Kulcsszó keresés /


Benzines családi 2023 – Citroën C4 X 1.2

Sok-sok korszakot éltünk meg azzal kapcsolatban, hogy mi az ideálisnak mondható családi autó. Természetesen ennek korlátja leginkább a pénztárca, amely akárhogyan panaszkodunk, azért szerencsére egyre nagyobb. Bár egyértelmű és érthető, hogy a várakozásaink ezzel kapcsolatban jóval nagyobbak. A Citroën ugyan soha nem volt benne az első ötben a márkák közötti eladási darabszám sorban, de mindig is jelentős tényezőnek számított. A C4 X esetében pedig olyan autót alkottak, amely szinte minden szempontból az ideális, most divatos családi autó szempontjainak felel meg.

olvass tovább

Szemet gyönyörködtető látvány – Mercedes-Benz E osztály bemutató

A Mercedes márka egész modellportfoliójának legfontosabb tagja, az E osztály. Etyeken, a márka Ügyvezetője Fabiola Attori által megnyitott sajtótájékoztató is ezt erősítette meg. Az összes klasszikus értékkel rendelkezik az E osztály, amely kifejezi a Mercedes-Benz életérzést. Csodálatos, letisztult, elegáns szedán, amely mindig a többi márka előtt jár technológiai tudásban.

olvass tovább

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé

„Néhányan azt gondolják, hogy a luxus a szegénység ellentéte. De nem. A luxus a vulgaritás ellentéte” – Coco Chanel. A Mercedes-Benz GLC tesztelésekor azon kívül, hogy kiélveztem ennek a páratlanul kifinomult autónak a vezetését, leginkább az járt a fejemben, hogy manapság hol van a határa a luxusnak? Mikortól számít luxusnak egy cikk? Mert az szinte biztos, hogy egyre kevesebb márka mondhatja magáról, hogy luxus, így a Mercedes sem az. De bizonyos termékek, ebben az esetben bizonyos felszereltségi szinttől, már egyértelműen annak mondhatóak.

olvass tovább

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Nem fiatal már az XE nagymacska, de még fitten szaladgál az utakon. Köszönhetően a benne duruzsoló, meglehetősen erős motornak, másrészt a számos modellfrissítésnek, amelyen a modellciklus alatt átesett. Bár SUV lázban ég a világ, de a presztízs szegmensben azért egy magára valamit is adó márka rendszeresen hozza ki az újabbnál újabb típusokat, gondoljunk csak a BMW 3-as szériájára vagy éppen a Mercedes-Benz C osztályra. Így a Jaguarnak egyáltalán nincsen könnyű dolga.

olvass tovább

Tudatosan – BMW X1 xDrive30e

Talán ilyen alaposan nem teszteltünk még modell sort, mint a vadonatúj BMW X1-et. Ez a széria teljes mértékben megtestesíti azt a koncepciót, amit pár évvel ezelőtt a BMW stratégiai célként felvázolt. Egy nagyon tudatos, kellőképpen racionális elképzelést, amely azt mondja, hogy minden meghajtásnak megvan a maga helye a piacon. Nem ördögtől való dízelt vásárolni, ha valaki sokat megy autópályán, szükség van a hagyományos benzinmotorra és fontos szerepet játszik a tisztán elektromos meghajtás is. A mostani tesztalanyunk a plug-in hybrid (PHEV) változat, annak is az erősebb változata, a 30e.

olvass tovább

Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

Nem is kezdődhetett volna jobban a vadonatúj Ranger bemutatása, mint a minden idők legerősebb verziójának a tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.

olvass tovább

Két lépést előre és egyet sem hátra – Mercedes-Benz GLC Offroader 220d 4MATIC

A GLC az eladási darabszámok alapján a márka legfontosabb modellje. Most, hogy az elektrifikáció miatt az SUV-ok között is egyre inkább találkozunk tisztán elektromos modellekkel, azt hihetnénk, hogy kevesebb fókuszt kap a C osztály alapjaira épített terepjáró. Hát ez egyáltalán nem igaz, sőt, pont ellenkezőleg. A Mercedes új, magasabb mércét állított a kategóriában ezzel a modellel.

olvass tovább

Akinek az inge pont az nem veszi magára – Mercedes-Benz T-osztály T180d

Az első Mercedes, amely némi csalódást okozott számomra, az a T-osztály. Nem azért, mert magával a típussal van problémám, hanem azért, mert a Mercedesnek személygépjárművek között találkozhatunk vele. Amennyiben egy Renault Kangoo tesztet írnék és a tömegmárkák szintjéhez kellene hasonlítani az autót, alig lenne kritikai megjegyzésem. Így az egyetlen kihívás számomra, hogy el tudjak vonatkoztatni egy C osztály, vagy akár a B osztály által kínált színvonaltól, amely egyérteműen más szint. Utóbbi ki fog futni és várható volt, hogy a "családi" kategóriában szükség lesz utódra.

olvass tovább

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.

olvass tovább