Magyar program a világ legjobb 100 oktatási innovációja között
Nemzetközi elismerésben részesült a Boldogságóra Integrált Program
Beválasztották a világ 100 leginnovatívabb oktatási programja közé a magyar szakemberek által kifejlesztett, a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertant, a Boldogságóra Integrált Programot. Bagdi Bella pszichológus a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke, az innováció vezető fejlesztője egy háromnapos nemzetközi szakmai esemény keretében vehette át a programért járó elismerést. A Boldogságóra Integrált Program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik és a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. Célja a gyerekek és fiatalok mentális egészségének és jóllétének fejlesztése. Hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.
Beválasztották a világ 100 leginnovatívabb oktatási programja közé a magyar szakemberek által kifejlesztett, a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertant, a Boldogságóra Integrált Programot. Bagdi Bella pszichológus a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke, az innováció vezető fejlesztője egy háromnapos nemzetközi szakmai esemény keretében vehette át a programért járó elismerést. A Boldogságóra Integrált Program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik és a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. Célja a gyerekek és fiatalok mentális egészségénAz elismerést odaítélő HundrED Alapítvány a világ vezető kurátora a hatásos és mérhető oktatási innovációk terén. A szervezet 2016 óta dolgozik azon, hogy felhívja a figyelmet az innováció fontosságára az oktatásban. A világ ugyanis tele van szorgalmas pedagógusokkal és olyan szakemberekkel, akik a gyakorlatban is bizonyított, működő, innovatív megközelítéseket vezetnek be az oktatásban. Ezek a programok azonban mégsem kapnak elég hírnevet. A szervezet küldetése, hogy támogassa az oktatási innovációkat és megismertesse azokat a világgal. A HundrED egy, az oktatás területén dolgozó szakemberekből és tanárokból álló szakértői testület segítségével minden évben kiválasztja globális gyűjteményébe a világ 100 legkiválóbb oktatási innovációját.
„Az innovátorok szembemennek a célokkal, és valódi, érdemi lépéseket tesznek az oktatási gyakorlatok javításáért. Kritikus fontosságú, hogy ma előre lássuk diákjaink jövőbeli igényeit. A cél, hogy valóban jövőbe mutató oktatást biztosítsunk, felvértezve a fiatalokat azzal a képességgel, hogy olyan világot alakítsanak ki, ahol a jóllét és a fenntarthatóság valóban a mindennapi élet részévé válik. Hatalmas öröm és megtiszteltetés számunkra, hogy a Boldogságóra Integrált Program is bekerült a 100 legjobb program közé idén. Korábban magyar innovációnak ez még nem sikerült” – emeli ki Bagdi Bella, a Boldogságóra Integrált Program alapítója, vezető fejlesztője.
Idén több mint 750 program közül választotta ki a 247 szakemberből álló bizottság a legjobb innovációkat. Végül 100 program került be a gyűjteménybe, köztük a Boldogságóra Integrált Program. A díjazott innovációk számos területet felölelnek, köztük az Edtech és a mesterséges intelligencia alkalmazását, a jövőbeli készségek fejlesztést, valamint az inkluzivitás és a jóllét elérését. A kiválasztott programok több mint 300 millió gyermek életére vannak hatással világszerte.
A Boldogságóra Integrált Programról
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra Integrált Programja egy több mint 10 éve működő és folyamatosan továbbfejlesztett, a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan. Hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta. A program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik és a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. Célja a gyerekek és fiatalok mentális egészségének és jóllétének fejlesztése, hogy boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet élhessenek, ugyanakkor egészséges megküzdési stratégiákkal reagálhassanak az élet elkerülhetetlen kihívásaira. A Program segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztás és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztése összhangba hozható legyen.
A gyerekek megtanulják, hogyan alakítsák önmaguk és környezetük szemléletmódját pozitívvá, élhetővé. Megismerkednek a hála érzésével, kifejezésével, a barátság és a családi kapcsolatok alakításával, az optimista életszemlélettel, a saját képességeik felismerésével, fejlesztésével, a jó cselekedetek pozitív hatásával. Megtanulják, hogy miért fontos célokat kitűzni, azokat hogyan lehet elérni. Tudni fogják értékelni az élet apró örömeit, mernek álmodni és hinni az álmaik megvalósításában. Mára több mint 1500 intézmény csatlakozott a programhoz, közel 7000 pedagógus tart rendszeresen boldogságórákat.k és jóllétének fejlesztése. Hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez