Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Szépséghírek
    • Óra & ékszer
    • Celebrity
    • Magyar tervezők
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
  • VJMSTYLE
Trendek:
Téli divat
Életstílus
Friss receptek
Keresd a nőt! - Akinek megéri megnyitni a szívedet

Akinek megéri megnyitni a szívedet

Keresd a nőt!
Divat & Stílus - Stílusiskola: így viselj tavasszal farmerszoknyákat

Stílusiskola: így viselj tavasszal farmerszoknyákat

Divat & Stílus
Keresd a nőt! - Férfiszempont: Önszeretet vagy nárcizmus?

Férfiszempont: Önszeretet vagy nárcizmus?

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A gyermekkorban elszenvedett érzelmi bántalmazás későbbi hatásai

A gyermekkorban elszenvedett érzelmi bántalmazás későbbi hatásai

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Ezért vonzzuk az életünkbe a nem megfelelő embert

Ezért vonzzuk az életünkbe a nem megfelelő embert

Keresd a nőt!
Otthon & Design - A Szex és New York főszereplőinek ikonikus lakásai

A Szex és New York főszereplőinek ikonikus lakásai

Otthon & Design
Keresd a nőt! - A nőiesség egyik kulcsa a befogadás megélése

A nőiesség egyik kulcsa a befogadás megélése

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - 5 dolog, ami arra utal, hogy elégedett és magabiztos vagy

5 dolog, ami arra utal, hogy elégedett és magabiztos vagy

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Mit akarsz? – Nem tudom.

Mit akarsz? – Nem tudom.

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Férfiszempont: Te is elérhetetlen vagy érzelmileg?

Férfiszempont: Te is elérhetetlen vagy érzelmileg?

Keresd a nőt!
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV...

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6

  • 2021. február 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Kicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).

  Tetszik
0
  Megosztás Küldés

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

A rengeteg karantén árthatott meg, vagy a home office túladagolás, így az autó tesztelésekor minduntalan régi emlékek törtek elő belőlem. Eszembe jutott a Peugeot egyik komoly zsákutcája a jónak induló, ám végül is semmire nem való Peugeot RXH, a hybrid-dízel, amelynek talán a kombisága ellenére és ezzel párhuzamosan az értelmezhetetlenül pici csomagtartója mellet a legnagyobb gondja az volt, hogy bődült sokat fogyasztott, kb. 9-10 litert. Amikor azt vezettem jutottam arra, hogy ilyen keverék valószínűleg sosem lesz többet.
Aztán mi tesz Isten, eltelik 8 év és a Ford újra értelmezése alapján születik egy hasonló jármű, amely nagyjából az összes, imént említett hibát kiküszöböli és egy szabad szemmel is jól látható célcsoport részére kínál környezetbarát, gazdaságos és kiváló alternatívát.

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

Őszintén bevallom, hogy első találkozásom a Kugával nem telt felhőtlenül. Ekkor ugyanis a PHEV (plug-in hybrid) változatot teszteltem és valahogy úgy alakult, hogy leragadtam az áránál. Tudom ez hiba volt, mea culpa, mert így a tulajdonságait kizárólag ebből a szempontból vizsgáltam.
Egyszer egy étteremben (akkor még nyitva voltak ilyen intézmények, szóval nem most történt), azt olvastam az étlapon, hogy ha múltkor rosszat ettél, gyere el újra, kétszer nem főzhet rosszat a szakács. Ezért külön örülök, hogy másodszorra nem mondtam nemet a Kugára, mert ebbe a változatába szinte szerelmes lettem. És mondja valaki ezentúl, hogy a meghajtás nem számít…

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

Az előző gondolatok közül muszáj kifejteni egy pontot, ez pedig a célcsoport, akinek ezt az autót szánták. Kik is ezek a kedves emberek? Sajnos – és itt szívesen beleállok bárkivel egy vitába, aki nem ért velem egyet – hiába a sok-sok törekvés és modern technológia, na meg a mérhetetlen mennyiségben kibányászott lítium, azok számára, akik a megtett kilométereik jelentős többségét autópályán teszik meg, amelyből több van 45-50 ezernél évente, egyszerűen nincsen gazdaságosabb meghajtási módszer a dízelnél. Nem csak azért gazdaságos, mert a pénztárcára a legkevésbé hat, hanem azért is, mert szilárd véleményem, hogy a kőolaj termelés, finomítás is ökológia lábnyomot hagy, így, ha kevesebb üzemanyagot fogyasztunk, az a teljes felhasználási láncot figyelembe véve, kedvezőbb kell, hogy legyen. Ilyen felhasználásból pedig nem kevés van világszerte. A fenti gondolatsorra pedig az egyetlen megoldás, ha reformáljuk, de minimum a meglévő eszköztár segítségével alkotunk a dízel közlekedésre is egy megfelelő alternatívát.
Pont ezért tisztelem egyébként a Peugeot-t, mert úttörő módon próbálkozott, de a magas labdát végül a Ford csapta le. Így született a mild-hybrid Kuga.

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

Igen, a megoldást ugyanis nem az, hogy teletömjük akkumulátorra az autó összes zegét-zugát, csupán annyit teszünk bele, amely a városi közlekedés számára jelent egy-két lélegzetvétellel kevesebb CO2-t, komfortosabbá tesszük a start/stop rendszert és az autó indulását. Mivel az elképzelés, hogy a hosszútávú utazások kedvezőbbek legyenek, ezért tisztán elektromos közlekedésre nem akarjuk sarkallni az egyébként kategóriáján belül termetes méretűre - 4,6m hosszú és 2m széles - alkotott Kugát.

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

Amitől ez az autó ezzel a motorizáltsággal zseniális, az a fogyasztása. Autópályás túlsúllyal, vegyes használat mellet 5,8 literes fogyasztással jártunk vele a tesztidőszak alatt. Az 1995 köbcentis erőforrás a 370Nm-es nyomatéknak köszönhetően rendkívül dinamikusan mozgatja az 1600kg-ot is meghaladó gépkocsit. Kifejezetten kényelmes vele a hosszútávú utazás.
Az ST-Line X felszereltség rendkívül gazdag, gyakorlatilag minden és még annál is több kiegészítő és extra tartozék szerepelt a tesztautónk listáján. Az ST-line felszereltség sportos hangulata külső jegyekben és a belső térben is látható volt. A Kuga front részének hűtőmaszkja fényes fekete színezést kapott, amely nagyon jól állt neki és tovább növelték a Porsche hangulatú első fényszórók által amúgy is maszkulin, dinamikus megjelenését a kocsinak. Szintén fokozzák a sportos megjelenést a fekete ablakkeretek és a felni matt ezüst színe.   

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

A belső hangulat is határozottan sportos ebben a felszereltségben. Természetesen krómozott küszöb van az ajtókon ST-Line felirattal. Piros cérnavarrással borított bőrfelületek az ajtókon, üléseken és az alul lecsapott ívű kormányon. A térérzet gigantikus, ahogy a Fordtól megszokhattuk, egy kategóriával nagyobb autókkal összemérhető módon. A tágas tér nemcsak az elő ülésen helyet foglalók kiváltsága. Hátul is kényelmesen elfér három felnőtt kompromisszumok nélkül és még a csomagtartónak is maradt több mint 600 liter.

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

A műszerfal, illetve a középkonzolon elhelyezett infotainement rendszer teljesen digitális. Utóbbi kezelése egyáltalán nem okozott problémát, gyorsan és könnyen megtalálható mindenféle funkció. Ami számomra negatív volt, hogy kicsit túl sok gomb, kezelő és kapcsoló volt elhelyezve a vezető előtt. Elrendezésükkel nincsen probléma, logikus a felépítés, egyszerűen csak túl sok volt a fény és a gomb a mostani autótervezési divathoz képest.

A belső anyagok használata vegyes képet mutat. Az említett bőrözött, varrott felületek kifejezetten jó minőségűek, vannak ezenkívül puha és kemény anyagok felváltva. Összességében nem rossz a helyzet, sőt, de az ajtóra és a középkonzol váltó és könyöklő közötti területére én többet költöttem volna a Ford helyében. Az ajtó teljes alsó fele és az imént említett terület ugyanis meglehetősen puritán anyagokat tartalmaz a teljes összképhez képest, amely magas színvonalú.

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

Külön érdemes megemlíteni a Kuga futóművét, amely nagyon jól passzol az teljes karakterisztikához. Pont annyira kemény, hogy már sportosnak érezhetjük a vezetést, de nem üt/koppan, ha egy apró kátyúba, úthibába, fekvőrendőrre hajtunk. Kimondottan jól van hangolva.

Összeségében tehát az új Kuga személyében olyan SUV jelent meg a piacon, amely választ és megoldást ad olyan autóhasználati problémára, amely nem kizárólag, illetve főleg nem városi autóhasználat során jelentkezik. Pont ezért biztos vagyok benne, hogy más autógyártó kínálatában is hamarosan meg fog jelenni hasonló megoldás. De arra mindenki emlékezni fog, hogy a Ford volt az első.

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - STYLENEWS - Mobility -

  • Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line teszt ford kuga 2020 ford kuga dízel MHEV teszt ford kuga EcoBlue teszt Ford SUV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Tetszik
0
  Megosztás Küldés
Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az erős emberek miért vonzzák a nehéz kapcsolatokat?
    • Keresd a nőt!
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál - Napi Gondolat, divat, életmód, stílus
    4 jel, hogy a lelki társaddal találkoztál
    • Napi Gondolat
    Érdekember vagyok, arctalan, nyomorult kalandor - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Érdekember vagyok, arctalan, nyomorult kalandor
    • Keresd a nőt!
    Ha többre vágysz egy félkapcsolatnál
    Szeress igazán, bocsáss meg gyorsan
    Mi történik az agyunkban szex után
    Férfiszempont: Elnyomás a kapcsolatban
    Mit akarsz? – Nem tudom.
    A Szex és New York főszereplőinek ikonikus lakásai
    Én csak követtem a fehér nyulat a lyukba - Mindent a Halakról

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Szépséghírek
    • Óra & ékszer
    • Celebrity
    • Magyar tervezők

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    VJMSTYLE

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Szépséghírek
      • Óra & ékszer
      • Celebrity
      • Magyar tervezők
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • VJMSTYLE
    • MENSTYLE.HU