékű növekedést tudott elkönyvelni, amire azelőtt nem nagyon volt példa – osztja meg tapasztalatait Kobza András, a LifeStyleShop.hu ügyvezetője.

olvass tovább

Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat

  • 2022. február 07.

A pandémia alatt megsokszorozódott a webshopok száma – iparági statisztikák és az Adlogic becslései alapján másfélszer annyi webshop működik most hazánkban mint a pandémia kitörése előtt. A korábbi ütemesen felívelő növekedési tendenciával ellentétben a különböző korlátozások miatt tömegek próbálták a vállalkozásaikat az online térben is sikeressé tenni. Ugyan a folyamat kezdetben kényszercselekvés és az adott krízisre való reakcióként volt jelent, az utóbbi két évben rengeteg hozzáállásbeli változást is hozott magával. A 2020-21-es időszak legérdekesebb trendjeit az Adlogic foglalta össze.

olvass tovább

Mit adhat a meditáció? - Interjú Dr. Czike Klárával

  • 2022. január 30.

dr. Czike Klára a Therakadémia nevű kurzusfolyam vezetője, buddhista tanító, meditációs tanár és coach. 11 éve meditál, 7 év vezet képzéseket, elvonulásokat. A pandémia előtt rendszeresen járt külföldre különböző ázsiai és európai kolostorokba meditálni, tanítója Tiszteletreméltó Dhammasami vezető burmai szerzetes, aki 6 kolostort vezet világszerte. Közösségüknek Elvonulóközpontja nyílt tavaly nyáron Erdőtelek településen (Heves megye), ahol a budapesti központ (Pandita Meditációs Központ) mellett immár természeti környezetben is tarthatnak csendes elvonulásokat.

olvass tovább