Kulcsszó keresés /


Nyisd ki a szemed és számolj! – Az elektromos autózásról, hogy lehessen min vitatkozni…

Van a környezetedben vegán? Nekem van és őszintén szólva az ég világon semmi bajom vele/velük. Mindenki úgy éli az életét, ahogyan szeretné és abban találja meg a boldogságát, amiben jónak látja. Hogy miként jön a vegán az elektromos autózáshoz? Mert az elektromos autós ugyanolyan, mint a vegán. Szinte csak erről beszél és ami a legtöbb esetben még jellemző, meg is akar győzni, hogy vedd át a világnézetét. Hát én sem jehovista nem lettem eddig, sem vegán, sem megszállott elektromos autós. Pedig hiszem Istent, nincs bajom azzal, ha éppen nem eszem húst és jónak tartom az e-autókat. De mindegyiket a helyén kezelem.

olvass tovább

Hetes alá – BMW i5 M60

Egy igazi érzelmi kavalkád az i5. Rengeteg-rengeteg jó élménnyel és néhány bosszantóval, amelynek többsége inkább az árából és az ehhez kapcsolódó elvárásokból fakadnak. 1972 óta létezik az ötös sorozat, a mostani a nyolcadik a sorban. Azt gondolom, hogy a legendás, negyedik generációs E39 után ez is egy hasonlóan nagy fordulat lesz a modellgenerációk között. Én az autózás jövőjét látom benne, amely bizonyos szempontból gyönyörű, tiszta és csodálatos lehetőségeket takar, másfelől pedig sötét árnyak övezte zsákutca is lehet belőle. Annyi viszont biztos, hogy szó nélkül nem lehet elmenni az új 5-ös, és azon belül az elektromos változat mellett.

olvass tovább

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

Már igen régóta kettévált az autózásban az a két funkció, hogy mint kizárólag eszköz elvigyen egyik pontról a másikba, és az, hogy a sebességet hajszolva élvezetet okozzon. Külön fejlődik a két vonal, de persze néha összeér a kettő. Érdekes irány a tető nélküli, azaz kabrió autók kategóriája, amelyek a szabadság érzést hozzák még közelebb hozzánk, cserébe némi kényelmetlenséget okozva a funkcionalitás terén. Mi történik, ha a három szempontot összegyúrjuk? Ez a BMW M4 Competition Cabrio!

olvass tovább

Mindörökké egyszer – Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Competizione

Az Alfa Romeo Giulia a szerelemről szól. Az autózás iránti szerelemről, de egyben egy súlyos mementója annak, hogy ami rég volt, az talán nem jön vissza soha többé már. Megkérdőjelezhetetlenül olasz, ízig vérig érzelem és egyben egy mára műtárggyá változott alkotás, amit csak nagyon-nagyon kevés rajongó választ magának. Pedig egyszer meg kell élni ezt az érzést, különben kár volt bármi más.

olvass tovább

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower

A világpremier után, kicsit ugyan megkésve, de tavaly Európában is elérhetővé vált a negyedik generációs X-Trail. Megérte várni, hiszen egy kompromisszum mentes SUV, amely a típusnál elérhető egyedi hajtásláncával az elektromos autózás élményét képes adni, miközben genetikailag a hibridekhez áll inkább közel. A minden extrával felszerelt csúcs X-Trailt teszteltük.

olvass tovább

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

A magam részéről rendkívül sajnálom, hogy az i3 nincs többé. Nem csak azért, mert akkor úgy kezdhetném a beszámolót a vadonatúj iX1-ről, hogy az új iX1, az i3 és az iX3 közé érkezett. Persze sok egyéb miatt is sajnálom, hiszen a korát meghaladó autó volt. De nem temetésről szól a mostani írás, hanem az iX1-ről, amely az előbbiek okán a BMW jelenlegi elektromos kínálatának belépő szintjét jelenti.

olvass tovább

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power

A Nissan Qashqai első generációja megalapozta a crossover kategóriát. A második széria a minőségben lépett előre nagyot. A most futó harmadik generáció szintén nyomot fog hagyni a járműiparban, hiszen a hybrid hajtást értelmezi újra. Azt szoktuk mondani, hogy a plug-in hybrideket tekinthetjük a tisztán elektromos autózás előszobájának, de az e-Power, egy olyan kiskaput nyitott meg, amely után ez az állítás már nem teljesen érvényes.

olvass tovább

Élmény – Toyota GR86 Executive

Lassan el is felejtjük, hogy milyen világban éltünk 20 éve. Sőt, az elmúlt 2-3 év semmi másról nem szól, csak elektrifikációról, közeljövő kutatásról, hogy merre tart az autózás és be kell vallanom, hogy engem is rabul ejtenek az autókba integrált informatikai rendszerek. Mindeközben pedig elfelejtjük, hogy miért is szerettük meg a vezetést, mi okozta az igazi élményt. Szerencsére a Toyota/Subaru közös munkájából létrejött GR86 visszazökkent egy kicsit minket.

olvass tovább

Mindenki előtt az első – Tesla Model S Plaid

A Tesla zászlóshajója a Model S, amely autóról kimondható, hogy az elektromos autózás csúcsa. A Tesla több és más, mint bármelyik autó és ebbe a körbe még az elektromos autók is bele tartoznak. Megélni és megérteni mindezt csak akkor lehetséges, ha kipróbáljuk, vezetjük. A tapasztalat röviden az, hogy más. Érthetővé, élhetővé teszi az elektromos autók iránti vágyat olyan módon, amire semmilyen más márka nem képes.

olvass tovább

Maradj mindig fiatal – BMW 330i

Akárhogyan változnak az idők, lesz egyre kifinomultabb, letisztultabb a hármas BMW, de számomra még mindig azt a vagány, fiatalos lendületet sugallja, amit a kilencvenes évek az E36, majd az E46 széria esetén. Nagyjából akkor kódolódott belém, hogy szeretnék egy hármast. Nem tudok elképzelni jobb ikont az autózás, haladás, szabadság imádatára, mint amit huszonéves koromban az akkor még 328i-nek hívott változat adott.

olvass tovább