Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





Befér a kiskapun is – Suzuki Jimny 1,5 VVT LCV

Talán a legizgalmasabb kocsik egyike, amely mindenkiből kihozza a gyermeki énjét. Az EU szabályozás vasökle lesújtott rá egy évvel ezelőtt és a köz ellenségének kiáltotta ki a kevesebb, mint 3,7 méter hosszú kisautót. Szerencsére a hybrid Porschék, Audik, BMW X5-ök a környezet védelméért kifejtett tevékenységük miatt még zöld rendszámot is kapnak, de az 1090 kilós Jimnynek távoznia kellett. Istennek hála akadt megoldás. Mindenesetre megérne egy vitát, hogy a nominális károsanyag kibocsájtási érték legyen-e a mérvadó, illetve miként ellenőrizzük a PHEV-k töltöttségi szintjét.

olvass tovább

Autós fedélzeti kamera okosan – Mio Mivue 818

Az autós menetrögzítők kínálata lassan végtelen. Rengeteg gyártó, különböző felbontást kínáló készülékei, számos extra funkcióval. A választás nem könnyű, hiszen járhatunk úgy, hogy minden funkciót akarunk, ami létezik, aminek természetesen megfizetjük az extra költségeit, majd a végén szinte nem fogunk belőle semmit kihasználni. A Mio Mivue 818 rengeteg hasznos funkciót kínál, úgy, hogy közben felhasználóbarát maradt a kezelése.

olvass tovább

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt

A Flottaman Autóparkkezelőnél jártunk pár héttel ezelőtt és felmerült a „szokásos” téma. Melyik a jó autó? Nem könnyű rá a válasz, hiszen a kérdés nagyon szubjektív. Ha valami nagyon tetszik, akkor úgy is fogunk találni jó pár indokot, hogy miért a legjobb a miénk, függetlenül az egyértelműen bizonyítható műszaki körülményektől. A vitát lezárandó, kezembe nyomták a most 6 éves Octavia kulcsát. Ezt az autót nincs egy hete, hogy leadta használója. Nem biztos, hogy az egyetlen, de a Skoda biztos, hogy a legjobbak közé Tartozik! Hangzott a kijelentés. Hát lássuk.

olvass tovább

100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

Világjárvány, chiphiány és rengeteg kellemetlen tényező, amely az autóértékesítésre, illetve az autópiacra hatott az elmúlt pár évben. Az egész piac olyan, mint egy felbolydúlt méhkas és több minden történik egy-két év leforgása alatt, mint az azt megelőző évtizedben. Mi a kiút, merre van az előre?

olvass tovább

A legvagányabb elektromos – Cupra Born

Nem először volt szerencsém találkozni a Cupra Bornnal. Tavaly júliusban látogatást tettünk Barcelona mellett, a Formentor sajtó bemutatója alkalmából. Ekkor már statikus módon megcsodálhattuk a VW ID.3 alapjára épülő Bornt. Mondanom sem kell, hogy alig vártam, hogy végre hosszabb időt eltölthessünk az első, teljesen elektromos Cupra modellel.

olvass tovább

Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+

A Qashqai divatot teremtett. Amikor 2006-ban megjelent az európai piacon a Nissan ezzel a típussal, még nem tudhattuk, hogy pár év, és mindenki csak azt fogja mondani – crossovert akarok! Hogy mennyire tudható be ez a mánia a Nissannak? Hát szerintem nagyon. A magasra épített autók divatját ugyanis ez a forma alapvetően meghatározta és beégett mindenki agysejtjeibe. Lehet szeretni, vagy nem szeretni ezt a kategóriát, de már megkerülni lehetetlen.

olvass tovább

Vissza a jövőbe – Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD

Az elektromos autó vezetése más. Persze ez is autó, mint a hagyományos, de technikai, vezetési szempontból teljesen másképpen kell megközelíteni. A Hyundai is valószínűleg így gondolta ezt, mert egy egyedi koncepció alapján készült a felépítése. Az Ioniq 5 kitört a hagyományos autótervezés világából és új design vonalat indított el, mindezt úgy, hogy apró morzsákat szedett össze a gépjárműgyártás világából és a saját történelméből.

olvass tovább

A Polo Az új Golf – Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG Style

A 2017-ben megjelent hatodik generációs Polo életciklusának felénél jár, így elérkezettnek látták a Volkswagennél, hogy frissítsenek a külsején és a belső térhez, illetve a kínált technikához is hozzányúljanak. Szó se róla, jól sikerült a művelet, így tudásában, kényelmében is a kompaktokhoz közelít már a Polo. Sajnos árában is.

olvass tovább