Kulcsszó keresés /


Jobb később, mint soha – Renault Megane E-tech EV60 Optimum charge iconic

A Renault méltán népszerű kiskategóriás modellje, a Zoé után végre feljebb lépett és középkategóriában is kínál már tisztán elektromos autót. A magam részéről nagyon vártam a típust, mert az a szellemiség, ahogyan a második szériás Zoé meg lett alkotva, rendkívül szimpatikus volt. Kíváncsian vártam, hogy ebben, a már meglehetősen túlzsúfolt méretkategóriában mi lesz az a plusz, amelyet a Renault nyújtani fog.

olvass tovább

Briliáns - Kia Niro EV Kryptonite

A Niro egy rendkívül fontos modellje a Kia-nak. A méretei alapján a Sportage és az XCeed között van valahol félúton, kicsit nehéz eldönteni, hogy hová is tartozik pontosan. Úgy vélem, hogy ez nem véletlen, mint ahogy az sem, hogy az első generáció a legsikeresebb elektromos autója lett a magyar piacnak. Most itt az új modell, képes lesz-e hasonló sikerre, mint az elődje?

olvass tovább

Szélesvásznú vetítés – Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Semmi meglepő nincsen abban, hogy a Mercedes egy újabb etalont állít. Nem az EQS az első olyan jármű, amely gyakorlatilag versenytárs nélküli. Lesznek még hasonlóak a kategóriában, de az elsőre, ahogyan mondani szoktuk, mindig emlékezni fogunk. Az elektromos autózás egy új fejezete a járműiparnak, természetesen új kategóriát nyitni nem feltétlenül nehéz emiatt, de azért ne becsüljük le az EQS-t, mert kellően nagyot szól. Persze nem hangban, hanem látványban és képességekben.

olvass tovább

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50

Egészen biztos, hogy útkeresésben van a teljes autóipar. Talán a legfontosabb téma az elektromos autózás. Nem az a kérdés kizárólag, hogy környezetvédelmi szempontból jobb-e, mint a hagyományos erőforrások, hanem az autózás teljes koncepciójához került egy óriási kérdőjel. Mivel az elektromos motor működése sokkal egyszerűbb, ezért más módon fogunk megkülönböztetni autókat. Az iX-szel a BMW olyan választ adott, amit még eddig senki nem volt képes. Lenyűgöző megoldást és egy teljesen új világot tárt elénk.

olvass tovább

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész

A kínai kormány tehát roppant nagy tőkét és energiát fektet a saját autógyártás fejlesztésébe. Nem csoda, hiszen európai példa mutatja, hogy könnyedén tud ez az iparág a gazdasági fejlődés jelentős mozgatórugójává válni, két számjegyű százalékos hozzájárulásával a GDP-hez. De Kína más módszerekkel próbálja elérni, hogy az elektromos autók elterjedjenek, mint az USA vagy Európa.

olvass tovább

100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

Világjárvány, chiphiány és rengeteg kellemetlen tényező, amely az autóértékesítésre, illetve az autópiacra hatott az elmúlt pár évben. Az egész piac olyan, mint egy felbolydúlt méhkas és több minden történik egy-két év leforgása alatt, mint az azt megelőző évtizedben. Mi a kiút, merre van az előre?

olvass tovább

Vissza a jövőbe – Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD

Az elektromos autó vezetése más. Persze ez is autó, mint a hagyományos, de technikai, vezetési szempontból teljesen másképpen kell megközelíteni. A Hyundai is valószínűleg így gondolta ezt, mert egy egyedi koncepció alapján készült a felépítése. Az Ioniq 5 kitört a hagyományos autótervezés világából és új design vonalat indított el, mindezt úgy, hogy apró morzsákat szedett össze a gépjárműgyártás világából és a saját történelméből.

olvass tovább

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus

Nagyon régóta vártam a Dacia Spring tesztet, ami a mai napon az egyik, vagy talán a legolcsóbb elektromos autó. A tavalyi bemutatást követően az összes kvóta elfogyott, amelyet Magyarország kapott a Renault/Dacia formajegyeket hordozó kicsi elektromos autóból. Látatlanban, csak az ár és a specifikáció alapján! Megérte?

olvass tovább